introvertált önmarketing, önmarketing introvertáltaknak, személyes márkaépítés, személyes márka, személyes márka tipp, önmarketing, személyes brand, önmarketing, önreklám, introvertált marketing, személyes márka introvertáltaknak, személyes brand introvertáltaknak
Önmarketing, önreklám

Introvertált marketing: Így hazudik neked az agyad!

Read Time:3 Minute, 40 Second

 

Az introvertált marketing egyik sarkallatos pontja az, amikor szóba kerülnek a hiedelmek. Egészen biztos vagyok benne, hogy introvertáltként te is számos hiedelmet hordozol magadban. Olyanokat, amelyek akadályoznak abban, hogy sikeres vállalkozó lehess.

 

Nézzük, hogy melyek ezek, és mit tudsz tenni ellenük!

 

Az első és legfontosabb, hogy felismerd, és tudatosítsd őket.
Lehet, hogy te is azt gondolod magadról, hogy:

  • „Nem tudok beilleszkedni.”
  • „Nem arra születtem, hogy társasági ember legyek.”
  • „Nem vagyok jó semmiben.”
  • „Nem vagyok érdekes, miért is figyelnének rám.”

 

Hiedelmek = negatív dallamtapadás

 

A hiedelmek szerintem olyanok, mint a dallamtapadás. Egészen pontosan mint egy negatív dallamtapadás. Én így szoktam őket nevezni, mert szerintem nagyon kifejező. Akinek megemlítem egyből megérti, hogy miről van szó.

A dallamtapadás ugye azt jelenti, hogy hallasz valahol egy dallamot, amit nem tudsz kiverni a fejedből. Akárhogy is próbálod, nem megy. Ott zakatol a gondolataidban egész nap. Sokszor megbénít, mert nem tudsz koncentrálni.

A hiedelmeink ehhez hasonlóak, csak negatív előjellel. Évek alatt alakulnak ki. A megtapasztalásaink, illetve a miattuk kifejlesztett megküzdési mechanizmusaink miatt alakultak ki. Alapvető hiedelmeknek is nevezzük őket.

Van valami, amit azonban nem szabad elfelejtened: a hiedelmek nem tények. 

Ez azt jelenti, hogy hiába hiszed például magadról, hogy nem vagy karizmatikus, hogy nem vagy érdekes, ettől ez még egyáltalán nem biztos, hogy igaz. Hiába próbálja az agyad elhitetni veled ezt, ettől ez még nem feltétlenül a valóság. Erre utaltam a címben, amikor azt mondtam, hogy az agyad hazudik neked.

Mindenkiben van egy valamilyen érték, amit adni tud a világnak. Lehet, hogy te most még nem tudod, hogy mi ez az érték, mert soha nem foglalkoztál ezzel ilyen tudatosan. De ettől még ott van benned.

És tudod, hogy mi az érdekes?

Azzal, hogy elkezdtél vállalkozni, már elkezdett benned megfogalmazódni, hogy nálad van valami, amit szeretnél láttatni a világgal, amit szeretnél megosztani a világgal, amivel szeretnél tenni azért, hogy a világ jobb legyen – illetve a benne élő emberek élete jobb legyen.

Bár nem gondoltál erre ilyen tudatosan, de az igazság az, hogy vágysz arra, hogy lássanak, hogy észrevegyenek, hogy azok, akiknek segíteni tudnál észrevegyenek – vagyis vágysz arra, hogy látható legyél.

De sajnos gyakran előfordul, hogy elfojtod ezt a vágyat, mert az alapvető hiedelmeid erősebbek, a negatív dallamok hangosabbak, és ezek szembennek azzal a vágyaddal, hogy az emberek lássanak téged.

Lehet, hogy a te negatív dallamod így szól:

  • „Megőrültem, hogy ezt csinálom? Én erre még nem vagyok készen! Majd később!”
  • „Nem is biztos, hogy végig tudom csinálni!”
  • „Majd jól kinevetnek, ha elkezdek posztolni!”
  • „Nem vagyok én olyan érdekes, nem is biztos, hogy érdekelni fogja az embereket, amit mondok!”

Ismerős valamelyik? Esetleg ezek alapján eszedbe jutott a sajátod?

 

Negatív dallamok felülírása

 

Emlékezz csak vissza, hogy mi történik olyankor, amikor ezek a dallamok felerősödnek?

Bizony. Te rejtve maradsz, elbújsz, mert úgy gondolod, hogy az biztonságosabb.
Emiatt viszont megrekedsz. Egy helyben topogsz. Halogatsz.

Egyszerűen azért, mert engedtél az alapvető hiedelmeidnek, hagytad, hogy a negatív dallamok átvegyék az irányítást.

Ahhoz azonban, hogy ezen változtatni tudj nagy bátorságra, elszántságra és következetességre van szükség.

Éppúgy, ahogy a negatív dallamok sem egyik napról a másikra épültek be, felülírni azokat szintén nem egy pillanat lesz.
De a jó hír, hogy ahogy képes vagy a dallamtapadást leküzdeni úgy, hogy egy számodra kellemes dallammal felülírod, ugyanúgy lehetőséged van a berögzött negatív dallamok, hiedelmeket is felülírni. Mégpedig pozitív dallamokkal.

Ehhez arra van szükséged, hogy szembenézz ezekkel a belső gátakkal és félelmekkel, majd pedig megtaláld azokat az eszközöket, amely segítenek felülírni őket.

Az introvertált marketing ebben segít. Introvertáltként számos olyan eszköz és módszer áll a rendelkezésedre, amelyekkel felülírhatod a negatív dallamokat. Tudom, mert nekem is ilyen eszközökkel sikerült, és mióta business coachként dolgozom, azóta már én is ezeket az eszközöket használom sikerrel az ügyfeleinknél.

Ha úgy érzed, hogy te is szeretnél végre leszámolni a téged akadályozó félelmekkel, és végre olyan vállalkozást építenél, amilyenre mindig is vágytál, akkor itt az ideje, hogy cselekedj!

Business coachként tudok neked segíteni. Első lépésként az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című programommal, amelyben arra fókuszálunk, hogy hogyan:

  • tudsz leszámolni a téged akadályozó félelmekkel,
  • tudod felismerni, hogy mi a te erősséged,
  • tudod megfogalmazni, hogy miben vagy egyedi,
  • válassz olyan eszközöket, amelyek illeszkednek a személyiségedhez, és amelyekkel introvertáltként nem érzed a marketinget nyomulósnak,
  • hogyan találd meg azokat a témákat, amelyekkel felkelheted a célcsoportod figyelmét, és építheted a saját szakértői státuszodat,
  • tudsz ügyfeleket szerezni úgy, hogy közben önmagad maradsz.

 

Ha felkeltette az érdeklődésedet ez a program, akkor kattints az alábbi képre, és tudj meg róla többet!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük