
Nincs elég ügyfeled? – Ne a logót cseréld le!
Business coachként azt tapasztalom, hogy a vállalkozók egy része ma is úgy gondolja, hogy a külsőségekkel kell kezdeni a marketinget és a vállalkozásépítést. Ez az oka annak, hogy egyből azon kezdenek gondolkodni, hogy milyen legyen a logójuk. Azt gondolják, hogy a láthatóság erről szól.
Persze, a logó is fontos elem. De a láthatóság nem elsősorban a külső megjelenésről szól. Az is része a folyamatnak, de nem javaslom, hogy azzal kezd. Mindjárt részletesen el is mondom, hogy miért!
Ezért nem a logóval kell kezdeni, ha több ügyfelet szeretnél!
Először is tedd fel magadnak a kérdést: mi a logó szerepe a vállalkozásodban?
Az én értelmezésemben a logó szerepe, hogy felismerhetővé, megkülönböztethetővé, sőt megjegyezhetővé tegye a tulajdonosát. Azért, hogy segítsen kitűnni a versenytársak közül.
Te milyen szempontokat vennél figyelembe a választásnál?
Tudom, hogy sokan a szimpátia alapján döntenek. Melyik a kedvenc színük, milyen grafikai elemek tetszenek nekik és hasonlók.
Pedig a lényeg az lenne, hogy a logó kifejezze azokat az értékeket, illetve azt az egyediséget, amit az adott márka képviselni szeretne. Erre mondjuk szerintem nagyon jó példa az Adidas logója, amin 3 csík található. A cég magyarázata szerint ez a 3 csík egy hegyet akar ábrázolni. A hegy pedig azokat a kihívásokat szemlélteti, amit minden sportembernek le kell küzdenie.
Látod már, hogy miről van szó?
A személyes márkád külső jegyei akkor lesznek igazán önazonosak, ha a tervezés és készítés fázisát megelőlegezi az önismeret.
Ha nem a külsővel, hanem a belsővel kezded!
Az önismeret mindennek az alapja, hiszen csak akkor fogod tudni, hogy milyen készségeid, képességeid és erősségeid vannak, ha ismered önmagad. És igen, csak akkor tudod azt is megfogalmazni, hogy miben vagy te egyedi, miben vagy más és hogyan tudod magad megkülönböztetni a piac többi résztvevőjétől.
Mi az oka annak, hogy nem jönnek az eredmények?
Gyakran tapasztalom, hogy a vállalkozók azzal fordulnak hozzám, hogy nem értik mi a baj. Elmondják, hogy rengeteget posztolnak, de mégsem jönnek ügyfelek.
Ilyenkor egy-két jól irányzott kérdés után egyből rájövünk, hogy mi a baj.
A legtöbb esetben hiányoznak az alapok.
Nem határozták meg, hogy:
- melyek azok az erősségek, amelyekre építekzni fognak
- mi az, ami megkülönbözteti majd őket a piac többi szereplőjétől
- kinek és milyen üzenetet szeretnének átadni
Vagyis nem tették le azokat az alapokat, amire a külső megjelenésüket alapozhatták volna. Emiatt nincs meg az összhang, nincs egységes üzenet és az emberek nem értik, hogy pontosan kinek és miben tudnak segíteni.
Van egy nagyon jó kérdésem, amit mindig felteszek:
Ki vagy te, kinek, miben és hogyan tudsz segíteni?
Ha erre első kézből válaszolni tudsz, akkor gratulálok, te már letetted az alapokat. De ha nem, akkor javaslom, hogy kezdd azokkal.
Mit kell tenned, hogy legyen ügyfeled?
Először is határozd meg, hogy pontosan ki vagy te – mik az erőssségeid, mi az egyediséged, mi az, amiért a célpiacodnak érdemes rád figyelnie.
Ezután fogalmazd meg, hogy pontosan kihez szeretnél szólni – ha nem ismered a célpiacodat, akkor nem fogod tudni, hogy miről kell beszélned ahhoz, hogy felkeltsd a figyelmüket. Írhatsz brilliáns posztokat, de ha nem nyomod le a célcsoport fájdalompontjait, akkor nem fogják úgy érezni, hogy megérted őket.
Majd határozd meg, hogy mi az a terület, ahol a leginkább támogatni tudod őket – gondold végig, hogy milyen képességed, készséged, tudásod és tapasztalatod van, ami a célcsoportod hasznára válhat. Ne önmagadra gondolj, hanem rájuk. Azzal a szemmel vizsgáld át, hogy ők mit nyerhetnek, hova juthatnak el azáltal, hogy veled dolgoznak (úgy is mondhatnám, hogy a tranformáción legyen a hangsúly).
Végül pedig azt is gondold át, hogy hogyan támogatod őket – mi az az egyedi látásmód, módszer, megközelítés, amit csak tőled kaphatnak meg. Mi az, amivel kitűnsz a többi hasonló szakember közül. Mi az, ami alapján egyértelmű lesz számukra, hogy te vagy a tökéletes választás a számukra.
Ha ezeket végigcsinálod, akkor máris válaszolni tudsz a kérdésemre.
És akkor jöhet a külső megjelenés. Mert akkor már pontosan tudod, hogy mik azok az értékek, egyediségek, amit szeretnél a külső megjelenéseddel üzenni. Itt már tudni fogod, hogy melyik színeket használd, hiszen jól tudjuk, hogy a színek érzelmeket váltanak ki. És így tovább.
Remélem, hogy sikerült egy más nézőpontból megvilágítanom neked a külső megjelenés fontosságát. Mert fontos, ez nem kétség. De nem ennek kell lenni az első helyen!
Ha úgy érzed, hogy:
- nálad is ez a hiba
- rengeteget dolgozol, de nem jönnek az eredmények
- elakadtál és nem tudod hogyan tovább…
… akkor az alábbi képre kattintva foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra, és beszéljük át hogyan tudok neked segíteni!

