hogyan tűnjek ki a tömegből, kiemelkedni a tömegből
Online jelenlét

Hogyan tűnjek ki a tömegből vállalkozóként? 5+1 tipp a sikerhez!

Read Time:3 Minute, 35 Second

 

Hogyan tűnjek ki a tömegből vállalkozóként?

Benned is megfordult már ez a kérdés? Ha igen, akkor jó helyen vagy, mert hoztam 5+1 tippet, amivel sikerülhet.

Nézzük meg, hogy hogyan emelkedhetsz ki a tömegből, és hogyan teheted igazán egyedivé a vállalkozásodat!

 

1.tipp: Találd meg a saját hangodat!

 

Első és legfontosabb: légy önmagad!

Tudom, közhelyesen hangzik, de hidd el, semmi sem olyan vonzó, mint az autentikusság. Ha azon gondolkodsz, hogy hogyan tűnj ki a tömegből, akkor az első lépés, hogy maradj hű önmagadhoz! Ne próbáld utánozni a sikeres versenytársaidat, helyette:

  • Gondold át, mi tesz téged egyedivé: hogyan tudod megkülönböztetni magad másoktól?
  • Mutasd meg a személyiségedet a márkádban: nyugodtan vállald fel, hogy ki vagy, és milyen értékek szerint élsz, mi a fontos a számodra és milyen a valódi személyiséged!
  • Használd a saját történeteidet, tapasztalataidat: nézd meg, hogy a saját sztoridból mi az, ami fontos és értékes lehet a célcsoportod számára, és oszd meg velük! Egy történetet sokkal jobban megjegyeznek, mint puszta adatokat.

 

2.tipp: Fókuszálj!

 

Nem lehetsz mindenki számára tökéletes, és nem is kell annak lenned!

Válassz ki egy specifikus célcsoportot, és összpontosíts rájuk. Ez lesz a te célcsoportod.

Hogyan találd meg a sajátodat?

  • Határozd meg pontosan, kinek szól a terméked/szolgáltatásod: ne mondd, hogy mindenkinek. Egyetlen szolgáltatás sem lehet jó mindenkinek. Van, ami időseknek szól, van, ami fiataloknak, van, ami cégvezetőknek és van, ami vállalkozóknak. Széles a paletta. Gondold végig, hogy az, amit te tudsz kínálni, kinek lehet a legjobb választás. Ez nagyon fontos lépés, nem érdemes kihagyni.
  • Ismerd meg alaposan a célcsoportod igényeit: gondold végig, hogy a választott célcsoportod milyen nehézségekkel küzd, mire vágyik, mit szeretne elérni. Gondold végig, hogy hogyan telik egy napjuk, hogyan gondolkodnak, mi a fontos a számukra. Próbálj meg annyi információt megszerezni róluk, amennyit csak tudsz, ismerd meg őket alaposan.
  • Alakítsd úgy a kínálatodat, hogy tökéletesen megfeleljen nekik: az előző pontnál megszerzett információk alapján állítsd össze azt az ajánlatot, ami a legjobban illeszkedik a célcsoportodhoz. Gondold végig, hogy miben és hogyan tudnál nekik segíteni!

 

3.tipp: Nyújts kiemelkedő ügyfélélményt!

 

A jó termék alapelvárás. Tudom, hogy nehéz elhinni, de ma már sajnos nem elég az, ha jó szakember vagy. Pontosabban nem elég az, hogy csak te tudod, hogy jó szakember vagy. Meg is kell tudnod mutatni.

Éppen ezért, ha igazán ki akarsz tűnni, akkor az ügyfélélményre kell koncentrálnod. Néhány tipp ehhez:

  • Figyelj oda a részletekre: légy figyelmes, igyekezz a célcsoportod igényeit figyelembe venni. Mindig válaszolj a kommentekre, hozzászólásokra és e-mailekre, ezzel nagyon sokat tehetsz a kettőtök közötti bizalom építéséért.
  • Lepd meg az ügyfeleidet extra figyelmességekkel: tudsz valamilyen extra garanciát adni a szolgáltatásod mellé, amit a konkurenciád nem? Tudasd velük, hiszen ezzel kitűnhetsz a tömegből. Térj vissza az előző lépéshez, ahol meghatároztad a célcsoportodat, és információt gyűjtöttél róluk. Gondold végig, hogy minek örülnének, és kedveskedj nekik!
  • Kérj és használj fel visszajelzéseket a folyamatos fejlődéshez!

 

4.tipp: Legyél innovatív!

 

Ne félj új dolgokat kipróbálni! Az innováció nem csak a technológiai cégek kiváltsága.

Gondolkodj kreatívan:

  • Keresd az iparágad fejlődési lehetőségeit!
  • Kérdőjelezd meg a bevett gyakorlatokat: nem baj, ha megosztod a saját meglátásaidat, ötleteidet. Nyugodtan vállald fel őket, lehet, hogy éppen ezek az új ötletek segítenek valakinek!
  • Merj kísérletezni új megoldásokkal: inspirálódj, kutass új ötletek után, nézz körül más iparágakban! Sokszor így lehet a legjobb ötletekre rátalálni!

 

5.tipp: Építs közösséget a márkád köré!

 

Ha sikerül egy erős közösséget építened a márkád köré, az hatalmas versenyelőnyt jelenthet.

Hogyan kezdj neki?

  • Használd aktívan a közösségi médiát!
  • Szervezz eseményeket (akár online, akár offline)!
  • Vond be az ügyfeleidet a termékfejlesztésbe: nyugodtan kérd ki a véleményüket, beszélgess velük, szavaztasd meg az új ötleteidet! Ez nagyon sokat segít abban, hogy igazán az ő igényeikre szabhasd az ajánlataidat.

 

+1 Tipp: Tanulj folyamatosan!

 

A világ gyorsan változik, és neked lépést kell tartanod. Sőt, ha igazán ki akarsz tűnni, akkor a változások élére kell állnod!

Ezért:

  • Olvass rendszeresen szakmai anyagokat!
  • Járj el konferenciákra, online vagy offline eseményekre!
  • Kövesd figyelemmel az iparágad trendjeit!

 

Szóval a kérdés: hogyan tűnjek ki a tömegből?

A válasz pedig: ne feledd, hogy kitűnni a tömegből nem egyszeri esemény, hanem egy folyamatos munka. De megéri a befektetett energiát! Ha következetesen alkalmazod ezeket a tippeket, garantálom, hogy hamarosan te leszel az, akire mindenki felfigyel a piacon!

Te melyik tippet fogod elsőként kipróbálni? Oszd meg velem kommentben!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük