nem szeretem magam reklámozni, nem szeretem az önreklámot, utálom magam reklámozni, nem akarom magam megmutatni, nehezen nyílok meg, önmarketing, önreklám, énmárka, személyes márkaépítés
Önmarketing, önreklám,  Személyes márkaépítés

Nem szeretem magam reklámozni!

Read Time:4 Minute, 23 Second

 

Az önreklám nem nekem való!

Én nem szeretem magamat reklámozni!

Én nem vagyok ripacs! Minek mutogatnám magam!

Ilyen, és ehhez hasonló gondolatokat fogalmaznak meg azok a vállalkozók, akik eleinte elutasítják a személyes márkaépítést és az önmarketinget. Aztán teljesen megváltozik a hozzáállásuk, amikor megismerik, hogy miről is szól ez a két dolog pontosan.

A legfontosabb, amit kiemelnék: a személyes márka nem önmagad mutogatása!

Nézzük meg akkor mi is valójában!

 

Önmarketing és személyes márkaépítés

 

Ma már sokféle megfogalmazással lehet találkozni. Talán egy kicsit túl sokkal is, így nem véletlen, hogy ha most ismerkedsz a témával, akkor egy idő után elbizonytalanodsz.

Szeretnék neked segíteni abban, hogy megértsd, hogy ez a két fogalom mit is takar.

 

Önmarketing fogalma

 

Az önmarketing véleményem szerint magában foglalja azokat a tevékenységeket és stratégiákat, amelyekkel saját magadat és a vállalkozásodat promótálod, reklámozod. Amelyekkel eljuttatod az üzenetedet a célcsoportodhoz. Ide tartoznak az olyan online és offline marketing tevékenységek és eszközök, mint például a weboldalak készítése és tartalomközvetítés, a közösségi média használata, az email marketing, vagy akár a rendezvényeken való részvétel és az előadások tartása.

 

Személyes márka fogalma

 

Személyes márkaépítés pedig szerintem rád összpontosít. Magában foglalja az egyéni tulajdonságaid, értékeid, hitelességed és szakértelmed kiemelését annak érdekében, hogy az ügyfelek és a piac felfigyeljen rád és megjegyezzen. Véleményem szerint a személyes márkaépítés főleg a személyes történetedre, tapasztalataidra és szakértelmedre épül.

 

Ahogy látod, a kettő között a különbség az, hogy a személyes márkaépítés arra fókuszál, hogy ki vagy te valójában, míg az önmarketing azoknak a tevékenységeknek az összessége, amelyek segítenek eljuttatni a saját személyes üzenetedet a célcsoporthoz.

 

Bár külön foglalkozunk velük, de szerintem nem működhet hatékonyan az egyik a másik nélkül. Nem lesz hatékony az önmarketinged, ha nem tudod pontosan megfogalmazni, hogy ki vagy te valójában, és miért te vagy a legjobb választás a célcsoport számára. És ugyancsak nem lesz eredménye a személyes márkaépítésednek, ha csak önmagadnak fogalmazod meg az értékeidet, egyediségedet és a tudásodat, de azt senki nem fogja látni, mert nem alkalmazol marketing eszközöket.

 

Önmarketing és személyes márkaépítés – Így fogj hozzá!

 

Szerintem a legfontosabb dolog, amivel kezdened kell az önismeret.

Az önismeret fogja ugyanis megadni neked azt a magabiztosságot és önbizalmat, amit mindig is kerestél. Csak akkor fogod tudni azt, hogy mit és hogyan kell kommunikálnod, ha tudod, hogy te miben vagy erős, miben vagy egyedi és miért érdemes a célcsoportodnak téged választani.

Tudom, hogy nem gyakori, hogy azt tanácsolják neked, hogy kezd az önismerettel. De én mégis megteszem, mert hiszek abban, hogy az önismeret mindennek az alapja – a személyes márkaépítésnek és az önmarketingnek is.

 

Saját utamon is ezt tapasztaltam, ezért akár a saját példámat is ide emelhetem neked. Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk a férjemmel. Kezdetben azt gondoltuk, hogy majd éppúgy, mint mások, mi is a helyi termék piacokon, vásárokon fogjuk értékesíteni. Elképzeltük, hogy majd kiállunk a standunkkal és jönnek a vásárlók.

Ki is álltunk, de a vásárlók nem jöttek…

Csak sétálgattak, nézelődtek, de nem igazán álltak meg. Ennek pedig utólag visszagondolva az volt az oka, hogy nem érezték megszólítva magukat. És mivel én sem szólítottam meg őket, ezért miért érezték volna úgy.

Tele voltam félelemmel, belső gátakkal. Az járt a fejemben állandóan, hogy mi lesz, ha kinevetnek, mi lesz, ha nem tudok majd értelmesen válaszolni, és emiatt felháborodva elmennek, és mi lesz, ha jön valaki és beszól, hogy mi ez az egész.

Rengeteg félelem és belső gát, amit akkor még nem tudtam leküzdeni, így nem is voltam túl hatékony az eladásban.

Éreztem, hogy valahogy nem kerek az egész. Szorongtam a piacon, nem éreztem komfortosan magam. Ma már tudom, hogy ennek az volt az oka, hogy a piaci értékesítés, és minden ami vele együtt járt, nagyon távol állt a személyiségemtől. Egyszerűen nem gondoltam ebbe bele akkor, amikor elkezdtem. Nem gondoltam, hogy ez lehet a siker gátja.

És ma már business coachként is ezt tapasztalom. Sok vállalkozó egyáltalán nem úgy áll neki a vállalkozásának, hogy végiggondolja, hogy ki is ő valójában, milyen erősségekkel és gyengeségekkel rendelkezik, és vajon milyen eszközök és stratégiák illeszkednek a személyiségéhez. Mi az, amitől nem érzi óriási tehernek a marketinget és az értékesítést.

Ezért tűztem ki célként, hogy erre felhívom a figyelmet!

 

Önismeret = hatékony önmarketing 

 

Hiszem, hogy az önismeret a hatékony önmarketig alapja. De tudom, hogy sokan félnek tőle, mert nem akarják önmagukat mutogatni, nem akarnak nyomulni, tukmálni, és erőszakosan kommunikálni.

De én vagyok a példa rá, hogy nem csak így lehet érvényesülni. Nyugodtan keress rá a korábbi vállalkozásomra a neten, még sok mindent megtalálsz. A márkanevünk GastrOlaj volt. Ha rákeresel, akkor látni fogod, hogy nem az én arcommal van tele az internet ebben a témában. Van egy-két kép, amit rendszeresen használtam, de a tartalom, az érték, amit adtam a vásárlóknak, sokkal hangsúlyosabb.

 

Ha érdekel a téma, akkor szeretném a figyelmedbe ajánlani egyik online programomat, amelynek az ÖNMARKETING nyomulás nélkül címet adtam. Az alábbi képre kattintva elolvashatod a részleteket. 

Most csak annyit fűznék hozzá, hogy nem hibáztatlak, ha most azt gondolod, hogy mekkora macera elkezdni önmagadat boncolgatni. Lehet, hogy nem is érted, hogy miért van erre szükség.

De hidd el, hogy bár kezdetben visszaesésnek, visszalépésnek tűnhet önmagad megismerése, de ezalatt az út alatt fogod azokat a dolgokat megtalálni, amikre építkezve sokkal magasabbra jutsz, mint ahonnan elindultál.

Készen állsz?

Akkor kattints a képre, és vágj bele!

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük