személyes márkaépítés, ügyfélszerzés, online jelenlét, önmarketing, saját márka létrehozása, önreklám, coach márka, célpiac, niche, réspiac
Ügyfélszerzés

Jó a célpiacod? – Így teszteld le!

Read Time:2 Minute, 13 Second

 

Business coachként gyakran látom bizonytalannak a vállalkozókat abban, vajon jó célpiacot választottak-e. Ha te is bizonytalan vagy, esetleg egy kis megerősítésre vágysz, akkor olvass tovább! Ebben a bejegyzésben segítek, hogy le tudd ellenőrizni, hogy vajon jó célpiacot választottál-e!

 

Úgy érzed, hogy készen vagy, kijelölted a célpiacodat. Ez nagyszerű hír. Azonban ha feltámad benned a kétség, hogy jól döntöttél-e, akkor itt az ideje letesztelni.

Honnan tudod, hogy életképes az ötleted?
Honnan tudod, hogy fogsz-e elegendő ügyfelet szerezni a választott célcsoportban?

Ezek mind olyan kérdések, amiket végig kell gondolnod!
Nincs más tennivalód, mint egy kicsit lekutatni a választott piacot.

Ehhez első lépésként meg kell tudnod, hogy a választott célközönséghez tartozó emberek milyen felületeken vannak jelen. Ez lehet a Facebook, esetleg Facebook csoportok, Instagram, Tiktok vagy bármilyen más felület.

Ha megtaláltad, akkor legyél te is aktív a kiválasztott felületen és figyelj! Kezdj el beszélgetni azokkal az emberekkel, akiknek segíteni akarsz, és próbáld meg kideríteni, hogy az, amit te kínálsz, az vajon hasznos lehet-e a számukra. És valóban szükségük van-e rá.

Persze nem azt javaslom, hogy konkrétan kérdezz rá! Helyette hoztam egy kis segítséget néhány kérdés formájában.

Nézzük is meg, hogy milyen kérdések segíthetnek neked letesztelni, hogy jó célpiacot választottál-e!

Gondold végig és vizsgáld meg, hogy:

  • van-e elég potenciális ügyfél ezen a célpiacon (kellően nagy-e ahhoz, hogy folyamatosan legyenek ügyfeleid)?
  • arra van szükségük, amit te kitaláltál vagy érdemes alakítani az ajánlatodon?
  • értékesnek tartják-e azt a tudást, ami a birtokodban van?
  • hajlandóak-e megfizetni a segítséget (nyitottak-e rá, hogy szakértői segítséget vegyenek igénybe)?
  • van-e több csatorna/felület, amin el lehet érni őket?
  • egyértelműen meg tudod határozni, hogy milyen közösségi média csatornákat használnak?
  • van-e a Google keresőben elég keresés abban a témában, amit kiválasztottál (itt érdemes a Google ingyenes eszközeit, pl. a Kulcsszótervezőt segítségül hívni)?
  • vannak a piacon más szakemberek is, akik ugyanazt kínálják a célcsoportodnak, amit te?
  • nagy a verseny az általad választott célpiacon (pl. a fogyókúra piacon elég nagy a verseny, gondold végig, hogy a tiéden mekkora)?
  • képes vagy arra, hogy a választott célpiacodon te legyél a nagybetűs szakértő?

Ha végighaladtál ezeken a kérdéseken és őszintén megválaszoltad őket, akkor nagyon sok értékes információt szereztél a célpiacodról. Sőt, arról is, hogy hogyan és hol tudod hatékonyan megszólítani a célpiacodhoz tartozó embereket.

Most már nincs más dolgod, megmutatni, hogy te a vagy a legjobb választás a célcsoportod számára!

Legyél aktív azokon a felületeken, ahol ők is jelen vannak, és mutasd meg, hogy hiteles szakember vagy a témában! Ehhez segítségül olvasd el egy korábbi cikkemet, amelyben mutatok 7 lépést, ami segít hitelessé válnod a célcsoportod szemében! Kattints ide a cikk elolvasásához!

 

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük