
Nem szeretem magam reklámozni!
„Nem szeretem magam reklámozni!” – mondta az egyik ügyfelem nemrég egy konzultáción.
Gyakori helyzet. Az introvertált vállalkozók jó része nem szereti magát reklámozni. Elsősorban a bennük lévő rengeteg félelem és belső gát miatt. Nem szeretik kitenni, megmutatni a saját arcukat, nem szeretik a magamutogatást, és félnek a kudarctól, illetve attól, hogy mi lesz, ha az embereknek nem tetszik majd az ajánlatuk.
Jogos és valós félelmek. Megértem őket.
Mégis szeretném, ha tudnád, hogy van lehetőséged változtatni ezen a helyzeten. Van mód arra, hogy az önreklámot, az önmarketinget ne érezd ekkora tehernek, ennyire nagy megoldhatatlan problémának.
Szeretném, ha látnád, hogy lehet ezt másképp is csinálni! Olvasd végig ezt a bejegyzést, és te is látni fogod!
Mit tegyél, ha nem szereted magad reklámozni?
Az első lépés mindig az, hogy meg kell vizsgálnod, hogy milyen félelmek állnak emögött az érzés mögött. Mert minden esetben van valamilyen félelem, belső gát, ami visszatart téged attól, hogy megmutasd önmagad és a vállalkozásodat.
Abban 100%-ban biztos vagyok, hogy nem a szaktudásoddal van a baj. Tudom, hogy kiváló szakember vagy, aki nagyon sok embernek tudna segíteni – akkor, ha azok az emberek tudnák, hogy létezel.
Szóval az első lépés, hogy tudatosítsd magadban a félemeidet. Mitől félsz igazán?
Attól, hogy:
- nem elég jó az ajánlatod, és kinevetnek?
- senkit nem fog érdekelni majd, ha végre egyszer megmutatod, ezért félsz a kudarctól?
- jön egy troll, betámad, és te nem tudod megvédeni magad?
- nem elég tökéletes még az ajánlatod? Majd megmutatod, ha az lesz?
- a középpontban kell lenned, de te ezt nem akarod?
Vagy ezek kombinációjától? Esetleg valami mástól?
Fontos, hogy tudatosítsd magadban, hogy pontosan mi is áll emögött. Ne sürgesd, adj időt magadnak, hogy felismerd ezeket a félelmeket! Légy őszinte önmagadhoz, mert csak akkor fogsz tudni változtatni, ha tudatosan szembenézel ezekkel.
Lépések, amelyek segítenek!
Amit most megosztok veled, az nekem már segített. Sőt, mióta én rendbe tettem magamban ezeket a dolgokat, azóta már több ügyfelemnek is segítettem ezekkel a lépésekkel, ezért jó szívvel osztom meg veled is!
Nézzük melyek ezek:
1.lépés: Félelmek tudatosítása
Erről már az előbb írtam. Nagyon fontos, enélkül nem tudsz tovább haladni. Ha szükséges, akkor olvasd újra az előző bekezdést! Ne hagyd ki ezt a lépést!
2.lépés: Eszközök, amelyekkel leküzdheted a belső félelmeket, gátakat
Az elmúlt években sok mindent kipróbáltam, de mégis volt 3-4 olyan eszköz, ami mindig minden körülmények között bevált. Segítségükkel át tudtam alakítani a gondolkodásmódomat, így már nem tekintek az önreklámra úgy, mint egy megoldhatatlan feladatra.
Segítségükkel tudatosítottam magamban, hogy az önreklámnak nem az a célja, hogy önmagamat mutogassam. Nem kell feltétlenül kiraknom magam a kirakatba. Helyette azt kell megmutatnom, hogy az, amit én tudok, hogyan válhat hasznára azoknak, akiknek segíteni szeretnék – miért lesz jó nekik, ha engem választanak. Ha benned is gyakran felmerül a gondolat, hogy „nem szeretem magam reklámozni”, akkor ez segíteni fog!
A legjobb ebben az, hogy így a fókusz átkerült rólam a célcsoportomra. Rájuk koncentrálok, róluk beszélek, és a tartalmaimmal azt mutatom meg, hogy miben és hogyan tudok segíteni nekik. Ez óriási megkönnyebbülés, hiszen többé nem nekem kell középpontba lennem.
3.lépés: A témák, amelyekkel felkelted a célcsoport figyelmét
Tudom, hogy nem könnyű a mostani zsúfolt piacon kitűnni. Mégis van rá mód nyomulás és tukmálás nélkül is. Csupán meg kell találnod azokat a témákat, amik a célcsoportodat érdeklik. Átlalánosságokkal tele az internet. Ezeket már mindenki csak továbbgörgeti.
Te viszont introvertáltként nagy valószínűséggel imádsz kutatni, utána járni a dolgoknak, elemezni. Használd hát ki ezt az erősségedet, és keresd meg pontosan azokat a dolgokat, amik leginkább érdeklik a célközönségedet. A többieknek meg hagyd meg az idézeteket.
4.lépés: Eszközök, amik illeszkednek a személyiségedhez
Leküzdöd a félelmeidet, ismered a célcsoportod gondolkodásmódját, megvannak a témák, amikről beszélned kell. A következő sarkallatos pont, hogy hogyan tedd ezt meg úgy, hogy ne kelljen nyomulnod és magadat mutogatnod.
Sokan megpróbálnak másokat utánozni. Ha látják, hogy valakinek egy eszköz, felület sikeres, akkor ők is odamennek, mert abban bíznak, hogy nekik is az lesz. De ez nem mindig így van. Sőt, az esetek nagy részében nem így van.
Ez az oka annak, hogy úgy érezheted, hogy annyi mindent megcsinálsz, olyan sokat dolgozol, mégsincs eredménye. És nem érted, hogy mi lehet a gond.
A gond az, hogy olyan módszereket és eszközöket erőltetsz, amik egyáltalán nem illenek hozzád, nem önazonosak a számodra, így nem is hatékonyak. Nem csak te érzed, hogy valami nem stimmel, hanem nem leszel hiteles a célcsoportod szemében sem.
Ehelyett meg kell vizsgálnod, hogy az erősségeid és a személyiséged alapján milyen eszközök illeszkednek hozzád. És azokra kell alapoznod, azokkal kell dolgoznod, mert azok használatával nem fogod munkának és nyűgnek érezni a marketinget. Például én imádok írni, de nem annyira szeretek videózni. Hiába próbáltam korábban, nem éreztem önmagaménak (ma már ez kicsit változott, de még mindig az írás a favorit). Írni viszont nagyon szeretek. Nekem nem okoz gondot egy témáról többféle nézőpontból írni. Leülök és csak jönnek a szavak. Éppen ezért, amikor ezt az eszközt választottam, akkor nem éreztem tehernek, hanem örültem, hogy végre írhatok.
5.lépés: Cselekvési terv, amit követsz
Már mindent tudsz, mindennel képben vagy, már csak arra van szükséged, hogy legyen a kezedben egy stratégia, egy terv, amit követhetsz. Amihez mindig visszatérhetsz, ha elbizonytalanodsz. Ami mutatja számodra az utat. Ami leveszi a terhet és a stresszt a válladról, mert mindig tudod, hogy mit kell tenned.
Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy ezeket a lépéseket, ezeket a megoldásokat összecsomagoltam neked egy online programba?
Ha azt mondanám, hogy ezeket te is könnyedén megcsinálhatod, csak követned kell a tanácsaimat?
Az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programomat ezért készítettem! Ha benned is gyakran felmerül a gondolat, hogy „nem szeretem magam reklámozni”, akkor ez neked szól!
Ha belevágsz, akkor biztos lehetsz benne, hogy olyan hatékony eszközök lesznek a kezedben, amelyekkel:
- leküzdheted a belső gátakat, félelmeket,
- egy zsúfolt piacon is könnyedén fel tudod kelteni a célcsoportod figyelmét, hiszen pontosan tudni fogod, hogy mit kell mondanod hozzá,
- megtalálod azokat a marketingeszközöket, stratégiákat, amelyek illeszkednek a személyiségedhez, és amelyekkel magamutogatás nélkül fogsz ügyfeleket szerezni, és
- lesz a kezedben egy lépésről lépésre felépített cselekvési terv, ami segít neked megvalósítani azt a vállalkozást, amire mindig is vágytál!
Kattints az alábbi képre, és ismerd meg a részleteket!

