
Hogyan találjanak rám többen a neten?
Mit tegyél, hogy rád találjanak az interneten?
Hogyan legyen több ügyfeled?
Biztos vagyok benne, hogy téged is gyakran foglalkoztatnak ezek a kérdések.
Mai blogbejegyzésemben fogok segíteni neked!
Introvertáltként vállalkozni nem könnyű. Számos belső félelem és gát van bennünk, amikkel nap mint nap harcolunk. Elég csak az imposztorszindrómára vagy a perfekcionizmusra gondolni. Illetve az ezekből eredő halogatásra.
Tudod, hogy meg kell jelenned, tudod, hogy az embereknek látniuk kell téged, de valahogy mégsem megy. Leginkább azért, mert félsz megmutatni magad, és a hátad közepére sem kívánod azt, hogy állandóan nyomulj.
Megértelek!
Én sem így dolgozom. Viszont jó hír, hogy neked sem kell így dolgoznod. Van más megoldás, más módszer is.
Beszéljünk ma egy kicsit arról, hogy hogyan tudod elérni, hogy többen rád találjanak az interneten!
Ki vagy te és kihez szólsz – a szakértő és a célcsoport
Kérlek ne zárd még be ezt az ablakot!
Tudom, hogy időnként az agyadra megy már, hogy válassz célcsoportot, meg hogy a célcsoport milyen fontos. De szeretném most egy másik nézőpontból megvilágítani neked ezt a kérdést! Hasznos lesz ígérem, csak olvasd végig! 🙂
A célcsoportnak az a lényege, hogy tudd, hogy kihez beszélsz, illetve mit kell mondanod ahhoz, hogy rád figyeljenek. Olyan ez, mint amikor például orvost választasz. Ha a bőrödön van egy furcsa folt, akkor nem elégszel meg a háziorvos véleményével, hanem elmész egy bőrgyógyászhoz, akinek a bőr, illetve a bőrön lévő elváltozások a szakterülete.
1. sarokpont: a szakterület
És el is érkeztünk a lényeghez – a szakterülethez. Ahhoz, hogy többen rád találjanak arra is szükséged van, hogy kijelöld, hogy ki is vagy te pontosan a piacodon. Mi a te szakterületed!
Az emberek már nem elégszenek meg az általános tanácsokkal. Tele van velük az internet. Helyette abban bíznak meg, akiről azt látják, hogy pontosan ismeri azt a problémát, amivel ők küzdenek. Tudja, hogy min mennek keresztül, megérti a sikertelen próbálkozások miatti elkeseredettségüket és a hullámvölgyeiket. Az emberek végső soron arra vágynak, hogy megértsék, meghallgassák őket.
2. sarokpont: a probléma
És itt el is érkeztünk a második legfontosabb dologhoz: tudnod kell, hogy mi a legnagyobb problémájuk, fájdalmuk vagy vágyuk, ami foglalkoztatja őket.
Akkor lesz sok ügyfeled, akkor fognak sokan rád találni, ha ez a két pont találkozik egymással. Tehát ha te pontosan tudod, hogy mely területnek vagy a szakértője, mitől vagy te jobb, mint a piacon lévő többi szakértő, és kinek a problémájára tudod a legjobb megoldást kínálni.
A célcsoport megfogalmazása azért fontos, mert amíg nem ismered alaposan azokat az embereket, akiknek segíteni szeretnél, akkor nem is fogod tudni, hogy ők mire kapják fel a fejüket. Tudnod kell, hogy:
- mire gondolnak, mire vágynak
- mitől félnek
- mit próbáltak már ki, mivel voltak elégedetlenek
- hogyan és hol kommunikálnak
- milyen szavakat, adott esetben sajátos szlenget használnak stb…
Mindezek azért fontosak, mert neked a kommunikációdban erre kell támaszkodnod. Akkor fognak megtalálni az interneten, ha képes vagy az ő fejükkel gondolkodni.
Neked nincs más dolgod, csupán azokról a témákról, problémákról beszélni, amik azoknak a fejében vannak, akiknek segíteni szeretnél. De ne csak a problémákról beszélj, hanem azt is mutasd meg, hogy miért te vagy a jó választás a számukra, miért lesz jó nekik, ha veled dolgoznak.
Gyakorlati példa
Engedd meg, hogy röviden leírjak neked egy gyakorlati példát. A korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk közösen a férjemmel. Amikor elkezdtem webáruházban árulni az olajokat, akkor eleinte fogalmam sem volt, hogy hogyan fognak ránk találni. Induló vállalkozóként nem volt sok pénzünk hirdetni, ezért más eszközök után kellett néznem.
Tudtam, hogy introvertált személyiségemhez nem igazán passzol a videózás, az élőzés, a közösségi médiában való nyomulás, így ezt gyorsan el is engedtem. Igyekeztem tudatosítani, hogy milyen erősségeim vannak, miben vagyok jó, és ezekre próbáltam támaszkodni.
Tudtam, hogy szeretek írni. A visszajelzések alapján jól is írok, ezért a tartalommarketingre, a blogolásra esett a választásom.
De nem azzal kezdtem, hogy egyből az olajokról írtam. Akkoriban még nem ismerték ilyen sokat a hidegen sajtolt olajokat, így szükség volt a piac edukálására. Hiába írtam volna a tökmagolajról, erre így akkor nem sokan kerestek.
Viszont megfigyeltem, hogy azok, akiket szeretnék elérni (a célcsoportom), elsősorban a természetes gyógymódok iránt érdeklődnek. Mielőtt gyógyszert szednének szeretnek rákeresni a természetes megoldásokra, és szívesen ki is próbálják őket (ez nagyon fontos információ volt róluk).
Éppen ezért összegyűjtöttem, hogy melyik olajunk milyen problémára kínál természetes megoldást. Például a lenmagolajat a természetgyógyászok ajánlják székrekedésre, a tökmagolajat pedig a prosztata problémák megelőzésére.
Ezekre a témákra sokan kerestek, ezért először ezekről kezdtem írni (tudtam, hogy mi a vágyuk – természetes gyógymódot találni a problémájukra). Írtam a székrekedés természetes gyógymódjairól. Egy-egy ilyen blogbejegyzésben tanácsokat adtam, hogy mivel javíthatnak az emésztésükön, mit érdemes kipróbálni.
A végén természetesen mindig ajánlottam az olajainkat is, mint lehetséges megoldást.
Aki nem ismerte, de felkeltettem a figyelmét, ő kattintott, vásárolt és kipróbálta.
Ezzel a módszerrel egyre többen találtak ránk az interneten, egyre több vásárlónk lett.
Később, amikor már a piacon elkezdték megismerni a hidegen sajtolt olajokat, akkor már többen kerestek konkrétan egy-egy olajra. Ott pedig arra volt szükség, hogy megkülönböztessem magunkat. Arra koncentráltam, hogy megmutassam az érdeklődőknek, hogy miért a miénk a legjobb, miért bízhatnak meg bennünk, és miért lesz jó neki, ha a mi olajunkat választják (leírtam többek között, hogy mi saját magunk termeljük az alapanyagokat, mi sajtoljuk a saját sajtoló üzemünkben, és így a mi személyünk a garancia arra, hogy ez valóban 100%-ban tiszta).
Érted a logikát?
Ezért kell neked is megismerned a célcsoportodat olyan alaposan, ahogy csak lehet. Hiszen így fogsz tudni pontosan olyan ajánlatot adni a számukra, amire nem tudnak nemet mondani!
Én a tartalommarketinggel értem ezt el. Mert tudtam, hogy az egyik nagy erősségem az írás, így erre alapoztam.
Így állj neki, hogy téged is sokan megtaláljanak!
Ahhoz, hogy téged is sokan megtaláljanak először válaszolj az alábbi kérdésekre:
- Mik az erősségeed?
- A személyiségedhez milyen eszközök illenek?
Ha ezek megvannak, akkor nincs más dolgod csak megtalálni azokat a témákat, amelyekről számodra komfortos beszélni, és a célcsoportot is érdeklik!
Úgy érzed, hogy ez nehéz a számodra?
Akkor itt az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online program neked szól! Kattints, és ismerd meg a részleteket!

