
Magamutogatás helyett önmarketing
Magamutogatás helyett önmarketing – én nagyon hiszek ebben.
Tudom, hogy sokaknak az önmarketingről a magamutogatás jut eszükbe, de ígérem, hogy mire a bejegyzés végére érsz te is látni fogod a különbséget. A hatékony önmarketing ugyanis messze nem ugyanaz mint a magamutogatás!
Nézzük, hogy miért!
Magamutogatás vs. önmarketing
Ahhoz, hogy megértsd a kettő közötti különbséget, egy nagyon fontos dolgot kell tisztába tenni – nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
A magamutogatás szinte minden esetben öncélú. Az önmarketing esetében pedig a fókusz nem rajtad van, hanem a célközönségeden.
Tehát a magamutogatásnál te vagy a középpontban, míg az önmarketingnél a célcsoportod.
Mit jelent ez pontosan?
Amikor önmagadat mutogatod, akkor arra törekszel, hogy a legjobb formádat vagy tudásodat mutasd meg a potenciális vásárlóidnak. Sokan ezt csinálják. Beleesnek abba a hibába, hogy elkezdik sorolni a végzettségeiket, a képesítéseiket és azt, hogy ők mennyi mindent megtanultak már. Vagyis mit csinálnak? Önmagukról beszélnek. A fókusz önmagukon van.
A célcsoport figyelmét ez a legritkább esetben kelti fel, ugyanis nagy az esély rá, hogy az első találkozáskor a legkevésbé sem értik, hogy a hangzatos végzettségek mögött mi van. Azzal meg végképpen nincsenek tisztában, hogy miért is jó ez az ő számukra.
A hatékony önmarketing során a fókusz átkerül a célcsoportodra. Tehát nem magadat fényezed, nem jössz egyből a szaktudásoddal, hanem arra koncentrálsz, hogy az, amit te tudsz, hogyan tudja jobbá, szebbé, eredményesebbé, egészségesebbé stb. tenni az ő életét.
Érted a különbséget?
Lehet, hogy fontos a célcsoport számára a végzettség. De biztos vagyok benne, hogy nem az kelti fel a figyelmét.
A potenciális ügyfelek figyelmét az kelti fel, ha úgy érzik, hogy:
- megbízhatnak benned
- megérted őket
- átérzed a helyzetüket
- tudod, hogy min mennek keresztül
- esetleg te már végigjártad azt az utat, ami előttük áll
Csak ilyenkor tudnak kapcsolódni hozzád. Nem tudnak kapcsolódni a tanfolyamokhoz, a workshopokhoz és semmi máshoz. Ahhoz tudnak kapcsolódni, aki megérti őket. Akiről úgy érzik, hogy a fejükbe lát. Ez fogja ugyanis azt a bizalmat megadni számukra, ami segít megtenni az első lépést feléd.
Mi kell a hatékony önmarketinghez?
Véleményem szerint 4 nagyon fontos dolgot kell tisztába tenned ahhoz, hogy valóban hatékony legyen az önmarketinged:
- Ismerd fel és kezeld azokat a félelmeket, amelyek visszatartanak, amik miatt szabotálod önmagad, halogatsz, és nem mersz megjelenni!
- Tudatosítsd az erősségeidet, az egyediségedet, majd erre építkezve válaszd ki a marketing- és kommunikációs eszközeidet!
- Találd meg azokat a témákat, amelyekről neked komfortos beszélni, a célcsoport számára pedig annyira fontos és érdekes, hogy elkezd odafigyelni rád, megbízni benned és kötődni hozzád.
- Összerakj egy cselekvési tervet, ami figyelembe veszi a saját személyiségedet, a működésedet, kíméli az idődet és az energiádat, és fenntartható a számodra!
Ha ez a 4 lépés megvan, akkor olyan alapokkal indulsz, amelyekre nyugodtan építkezhetsz. Ezekhez az alapokhoz bármikor visszatérhetsz, jöhet bármilyen változás, nehézség vagy bizonytalanság. Te tudni fogod, hogy mihez kell nyúlnod. Többé nem kell másokat másolnod, nem kell aggódnod az éppen aktuális trendek miatt, hanem ez az önismeret megadja neked a magabiztosságot. Azt a magabiztosságot, amire mindig is vágytál!
Ha úgy érzed, hogy szükséged van segítségre ennek a 4 lépésnek a megvalósításában, akkor figyelj, mert készítettem a számodra valamit!
Az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online program ezen a 4 lépésen vezet keresztül.
Gyakorlatias, azonnal felhasználható és bevált eszközöket, stratégiákat, tippeket és tanácsokat tartalmaz, amelyek bizonyítottan működnek. Én is ezeket használtam korábbi vállalkozásom keretében, amely során országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán – introvertáltként.
Tudom, ismerem a nehézségeket, amelyekkel szembenézel. Tudom, hogy nem szereted magad mutogatni, félsz, hogy megítélnek, nem igazán tudod, hogy hogyan kezdj bele, hogyan érj el embereket és hogyan lehetnek ügyfeleid.
Ebben az online programban segítek! Végigvezetlek a fenti lépéseken, és egy működő rendszert adok a kezedbe. Neked csak követni kell!
Felkeltette az érdeklődésedet?
Akkor kattints az alábbi képre, és nézd meg a részleteket!
