Online jelenlét,  Önmarketing, önreklám,  Saját hang megtalálása

Önazonos – Mit jelent és hogyan érheted el?

Read Time:5 Minute, 50 Second

 

Önazonos – olyan sokszor halljuk ezt a szót. Légy önazonos, vállalkozz önazonosan, élj önazonosan stb. De arról kevés szó esik, hogy mit jelent valójában önazonosan élni és vállalkozni.

Mai blogbejegyzésemben erről szeretnék írni neked. Szeretném megosztani veled, hogy én hogyan értettem meg, hogy mit jelent az önazonos szó. És abban is szeretnék segíteni, hogy neked mire van szükséged ahhoz, hogy önazonosan élj és vállalkozz.

 

Önazonos szó jelentése

 

Kezdjük egy egyszerű meghatározással, mert szerintem ez sokat segít a későbbi értelmezésben.

Az önazonos szerintem azt jelenti, hogy valakit a saját személyisége, véleménye vezérel, nem pedig mások elvárása és gondolata.

 

Ezért lett az egyik mottóm: a személyiségeddel dolgozz, ne pedig ellene!

 

Az, hogy önazonos vagy azt jelenti tehát, hogy tudatosan megfigyeled önmagad (önismeret), felismered és tudatosítod az erősségeidet és a gyengeségeidet, majd pedig ezeknek megfelelően éled az életedet.

A magánéletben fontos az önazonosság, hiszen megjátszani magad hosszú távon nem tudod. Próbálkozhatsz, sikerülhet is ideig óráig, de biztos vagyok benne, hogy nem lesz fenntartható. Egy idő után észre fogod venni, hogy csökken a motivációd, az életkedved, gyakran leszel levert. Ennek oka pedig az, hogy nem önazonosan élsz.

 

Önazonos vállalkozás

 

A vállalkozói életben is legalább ilyen fontos a tudatosság, és az, hogy a vállalkozásod önazonos legyen.

Tudom, hogy a mai felgyorsult világban rengeteg tanácsadó ontja a jobbnál jobbnak tűnő ajánlatokat, javaslatokat, tippeket és trükköket. Viselkedj így, mondd ezt, mutasd magad úgy – és sikeres leszel.

Biztos vagyok benne, hogy jót akarnak. De ha neked ezek nem önazonosak – értsd egyáltalán nem illeszkednek a személyiségedhez – akkor hosszú távon nem leszel sikeres.

Hiába trendi egy módszer, ha olyat erőltetsz magadra, ami nem passzol hozzád, akkor az az eredményen is látszani fog. Görcsös és mesterkélt lesz, ez pedig a legnagyobb mértékben ássa alá a hitelességedet és az önbizalmadat. Korábban már írtam arról, hogy mivel tudod még aláásni, úgyhogy ha érdekel a téma bővebben, akkor ide kattintva el tudod olvasni azt a bejegyzésemet.

De térjünk vissza arra, hogy mit tehetsz, ha te is úgy érzed, hogy az, amit eddig csináltál nem volt önazonos. Ha úgy érzed, hogy te is szenvedsz a vállalkozásoddal, ha nem úgy jönnek az eredmények, és egyre inkább azt kezded érezni, hogy valami nem jó.

Nézzük!

 

Önazonos vállalkozás kialakításának lépései

 

Ígértem, hogy elmesélem, hogy én hogy értettem meg, hogy mit jelent önazonosnak lenni. Első vállalkozásomban a férjemmel közösen hidegen sajtolt olajokat készítettünk és értékesítettünk (GastrOlaj volt a márkánk neve).

Vállalkozásunk indulásakor úgy gondoltuk, hogy piacokon fogunk értékesíteni, mert ezt láttuk a helyi gazdáktól. Azt hittük, hogy ha mi is úgy indulunk el, akkor sikeresek lehetünk.

Nem igazán jött be. De nem azért, mert más gazdáknál látott stratégia rossz volt, hanem azért, mert egyáltalán nem passzolt ez a módszer az én személyiségemhez.

De ezt csak akkor értettem meg, amikor kint álltam az asztalomnál a piacon és görcsben volt a gyomrom. Komolyan. Tele voltam félelemmel, hogy mi lesz, ha kinevetnek, ha hülyeséget mondok, ha jön egy olyan kérdés, amire nem tudok válaszolni és azt gondolják, hogy nem is értek hozzá.

Nagyon szenvedtem. És magamon is megtapasztaltam azokat a jeleket, amikről korábban írtam – elkezdett csökkeni a motivációm és az önbizalmam, és szépen lassan elkezdtem szenvedni a vállalkozásomban. Ez pedig nem fenntartható.

Rá kellett jönnöm, hogy ez így nem jó nekem. Nem tudom ezt így csinálni.

Mivel azt már tudtam, hogy mit nem akarok, fel kellett tennem magamnak a kérdést, hogy mi az, amit akarok. Miben érezném jól magam.

Megdöbbentem, hogy nem is tudtam egyből válaszolni erre a kérdésre.

Sokat olvastam és kutattam, és rájöttem, hogy először önmagammal kell kezdeni. Meg kell ismernem önmagamat ahhoz, hogy tudjam, hogy mi a jó nekem. Elfogadtam, hogy csak akkor lesz sikeres és eredményes a vállalkozásom, ha önazonos, vagyis illeszkedik a személyiségemhez, és én is jól érzem benne magam.

Mutatom a lépéseket, amelyeket én megtettem ennek érdekében. Bízom benne, hogy neked is segíteni fognak!

 

1.lépés: Félelmek felismerése, tudatosítása

 

Az az egyik legfontosabb dolog. Nem tudsz tovább lépni, ha nem tudod, hogy milyen félelmek és belső gátak akadályoznak. Tudatosítani kell őket, hogy szembe tudj nézni velük, hogy dolgozni tudj rajtuk.

Én tisztában voltam vele, hogy nekem az önbizalmamon kell dolgoznom. Hiszen ha én nem bízom magamban, akkor hogyan várhatnám el, hogy más megbízzon bennem. Érdekes igaz?

 

2.lépés: Erősségek tudatosítása

 

Ahhoz, hogy az önbizalmam megerősödjön és el tudjak kezdeni szembenézni a félelmeimmel, tudnom kellett, hogy mire támaszkodhatok.

Elkezdtem tudatosan feltérképezni, hogy milyen erősségeim vannak. Megnéztem, hogy az eddigi életemben milyen nehéz helyzetekben tudtam már boldogulni, és ott milyen készségeim, képességeim voltak, amik segítettek. Megnéztem azt is, hogy ezek közül mit tudok a vállalkozásomban is alkalmazni.

Itt, ezen a ponton értettem meg azt is, hogy introvertált vagyok, és az introvertált személyiségem miatt nem működtek nálam azok a marketing eszközök, amikkel próbálkoztam. Egyszerűen olyan dolgokra akartam magam rákényszeríteni, amikre nem voltam képes – tudod, itt jusson mindig eszedbe, amikor azt mondtam, hogy a személyiségeddel dolgozz, ne pedig ellene. Nekem is ezt kellett tennem.

Fel kellett térképeznem, hogy mi illik az introvertált személyiségemhez.

Neked is ezt javaslom. Még akkor is, ha nem vagy introvertált. Nem az a lényeg, hogy én az vagyok, és neked azt kell csinálnod, amit nekem. Itt, ezen a ponton az a lényeg, hogy tudatosan kezdd el figyelni önmagad, és megismerd a saját személyiségedet. Ez segít majd abban, hogy tovább haladj!

 

3.lépés: Megfelelő eszközök kiválasztása

 

Tudtam, hogy mik az erősségeim, így már sokkal könnyebb volt olyan marketing eszközöket kiválasztani, amik önazonosak voltak a számomra.

Neked is ezt javaslom. Ne cseréld fel ezeket a lépéseket, mert egymásra épülnek. Először te is tudatosítsd az erősségeidet, majd nézd meg, hogy azokhoz milyen marketing eszközök passzolnak, melyek során tudod leginkább hasznosítani őket.

Nekem egyik nagy erősségem az írás. Éppen ezért választottam a tartalommarketinget fő eszközömként a korábbi vállalkozásomban is. Akkor még nem sokan blogoltak. A konkurenseim közül szinte senki. Így én belevágtam, és ezzel hatalmas előnyhöz jutottam. Az emberek nálam szerezték be az információkat az olajokról, és mivel tetszett nekik ahogy írtam, elkezdtek kötődni hozzám, és megbízni bennem, ezért az olajokat is tőlem vásárolták meg.

 

4.lépés: Cselekvési terv kidolgozása

 

Amikor megvoltak az eszközeim, akkor sem dőlhettem hátra. Azt vettem ugyanis észre, hogy nem megy mindig ugyanúgy az írás. Nem tudtam mindig ugyanúgy teljesíteni.

Elkezdtem újra az önismeret felé fordulni, és megfigyeltem önmagam. Introvertáltként már jól tudtam, hogy azért érzem néha extrán fáradtnak magam, mert kimerít a túl sok interakció. Egyszerűen muszáj odafigyelnem arra, hogy hogyan és mikor dolgozom, mert az energiagazdálkodásom legalább olyan fontos, mint az időgazdálkodásom.

Elkezdtem tehát naplózni a napjaimat, hogy megfigyeljem, hogy mikor vagy aktívabb, és mikor nem igazán megy az írás. Ennek megfelelően alakítottam ki egy olyan cselekvési tervet, ami figyelembe veszi az időmet és az energiámat, így teljesen fenntartható és önazonos a számomra.

Neked is ezt javaslom!

 

Ha úgy érzed, hogy ezeknek a lépéseknek a kialakításában segítségre van szükséged, akkor kattints az alábbi képre, mert ezt a tanfolyamot neked készítettem!

A segítségével te is felépítheted az önazonos vállalkozásodat. Azt, ami tökéletesen illeszkedik a személyiségedhez, és stressz helyett csupa örömöt hoz a mindennapjaidba!

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük