online tanfolyam készítése
Személyes márkaépítés,  Ügyfélszerzés

Online tanfolyam készítése – Íme a 8 lépéses útmutató!

Read Time:5 Minute, 11 Second

 

Az online tanfolyam készítése nagyon népszerű a vállalkozók körében. Egyrészről azért, mert egy nagyon hatékony módja a tudásátadásnak, másrészről pedig azért, mert a segítségével passzív bevételt is teremthetsz a vállalkozásodba!

De van egy nagyon nagy hiba, amit sokan elkövetnek!

Mi az?

Hogyan kerülheted el?

Erről írtam ma neked!

 

Az online tanfolyam készítése – Az ötlet

 

Gondolom nem meglepő a számodra, hogy saját tapasztalat alapján beszélek. Ha egy ideje olvasod már a blogomat, akkor láthattad, hogy igyekszem a saját példámon keresztül megmutatni azokat a buktatókat, illetve sikereket, amiken én is keresztül mentem.

Hiszem, hogy így sokkal hitelesebb, amit mondok.

Nincs ez másképp az online tanfolyam készítése kapcsán sem. Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk a férjemmel közösen. Kezdetektől figyeltem arra, hogy ne csak a termékeink márkáját építsem, hanem a saját személyes márkámat, mint a növényi olajok szakértője. Ezért vágtam bele a blogolásba.

A blog nagyon hamar népszerű lett. Sokan követték, szerették az írásaimat. Egy idő után egyre több kérdés érkezett arra vonatkozóan, hogy van-e olyan anyagom is, ami egyben összefoglalja az összes tudnivalók az olajokról.

Ezen a ponton gondolkodtam el, hogy hogyan lehetne ezt megvalósítani. Rövid kutakodás után rájöttem, hogy egy online tanfolyam, amit bárki elér az otthonából, a legjobb megoldás rá.

Ez a gondolatmenet nagyon fontos lesz a későbbiekben, úgyhogy érdemes megjegyezned: először blogoltam, figyeltem az olvasóimat, és utána készítettem tanfolyamot.

De nincs ez mindig így. Megfigyeltem, hogy sokan elbuknak. Sokaknak nem sikeres a tanfolyamuk. És ennek nem az az oka, hogy nem értékes az, amit csinálnak.

Egészen máshol kell keresni az okokat!

Nézzük!

 

Online tanfolyam készítése – A hibák

 

„Olyan nehéz az eladásokat elérni!”

Ez a mondat gyakran hagyja el a vállalkozók száját. Igen, azokét is, akik online tanfolyamot szeretnének készíteni. Talán nem lepődsz meg rajta ha azt mondom, hogy többségében introvertált vállalkozóknak okoz ez nehézséget. Azt figyeltem meg, hogy ők azok, akik olyan belső gátakkal, félelmekkel küzdenek, amelyek akadályozzák őket abban, hogy sikeresen értékesítsék az online tanfolyamaikat.

Ha te is így érzed magad, akkor tudd, hogy nem vagy egyedül.

Ez a probléma valódi.

Az okot pedig nagyon egyszerűen meg lehet fogalmazni: előbb értékesíteni akarnak, és csak azután figyelnek.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

  1. Látták, hogy mások óriási sikereket értek el az interneten, és szeretnének egy darabot a tortából. Azt gondolják, hogy ők is meg tudják csinálni, ha másnak ment, nekik is fog.
  2. Ezután kitaláltak egy online tanfolyam ötletet, elkészítették, és közzétették.
  3. Elkezdték mondogatni az ismerőseiknek, esetleg a követőiknek, hogy már elérhető a tanfolyam.
  4. De senki sem vásárol.
  5. Frusztráltság, túlterheltség és kétségbeesés támad bennük.

„Mi romlott el? Miért nem tudom eladni?” – kérdezgetik!

Ismerős?  Te is jártál már így?
Felmerült benned, hogy mi lehet az oka?

A válasz egyszerű: elkövetted az online tanfolyam készítésének legnagyobb hibáját, vagyis azt, hogy úgy hoztál létre egy online tanfolyamot, hogy nem mérted fel, hogy van-e rá igény.

A jó hír, hogy egyáltalán nincs veszve minden. Nem kell kidobnod az ablakon azt a rengeteg munkát, amit beletettél.

Csupán más nézőpontból kell nézned a dolgokat, vissza kell térned a folyamat elejére, és alkalmaznod kell néhány olyan változást, ami végül sikerre viszi a tanfolyamodat.

 

8 bevált lépés az online tanfolyam készítőinek az online értékesítéshez

 

Az alábbiakban 8 bevált lépést mutatok be egy olyan online tanfolyam létrehozásához és értékesítéséhez, amely már nekem, és több ügyfelemnek is bevált.

Nézzük!

 

1.lépés: beszélj arról, ami iránt szenvedélyes vagy, adj értéket, és növeld a közönségedet!

Használhatod a közösségi médiát, a blogodat vagy akár egy podcast csatornát is – a lényeg, hogy olyan ezközt és felületet válassz, ami passzol hozzád és az erősségeidre épül.

 

2.lépés: hallgasd meg figyelmesen, mit kérdeznek tőled az érdeklődők, mit szeretnének megtanulni?

Gondold végig, hogy mik a leggyakoribb kérdések, mik azok, amiket mindig feltesznek. Ezek nagyon kiindulópontot jelentenek egy online tanfolyam készítéséhez.

 

3.lépés: hozz létre egy mini ingyenes ajánlatot, amely a tanfolyamon belül nyújtható teljes megoldás egy apró lényeges részét tartalmazza!

Ez segít, hogy belelássanak a tanfolyam tematikájába, illetve érezzék, hogy mekkora értéket képvisel számukra.

 

4.lépés: kínáld ezt az ingyenes ajánlatot egy e-mailért cserébe!

Ez segíteni fog bővíteni az e-mail listádat, aminek hosszú távon sok előnye lesz – például sokkal könnyebben eléred majd az embereket egy újabb termék esetén.

 

5.lépés: légy aktívabb a hálózati csoportokban, közösségekben!

Figyelj, hogy ne direktbe értékesíts, hanem csak beszélgess! Adj hasznos tanácsokat, oszd meg a gondolataidat, amikkel segíthetsz egy csoport tagjának. Annak, akinek szimpatikus a válaszod úgyis rád fog keresni – ezért fontos, hogy gondoskodj arról, hogy az új online tanfolyamod, vagy az ingyenes ajánlatod jól látható helyen legyen a honlapodon, profilodon.

 

6.lépés: alakítsd ki a tanfolyam keretét, és mutasd meg az érdeklődőknek a végeredményt, amit elérhetnek a tanfolyammal!

Koncentrálj a transzformációra! Azt mutasd meg nekik, hogy a jelenlegi állapotukhoz képest milyen lesz az életük akkor, ha elvégzik a tanfolyamot. Mutasd meg a teljes átalakulást, mert így el tudják dönteni, hogy erre vágynak-e valójában!

 

7.lépés: kezdd el az értékesítést először az e-mail listád számára!

Ezzel felmérheted, hogy az emberek valóban akarják ezt a tanfolyamot, és hajlandóak is fizetni érte.

Egy apró tipp: úgy hirdesd meg az első alkalmat, hogy az indulás egy későbbi fix időpont. Így ha azt látod, hogy sokan jelentkeznek, akkor elkezdheted a tanfolyam végleges formába öntését. Ha úgy látod, hogy senki, akkor nem dolgozol feleslegesen a készítéssel – helyette hátraléphetsz, és felülvizsgálhatod a korábbi lépéseket.

 

8.lépés: hirdesd meg az online tanfolyamot a tágabb közösség számára is!

Most már van egy képed arról, hogy az emberek valóban szeretnék ezt a tanfolyamot, ezért nincs benne akkora kockázat. Nyugodtan mutasd meg szélesebb körben is.

 

Ha ezt a 8 lépést betartod, akkor sokkal nagyobb eséllyel lesz sikeres az online tanfolyamod, mintha csak fejest ugranál az egészbe.

 

A kulcs: először hallgasd meg, ismerd meg a célcsoportodat, tudd, hogy mire vágynak, mire van szükségük, és azt add meg nekik az online tanfolyamoddal. Ne pedig fordítva gondolkozz – ne kitalálni akard, hogy mi lesz jó nekik, hanem hagyd, hogy ők mondják el.

 

Még egy fontos dolog: ne feledd, hogy az online tanfolyam készítése nem fog azonnali sikert eredményezni.

Fontos, hogy építsd a személyes márkádat, fontos, hogy szakértőként tekintsenek rád a területen. Először ebbe fektess energiát, és meglátod, hogy utána sokkal könnyebb lesz a megfelelő online tanfolyamot elkészíteni és értékesíteni.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük