Hogyan tűnj ki a tömegből? Mutatom!
Hogyan tűnj ki a tömegből?
Téged is foglalkoztat ez a kérdés?
Nem könnyű. Tudom, hogy manapság óriási a reklámzaj, naponta jelennek meg újabb és újabb szakértők, és egyre nehezebb dolgod van, ha szeretnél kitűnni a tömegből, és felkelteni a célcsoportod figyelmét?
Mit tehetsz akkor mégis?
Ebben a blogbejegyzésben megmutatom!
Vállalkozóként óriási lelkesedéssel vágunk bele a munkába az elején. Talán még azt is gondoljuk, hogy elég csak, hogy ha mi jók vagyunk, a termékünk/szolgáltatásunk is jó, az ügyfelek pedig majd csak érkeznek.
Nagyon hamar rájövünk azonban, hogy ez nem így működik. Észrevesszük, hogy rajtunk kívül több tíz (adott esetben több 100) hasonló szakember próbálja ugyanannak a célcsoportnak a figyelmét elnyerni, akikre mi is célzunk.
Mit tehetsz ilyenkor?
Az első és legfontosabb, hogy ne ess pánikba, és ne kezdd el másolni azokat, akikről első ránézésre úgy gondolod, hogy sikeresek. Egyáltalán nem biztos, hogy ha te ugyanazt csinálod, akkor te is sikeres leszel. Másrészről te csak a felszínt látod. Fogalmad sincs arról, hogy a háttérben milyen stratégia húzódik meg (vagy meghúzódik-e egyáltalán valami).
Az, amire neked szükséged van nem más, mint egy tudatos építkezés. Tudatosan kell hozzáállnod a témához, fel kell hagynod az adhoc, véletlenszerű kommunikációval.
Legnagyobb probléma, amit elkövethetsz, hogy elkezdesz őrült módjára mindenkinek mindent kommunikálni, mert talán valaki azt tanácsolta, hogy minél többet látnak, annál jobb.
Ez valahol igaz is lehet, de tegyük ezt egy kicsit tisztába!
Hogyan tűnj ki a tömegből? – Íme 3 lépés, ami segít!
Nulladik lépés, hogy lépj egyet hátra.
Ha eddig nem volt tudatos a kommunikációd, akkor hagyd abba, amit eddig csináltál, lépj hátrébb egyet és kezdj el tudatosan dolgozni.
1.lépés: Találd meg a saját hangod!
Nagyon fontos, hogy tudd, hogy ki vagy te. Te mint ember, te mint szakértő.
Mi a célod, mit szeretnél elérni, miért szeretnéd felkelteni annak a célcsoportnak a figyelmét?
2.lépés: Tudd, hogy miben vagy egyedi!
Óriási a reklámzaj, sok a szakértő. Ne állj be a sorba, ne légy átlagos!
Találd meg, hogy mi az, ami egyedivé tesz téged, ami megkülönböztet a többi hasonló szakembertől!
Mindenkinek a története egyedi. Azt az utat, amit te bejártál, nem járta be ugyanígy senki. Gondold végig hát, hogy a te történetedből mi az, ami fontos lehet a célcsoport számára! Mi olyan momentum van benne, ami csak rád jellemző, amiért megéri nekik, hogy téged válasszanak.
Ha megfogalmazod ezt az egyediséget, akkor máris sokkal könnyebben kitűnsz a tömegből.
Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt olajokat készítettünk a férjemmel. Már akkor is nehéz volt kitűnni a többi termelő közül, ezért elkezdtem megvizsgálni, hogy mit csinálnak mások. Észrevettem, hogy senki nem fordít figyelmet arra, hogy tájékoztassa, informálja az embereket az olajokról, így megragadtam a lehetőséget, és indítottam egy blogot. Mindenféle témát körbejártam ami érdekelheti az embereket az olajokkal kapcsolatban. A blog nagyon hamar népszerű lett, az emberek elkezdtek a téma szakértőjeként tekinteni rám, és amikor ezekben a blogbejegyzésekben ajánlottam a saját olajainkat, akkor gondolkodás nélkül bennünket választottak.
Te is találd meg, hogy miben vagy más, hogyan tudsz mást nyújtani a célcsoportnak!
3.lépés: Legyél következetes!
Ahhoz, hogy az emberek megjegyezzenek szinte állandóan a szemük előtt kell lenned. Gondolj csak bele az televíziós reklámokba. Olyan sokszor lejátsszák, hogy teljesen beleég az agyadba, és amikor a boltban meglátod, akkor szinte automatikusan nyúlnál érte.
Ez a következetesség titka.
Nem, nem arra kérlek, hogy állandóan magadat mutogasd. Sokan azt gondolják, hogy azzal tudnak kitűnni, ha kiteregetik a teljes magánéletüket, de ez nem így van.
Bár az emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni, de mindenkit elsősorban önmaga érdekel. Vagyis elsősorban arra kíváncsiak, hogy az, amit te tudsz, az hogyan tud nekik segíteni megoldani azt a problémájukat, ami megnehezíti az életüket.
Először a megoldásodra figyelnek fel. Az üzenetedet hallják meg. És ha az elég érdekes a számukra, ha azzal rezonálni tudnak, akkor kezdenek el odafigyelni rád mint emberre.
Fogalmazz meg egy rövid üzenetet, amit szeretnél eljuttatni a célcsoportodhoz, és igyekezz minden felületeden, minden kommunikációdba valahogyan belecsempészni.
Én például szigorúan ügyeltem arra, hogy soha ne csak annyit írjak le, hogy tökmagolaj, hanem szinte minden esetben kiírtam, hogy hidegen sajtolt tökmagolaj.
Miért?
Azért, mert az én üzenetem az volt, hogy a hidegen sajtolt olajok értékesebbek a hagyományos olajoknál, mert itt nincs nem használunk magas hőmérsékletet, vagyis az értékes vitaminokat és tápanyagokat sokkal nagyobb arányba meg tudjuk őrizni. Nem sérülnek a hőhatás miatt.
Szerettem volna, ha beleég az elméjükbe, hogy a hidegen sajtolt olaj a legjobb. És amikor rákerestek, akkor a legtöbbször az én blogomra találtak rá, így már el is kezdődött a szemléletformálás és a bizalomépítés.
Hogyan tűnj ki a tömegből? – Személyes márkaépítéssel!
Igen, az egész, amiről eddig beszéltem az a személyes márkaépítéshez köthető. Számomra ez hozta el a sikert, és ennek segítségével tudtam országosan ismert márkát építeni a növényi olajok piacán – GastrOlaj volt a márkánk neve, még ma is sok minden megtalálható róla a neten.
De nem csak a termékeink márkáját építettem, hanem a saját személyes márkámat is, mint szakértő. Ez tette lehetővé számomra, hogy passzív bevételt is termeljek a vállalkozásomban, hiszen azáltal, hogy elismertek szakértőként, kíváncsiak voltak a véleményemre, tapasztalataimra. Így amikor online ismeretanyagokat készítettem, online tanfolyamokat indítottam, vagy megírtam az első könyvet Magyarországon ami kizárólag a hidegen sajtolt olajokkal foglalkozik, akkor örömmel megvásárolták, mert megbíztak bennem, és tudták, hogy értékes lesz számukra a tartalom.
Nekem pedig csak egyszer kellett elkészítenem ezeket az anyagokat, utána már csak arra kellett figyelnem, hogy az emberek szeme előtt legyenek. Ehhez pedig nagy segítség volt a széles körben ismertté vált blogom és hírlevelem.
Nem tudod, hogyan tűnj ki a tömegből? Fogalmad sincs, hogy állj neki?
Vedd fel velem a kapcsolatot, írj nekem, és segítek egy jól követhető ütemterv összeállításában!