Hogyan válj szakértővé? – Hát személyes márkaépítéssel!
Hogyan válj szakértővé? – feltételezem, hogy benned is megfordult már ez a kérdés.
Az internet világában már nem elég egyszerűen „csak jónak lenni” abban, amit csinálsz. A vállalkozók körében egyre nagyobb hangsúlyt kap a személyes márkaépítés, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy kiemelkedj a versenytársak közül.
De hogyan válj szakértővé a saját piacodon?
Ebben a bejegyzésben erre adok néhány gyakorlati tippet. De nem csak általánosságokról lesz szó, hanem megmutatom azt is, hogy én hogyan építettem fel országosan ismert márkát a növényi olajok piacán. Sőt, arra is kitérünk, hogy a személyes márkaépítéssel hogyan teremtettem passzív jövedelmet a vállalkozásomba!
Vágjunk bele!
A következő 5 pont segíteni fog neked átlátni azt, hogy hogyan válj szakértővé a piacodon anélkül, hogy erőszakos marketing trükköket kellene alkalmaznod. Én sem használtam ilyeneket, ezért neked sem javaslom. Vállalom, hogy introvertáltként a csendes marketingre helyezem a fókuszt, úgyhogy ha te unod már a tukmálást, és szeretnél végre hatékonyan és eredményesen dolgozni, akkor olvass tovább!
Válj szakértővé a piacodon – Íme 5 lépés, ami segít!
Az alábbiakban szeretnék neked segíteni ezzel az 5 lépéssel, hogy kapj egy képet arról, hogy a személyes márkaépítés hogyan segít szakértővé válni a piacodon. Saját tapasztalatomat is megosztom veled, így bízom benne, hogy még hasznosabb lesz számodra ez a bejegyzés.
Nézzük a lépéseket!
1.Találd meg a saját hangodat!
Az első lépés a személyes márkaépítés során, hogy megtaláld a saját hangodat.
Mit jelent ez?
Az emberek nemcsak a termékeidet vagy szolgáltatásaidat vásárolják meg, hanem téged is. Az, ahogyan kommunikálsz, ahogyan megosztod a tudásodat, véleményedet, az mind hozzájárul a márkádhoz.
Tipp: Gondolkodj el azon, hogy mi az, amitől más vagy, mint a versenytársaid. Mi az a különleges érték, amit te tudsz nyújtani? Mi az a téma, amiről órákig tudnál beszélni szenvedéllyel? Ha ezt megtalálod, máris közelebb kerülsz ahhoz, hogy autentikus és egyedi személyes márkát építs.
Saját tapasztalat
Az én esetemben ez azt jelentette, hogy végre fel mertem vállalni, hogy én a családommal vidéken élek. Egy vidéki kisfaluból építem a vállalkozásomat, és bizony mi itt vidéken sem vagyunk elzárva a külvilágtól. Csupán arra van szükségünk, hogy megtaláljuk azokat az eszközöket, amelyekkel elérhetjük azokat az embereket, akikhez szólni szeretnénk.
Az én egyediségem, és az, ami megkülönböztetett a többi piaci szereplőtől az a szemléletformáló tevékenységem. Akkor még senki nem foglalkozott azzal, hogy edukálja, informálja az embereket a hidegen sajtolt olajokról. A legtöbb versenytársam csupán felrakta az oldalára a termékeit és annyi. A termékleírások általánosak és informatívak voltak.
Ezzel szemben én aktívan elkezdtem blogolni, és igyekeztem a lehető legtöbb információt összegyűjteni az olajokról. De nem csak összegyűjtöttem, hanem meg is osztottam az érdeklődőkkel. Idővel egyre több olvasóm lett, egyre többen bíztak meg bennem, egyre többen tekintettek rám a téma szakértőjeként, és egyre többen választották az általunk készített olajokat.
2.Legyél következetes!
A márkaépítés nem egyszeri alkalom, hanem egy folyamatos folyamat.
Ezért nagyon fontos a következetesség.
Legyen szó blogbejegyzésekről, közösségi médiás posztokról, előadásokról vagy egyéb megjelenésekről, mindig tartsd szem előtt, hogy milyen üzenetet szeretnél közvetíteni.
Tipp: Hozz létre egy tartalomstratégiát, amely segít abban, hogy rendszeresen kommunikálj a célközönségeddel. Gondolj a tartalmaidra úgy, mint egy történetre, amelyet folyamatosan építesz. Ha következetes vagy, az emberek előbb-utóbb felismerik és értékelni fogják a szakértelmedet.
Saját tapasztalat
Az én vállalkozásomban ez azt jelentette, hogy rendszeresen blogoltam, és minden héten küldtem hírlevelet. A hírlevélben azt szerették az emberek, hogy mindig valami értéket kaptak általa. Az első felében az olajok jótékony hatásairól, felhasználási és fogyasztási lehetőségeiről írtam, a második felében pedig mindig megosztottam egy receptet. Ehhez a formulához minden esetben ragaszkodtam, így hamar megszokták, és sokan már a hét elején várták, hogy a csütörtöki GastrOlaj hírekben milyen új receptet vagy érdekességet találnak majd.
3.Mutasd meg, hogy mit tudsz!
Ne félj megmutatni a szakértelmedet!
Legyen szó esettanulmányokról, tippekről, útmutatókról, ossz meg minél több értékes információt a célközönségeddel. Minél több hasznos tartalmat adsz, annál inkább szakértőként fognak rád tekinteni.
Tipp: Készíts „Hogyan készült?” videókat, írj részletes blogbejegyzéseket, vagy indíts podcastot. Minél több platformon vagy jelen, annál nagyobb az esélye annak, hogy elérd a potenciális ügyfeleidet. A platformokat igyekezz a saját személyiségednek megfelelően kiválasztani, mert ha túl sokat vállalsz, akkor könnyen a kiégés határán találhatod magad. Ne feledd: a személyiségeddel dolgozz, ne pedig ellene!
Saját tapasztalat
Számomra a korábbi vállalkozásomban a blog jelentette a fő kommunikációs csatornát. Ott jelentettem meg mindent, amit az olajokról megtudtam, amiről különböző szakemberekkel, természetgyógyászokkal konzultáltam, és amit mi magunk megtapasztaltunk. Bár sokan azt gondolják, hogy a személyes márkaépítés egyenlő a magamutogatással, ez nem így van.
A lényeg az, hogy megmutasd, hogy az, amit te tudsz, hogyan tudja a célcsoportod életét jobbá tenni. Hogyan tudsz nekik segíteni, és miért te vagy a jó választás számukra. Nálam látták, hogy értek a témához, nem sajnálom az időt és az energiát arra, hogy utánajárjak egy-egy kérdésnek, ezért hálásak voltak, felnéztek rám, és szakértőként ismertek el.
4.Építs kapcsolatokat!
Az autentikus kapcsolatok építése az egyik legfontosabb tényező a sikeres személyes márkaépítés során. A közösséged, követőid, partnereid mind hozzájárulnak a márkád növekedéséhez.
Tipp: Lépj kapcsolatba más szakértőkkel a területeden, és támogassátok egymás munkáját. Rendszeresen vegyél részt eseményeken, konferenciákon, és ne felejtsd el a hálózatépítés fontosságát. A személyes márkaépítés nem magányos feladat – minél több emberrel dolgozol együtt, annál sikeresebb lehetsz.
Saját tapasztalat
Én is igyekeztem a lehető legtöbb szakértővel együtt dolgozni. Volt, hogy alvásszakértővel működtünk együtt, de részt vettem természetgyógyász kiállításokon és rendezvényeken is. Azzal, hogy következetesen építettem a személyes márkámat számos lehetőség nyílt meg előttem. Szerepelhettem országos magazinokban, sőt még egy televízió interjú is készült velem a hidegen sajtolt olajokról a Bónum tv szervezésében.
5.Maradj hiteles!
Végül, de nem utolsósorban, maradj hiteles.
A személyes márkádnak tükröznie kell az értékeidet, hitvallásodat és egyediségét. Ha őszinte és hiteles vagy, az emberek könnyebben kapcsolódnak hozzád és bíznak meg benned.
Tipp: Soha ne próbálj meg valaki másnak tűnni. Az emberek hamar átlátnak a színlelésen. Legyél önmagad, és hagyd, hogy a valódi személyiséged ragyogjon át a márkádon!
Saját tapasztalat
A hitelesség talán az egyik legfontosabb dolog. Ha megjátszod magad, azt a célközönség is megérzi. Az nem fenntartható hosszú távon. Te is ki fogsz merülni benne, megutálod, és elveszíted a motivációdat. Engedd, hogy téged ismerjenek meg úgy, ahogy vagy, amilyen értékek szerint élsz, dolgozol.
Én is ezt mutattam meg a blogban. Hagytam, hogy megismerjenek engem mint embert, akinek fontos érték a család és a természet közelsége. Megosztottam a történetemet, azt, hogy milyen fontos szerepet játszott az életemben a vidéki élet, miért tértem ide vissza a budapesti tanulmányaim után, és hogyan jelenik meg mindez a termékekben, amiket készítünk.
Az őszinteség kifizetődik. Ne akarj másnak látszani, ne akarj megfelelni. Engedd, hogy önmagad miatt kövessenek. Ez lesz csak hosszú távon fenntartható és eredményes.
Passzív jövedelem és a személyes márkaépítés
Említettem az elején, hogy a személyes márkaépítésnek köszönhetően tudtam passzív jövedelmet teremteni a korábbi vállalkozásomban.
Ahogy olvashattad a fő kommunikációs csatornám a blog volt. Azon keresztül osztottam meg a szakértelmemet, tájékoztattam az érdeklődőket.
Egy idő után annyi bejegyzés összegyűlt, hogy elkezdtem őket összefűzni, és elektronikus kiadványok formájában elérhetővé tenni. Nem az összeset egyszerre, hanem kisebb, tematikus kiadványok formájában.
Ez annyira megtetszett az olvasóknak, hogy többen kérték, hogy nem készítenék-e egy fizikai könyvet a témában, amit bármikor leemelhetnek a polcról. Így született meg az Olajozott egészség című könyvem, amely az első Magyarországon, ami kizárólag a hidegen sajtolt növényi olajokkal foglalkozik.
Ez volt a passzív bevételek közül az egyik.
A másik passzív bevételi forrás az online anyagokból származott. Az igényeknek megfelelően elkezdtem különböző, tematikus online tanfolyamokat is tartani, amelyek szintén a hidegen sajtolt olajokkal foglalkoztak. Ezeket elég volt egyszer elkészítenem, majd utána már csak az értékesítéssel kellett foglalkoznom. Ez azonban nem jelentett nekem plusz energiát, hiszen a blogbejegyzéseket egyre többen olvasták, a hírlevelemre egyre többen iratkoztak fel, így nem volt más dolgom, mint ezeknek az embereknek időnként megmutatni, hogy van ilyen termékem is.
És mivel már megvolt köztünk a bizalom, tudták, hogy amit kínálok nekik az biztosan jó minőségű, hiszen már szakértőként tekintettek rám, ezért nagyon örültek egy-egy ilyen tanulási lehetőségnek – ahol nem nekik kellett összevadászni az infókat, hanem szépen megszerkesztve, tematikusan összerendezve, készen megkapták.
Én nagyon sokat köszönhetek a személyes márkaépítésnek. Azt is mondhatnám, hogy mindent. Az, hogy szakértőként tekintettek rám a piacon óriási versenyelőnyt jelentett a számomra a konkurenciához képest.
Ha szeretnél te is ilyen erős márkát építeni, és szeretnéd megtudni, hogy hogyan válj szakértővé, akkor vedd fel velem a kapcsolatot, és engedd, hogy segítsek!