Introvertált nehézségek – Benne ragadni a saját fejedben!
Érezted már úgy, hogy benne ragadtál a saját fejedben?
Ha te is a csendesebb vállalkozók körébe tartozol, introvertált vagy érzékeny személyiséggel vállalkozol, akkor szinte biztos, hogy igen!
Tudod, ez az a helyzet, amikor ugyanazokat a gondolatokat görgeted, és egyszerűen képtelen vagy kilépni ebből a körforgásból.
Ismerős?
Akkor nézzük, hogy mit tehetsz ellene!
Tapasztalatom szerint az egyik legjellemzőbb introvertált tulajdonság, hogy sokkal több időt töltünk a fejünkben, a saját gondolatainkkal, mint a többi ember. Talán emiatt mondják ránk néha, hogy befelé fordulók vagyunk. Ez igaz is lehet, de nem olyan formában, ahogy ők gondolják.
Az introvertált nem utálja az embereket, csupán szeret befelé koncentrálni. Szeretjük elemezni a a saját gondolatainkat, újra és újra megélni a pillanatokat, esetleg megérteni, hogy mi miért történik.
És ez nagy valószínűséggel nálad is azt jelenti, hogy:
- kétségeid vannak afelől, hogy hogyan fogadják majd az ötleteidet, egyáltalán érdekelni fog-e valakit az, amit mondasz
- tanácstalan vagy, mert nem találod a saját hangod, és nem tudod, hogy hogyan formálhatnád a gondolataidat olyan üzenetté, amely valóban kapcsolódik azokhoz az emberekhez, akiket segíteni szeretnél
Introvertált kihívás #1: Kiszabadulni a saját fejedből!
Kiszakadni ebből a körforgásból, kiszabadulni a saját fejedből, és elkezdeni a külvilág felé közvetíteni a gondolataidat olyan érzés lehet, mintha úsznál az árral szemben.
Nem könnyű.
Tudom, és a saját utamon meg is tapasztaltam, hogy nem könnyű. Nincs gyors és instant megoldás. De meg lehet csinálni!
Íme az a 3 fázis, amin keresztül kell menned ahhoz, hogy mindaz, ami a fejedben van végre a külvilág számára is elérhető legyen:
1.fázis: Az önfelfedezés útja
Minden ezzel kezdődik. Hiszem, hogy mindennek az alapja az önismeret. Meg kell ismerned önmagad, az értékeidet, és azt, ami egyedivé tesz téged.
Csak akkor fog az üzeneted rezonálni a célközönségeddel, ha mindazt, amit az önismeret alapján megfogalmazol, azt bele is szövöd a kommunikációdba. Így leszel hiteles a szemükben, így fogják látni, hogy valódi hús-vér ember vagy. Olyan, aki hasonló cipőben járt, hasonló utat járt be, és aki képes volt megoldani azt a problémát, amivel ők szembenéznek.
Ne feledd, hogy a célközönséged soha nem a tökéletességre kíváncsi. Nem attól leszel jó szakember, ha a tökéletességet mutatod. Mutasd meg a valódi utadat, és sokkal több embert elérhetsz.
2.fázis: Tudd, hogy kihez szólsz!
Hiába vagy jó szakember, hiába tudod, hogy te milyen sok embernek tudnál segít, ha az üzeneted nem rezonál a célközönséggel, akkor nem lesznek ügyfeleid.
Éppen ezért nem neked kell az íróasztal mellett kitalálnod, hogy vajon mit akarhat a célközönséged, hanem meg kell ismerned őket. Értsd meg a kihívásaikat és a vágyaikat, és kínálj világos, egyértelmű megoldásokat rájuk.
Ha így tekintesz a kommunikációra, akkor többé nem lesz nyomulás és tukmálás érzésed, hanem az egész olyan lesz, mint egy baráti beszélgetés. Te meghallgatod őket, megérted őket, és segítesz megoldani nekik egy nehéz helyzetet.
3.fázis: Válj láthatóvá!
Tudom, hogy az önmarketing, az önreklám elég nehéz számunkra, introvertáltak számára. Nem szeretjük a nyomulást, a hangoskodást és az erőszakos kommunikációt. Kimerít bennünket a túl sok interakció. Nem akarunk állandóan minden felületen jelen lenni.
A jó hír, hogy nem is kell!
A lényeg, hogy tudatosítsd, hogy mik az erősségeid, majd azokra alapozva válaszd ki az eszközeidet – olyanokat, amik komfortosak a számodra.
Ne akarj egyszerre mindent, mert akkor könnyen csalódhatsz. Tegyél helyette kis lépéseket, de ezeket a kis lépéseket következetesen tedd meg egymás után. Nem baj, ha csak kicsit haladsz, a lényeg, hogy mindig haladj!
Ha szükséged van segítségre abban, hogy ezt a 3 fázist megvalósítsd, akkor kattints az alábbi képre, mert az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programot pont neked készítettem!