mi a személyes márka
Személyes márkaépítés

Mi a személyes márka?

Read Time:3 Minute, 36 Second

 

Ma egy olyan témáról szeretnék írni neked, amely első hallásra talán bonyolult lehet, de valójában kulcsfontosságú ahhoz, hogy elérd a célod. Ez pedig nem más, mint a személyes márka. De mi is pontosan a személyes márka, miért van rá szükséged, és hogyan építheted fel?

Olvass tovább, és mindenre választ kapsz!

 

Definíció: Mi a személyes márka?

 

A személyes márka nem más, mint az, hogy hogyan látnak és érzékelnek téged és a tevékenységedet mások. Tudom, hogy sokféle megfogalmazás létezik, én mégis úgy gondolom, hogy a személyes márka olyan, mint egy összhatás – azoknak az érzéseknek az összessége, amit az emberek éreznek akkor, amikor találkoznak, dolgoznak veled, látják a tevékenységedet, kipróbálják a termékedet vagy szolgáltatásodat.

A személyes márka tulajdonképpen a te képességeidnek, készségeidnek, erősségeidnek, értékeidnek, egyediségednek és utadnak az összessége. Pont attól értékes, hogy egyedi, hiszen egészen biztos, hogy senki nem járja be ugyanazt az utat, amit te. Ezért, ha tudatosan építed a személyes márkádat, akkor képes leszel kiemelkedni a reklámzajból, és magad mögé utasítani a versenytársaidat.

 

Önazonosság – a személyes márka kulcsa

 

Az önazonosság a személyes márka sikerének kulcsa. Az emberek sokkal jobban szeretik azokat a szakértőket, azokat a vállalkozókat, akik őszintén, önazonosan és hitelesen képviselik önmagukat. Többre értékelik azt, aki képes megmutatni a valódi önmagát, mint azt, aki felveszi a tökéletesség álcáját.

Bármennyire és furcsa ellentmondásnak tűnik, a sebezhetőséged felvállalása fogja közelebb hozni hozzád az ügyfeleket. Ha nem az a célod, hogy egy tökéletes, hibátlan képet fess magadról, akkor felkeltheted a figyelmet.

Az emberek úgyis tudják, hogy tökéletes ember nincs. Ők is szenvednek a saját hibáik, téves döntéseik és belső félelmeik miatt. Ha azt látják, hogy te is hasonló nehézségekkel küzdöttél meg, akkor felfigyelnek rád. Kíváncsiak lesznek, hogy te hogyan oldottad meg azokat a problémákat, amikkel ők éppen küzdenek. Ha azonosulni tudnak veled, akkor elkezdenek megbízni benned, így kialakul egyfajta elköteleződés az irányodba. Ha pedig ez kialakul, akkor biztosan téged fog választani, ha szüksége lesz segítségre – függetlenül attól, hogy mennyiért dolgozol.

 

Következetesség, mint segítő társ

 

A személyes márkaépítés nem sprint. Ez inkább egy maraton. Csak akkor lesz sikeres, ha ezt el tudod fogadni. A személyes márkaépítés során ugyanis fontos, hogy következetesen dolgozz – következetesen, sokszor mondd el az üzenetedet, mert csak így érheted el, hogy az emberek megjegyezzenek.

Már meséltem róla, hogy korábbi vállalkozásomban, amikor hidegen sajtolt olajokat készítettem, nem csak a termékek márkájára figyeltem, hanem a saját személyes márkámra is. Szerettem volna, ha az emberek szakértőként tekintenek rám, és megbíznak bennem.

Ennek érdekében indítottam el az első blogom, amiben rengeteg hasznos és értékes információt osztottam meg velük a növényi olajok világából – kezdve a készítéstől, egészen a felhasználásig.

Megfogalmaztam azt az üzenetet, amit szerettem volna, ha velem összekapcsolnak. Minden bejegyzésemben szerepet kaptak az üzenetem elemei – mégpedig az, hogy az általunk készített hidegen sajtolt olajok azért értékesek, mert nincsenek hőkezelve, így az olajos magvak értékes vitamin és ásványianyag tartalma nem sérül úgy, mint a melegen sajtolt olajoknál.

Ez egy olyan határozott és egyértelmű üzenet volt, amiből az érdeklődők tudták, hogy miért érdemes a mi olajainkat vásárolni.

Neked is ezt javaslom!

Fogalmazd meg 4-5 pontban a saját üzenetedet, írd össze azt a néhány dolgot, amit szeretnél, hogy hozzád kapcsoljanak. Majd pedig minden alkalommal, amikor kommunikálsz, tudasd ezeket az emberekkel. Mondd el sokszor – olyan sokszor, hogy te már azt érezd, hogy biztos elegük van belőle. Hidd el, hogy ha eljutsz odáig, akkor fog igazán beütni az üzenet. És ehhez van szükség a következetességre!

 

Személyes márka introvertáltként

 

Tudom, hiszen én magam is introvertáltként vállalkozom, hogy megjelenni, önmagadat reklámozni nem könnyű. Személyiségemből adódóan én is tele voltam félelmekkel, szorongtam, aggódtam egy csomó dolog miatt. Például:

  • mi lesz, ha kinevetnek
  • mit fognak szólni az emberek, ha elkezdem megosztani a gondolataimat, elkezdem megmutatni az arcomat
  • meg fognak ítélni majd
  • mi lesz, ha zavarom őket a sok posztommal, bejegyzésemmel és elegük lesz belőlem
  • mi lesz, ha jön egy troll, és nem tudom megvédeni magam

Rengeteg félelem, amelyek közül néhánnyal biztosan te is találkoztál már.

Tudom, megértem, átérzem.

De hidd el, hogy tudom a megoldást is. Tudom, hogy mit kell tenned azért, hogy úgy tudj megjelenni, hogy az önazonos és komfortos a számodra. Tudom, hogy hogyan tudod megtalálni azokat a témákat, amelyekkel úgy építheted a személyes márkádat, hogy közben nem kell önmagadat mutogatnod.

Ha szeretnél többet tudni erről a témáról, akkor kattints az alábbi képre, mert ez az anyag neked szól!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük