márkaüzenet, brandüzenet, saját üzenet, ügyfélszerzés, személyes márkaépítés
Személyes márkaépítés,  Ügyfélszerzés

Márkaüzenet – 3 dolog, amire figyelned kell!

Read Time:3 Minute, 59 Second

 

Az üzeneted megfogalmazása az egyik legfontosabb dolog, amivel foglalkoznod kell, ha személyes márkát építesz. Csak akkor fogod tudni megszólítani a célközönségedet, ha egyértelműen kommunikálsz. Sokszor mondom a hozzám forduló vállalkozóknak, hogy a zavart elme nemet mond.

Mit értek ez alatt?

Azt, hogy ha mindig mindenről beszélsz az embereknek, akkor össze fognak zavarodni, és nem fogják érteni, hogy ki is vagy valójában, illetve milyen problémával fordulhatnak hozzád. Hidd el, hogy ők nem fogják kihámozni a sok poszt közül. Nincs rá sem idejük, sem energiájuk. Inkább elmennek olyan szakemberhez, aki pontosan azzal foglalkozik, amire nekik szükségük van. Erre gondolok akkor, amikor azt mondom, hogy a zavart elme nemet mond.

 

Mi az a 3 dolog, amire figyelned kell?

 

A márkaüzenet megfogalmazásánál 3 dologra kell különösen odafigyelned: a következetességre, a kapcsolódásra és az egyértelműségre.

 

1. Következetesség

 

Ez az alapja mindennek. Ha ugyanis az üzeneted nem következetes, akkor az könnyen bizalomvesztéshez vezethet.

Egységes üzenettel kell rendelkezned. Ez nem azt jelenti, hogy csupán egyetlen dolgot mondhatsz állandóan. Lehet több üzeneted is, azonban fontos, hogy ezek összhangban legyenek.

Engedd meg, hogy hozzak egy példát. Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettem. A fő üzenetem az volt, hogy ezek az olajok azért a legértékesebb növényi olajok, mert a készítés során nem használunk magas hőmérsékletet, így meg tudjuk őrizni az olajos magvak vitamin és ásványi anyag tartalmának jelentős részét. Szemben a melegen sajtolt olajokkal, ahol pirítják a magokat, ezzel együtt pedig a sok értékes összetevő is sérül. Ezt kommunikáltam következetesen minden felületen. Ez volt az az ok, amiért ajánlottam a vásárlóknak, amiért a vásárlók úgy érezték, hogy nekik inkább ezt az olajat érdemes megvenni.

Viszont a vállalkozásomban nem csak az ételekhez ajánlottam az olajokat. Beszéltem arról, hogy a hidegen sajtolt olajokat lehet kúraszerűen önmagukban is fogyasztani, illetve felhasználhatók az otthoni kozmetikában (természetes bőrápolás terén például).

Bár a területek különbözőek voltak, de a fő üzenet, vagyis hogy miért értékes ez a típusú olaj és miért inkább ezt válasszák, ugyanaz maradt.

Ezt javaslom neked is. Gondold végig, hogy mindaz, amit te tudsz nyújtani a célcsoportodnak hogyan válik az ő hasznukra. Miért éri  meg, hogy téged válasszanak és ne a többi hasonló szakembert. Ha ez megvan, akkor következetesen kommunikáld ezt minden felületedet.

 

2. Kapcsolódás

 

A célcsoportodnak rezonálnia kell az üzeneteddel. Azt kell érezniük, hogy kapcsolódni tudnak hozzád, hogy belelátsz a fejükbe, hogy érzed, hogy milyen problémákkal küzdenek, hogy megérted őket. 

Ehhez kulcsfontosságú, hogy megértsd, megismerd a célcsoportodat. Ezt a lépést nem lehet megkerülni.

Lehet neked bármilyen jól csengő üzeneted, kreálhatsz különböző jól csengő mondatot, de ha ahhoz nem tudnak kapcsolódni a célcsoportodba tartozó emberek, akkor nem fogsz elérni vele semmit.

Gondold végig, hogy:

  • mire van a célcsoportodnak szüksége?
  • mit tudsz róluk, amivel jobbá tehetnéd az üzenetedet?
  • tudnak kapcsolódni majd hozzád, ha meghallják az üzenetedet?

Ahhoz, hogy jó legyen az üzeneted tudnod kell, hogy nekik mi jár a fejükben. Mi az a probléma, amivel reggel felkelnek, mit szeretnének megoldani. De tudom, hogy nem minden szolgáltatás problémacentrikus. Ha a tiéd sem az, akkor azt gondold végig, hogy a célcsoportodba tartozók mire vágynak, és mi áll az útjukban, illetve te hogyan tudsz ebben nekik segíteni. És már meg is van a kapcsolódás.

Ha így kezdesz el gondolkodni, akkor képes leszel olyan üzenetet létrehozni, aminek köszönhetően könnyedén kapcsolódni tudnak hozzád az emberek.

 

személyes márkaépítés, énmárka, személyes márka, personal branding, csekklista személyes márkaépítés

 

3. Egyértelműség

 

Egyértelműen és világosan meg kell tudnod fogalmazni, hogy milyen előnyökkel jár a célközönségednek az, ha téged választ (veled dolgozik, tőled rendel, tőled vásárol).

Nem elég, ha arról beszélsz, hogy minőségi alapanyagokból dolgozol, esetleg milyen szakmai képzéseket végeztél el. Őket nem elsősorban ez érdekli. Lehet, hogy később megnézik, de biztosan nem ez fogja megfogni őket. Ők arra kíváncsiak, hogy az, ami nálad van, az vajon segít-e majd nekik. Ha úgy érzik, hogy igen, akkor nyert ügyed van.

Ezen a ponton visszacsatolnék arra, hogy mennyire fontos a célcsoport ismerete. Az ebbe fektetett munka bőségesen meg fog térülni, viszont ha kihagyod, akkor annak a hatását is érezni fogod. De a célcsoport ismerete nem csak az üzenetedre lesz hatással, hanem minden egyes dologra, amit létrehozol.

A cél az, hogy az ideális ügyfeled az érezze: Igen, nekem pont erre van szükségem!

Megoszthatod a gondolataidat, megoszthatod az üzenetedet vagy akár a történetedet is, de ha nem tudod megmutatni, hogy ebből az ideális ügyfelednek milyen haszna származik, akkor nem fogsz eredményeket elérni. Addig ezek csupán jól hangzó mondatok lesznek, de nem hoznak neked ügyfelet és vásárlást.

 

Ha úgy érzed, hogy a fenti tippeken kívül további segítségre van szükséged, akkor foglalj időpontot hozzám egy ingyenes konzultációra és megmutatom, hogy hogyan tudok neked segíteni egy egyértelmű, tiszta üzenet megfogalmazásában!
A naptáramat az alábbi linken éred el, keress egy számodra is megfelelő szabad időpontot és foglald le!
Szívesen segítek neked!

https://app.minup.io/book/jenei-gizella-business-coach-es-mentor/service/11692

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük