hogyan szólítsam meg a célközönségemet, ügyfélszerzés, hogyan szerezzek ügyfeleket, hogyan legyenek ügyfeleim, több ügyfél, több ügyfelet akarok, storytelling, történetmesélés, történetmesélés marketing
Önmarketing, önreklám,  Ügyfélszerzés

Hogyan szólítsam meg a célközönségemet?

Read Time:4 Minute, 54 Second

 

Hogyan szólítsam meg a célközönségemet? Mit mondjak, hogy odafigyeljenek rám?” – érkezett a kérdés Zsófiától hozzám a legutóbbi webinárium alkalmával.

Megosztom veled is, hogy mit válaszoltam, mert bízom benne, hogy hasznos lesz a számodra is.

Nézzük!

 

Célközönség megszólítása – Miért fontos?

 

Hogyan szólítsam meg a célközönségemet – nagyon gyakori kihívás egy vállalkozó életében. Biztos vagyok benne, hogy te is feltetted már magadnak (vagy másnak) ezt a kérdést.

Tudom azt is, hogy te elsősorban segíteni szeretnél a vállalkozásoddal. Nem akarsz feltétlenül önmarketinggel, reklámozással foglalkozni.

De ahogy telik az idő, szembesülsz vele, hogy nem elég, ha csak várod, hogy jöjjenek az ügyfelek. Neked is tenned kell valamit.

Ha nem szólítod meg az embereket, ha nem tudnak rólad, akkor nem is tudnak hozzád fordulni segítségért. El kell érned, hogy odafigyeljenek rád.

Ma egy olyan módszert szeretnék megismertetni veled, ami tökéletesen passzol a csendes, introvertált vagy érzékeny személyiségedhez. Olyat, amivel nem kell nyomulnod, nem kell hangosnak lenned, és nem is kell feltétlenül önmagadat mutogatnod.

Ez pedig nem más, mint a történetmesélés, vagy más szóval storytelling.

 

Storytelling jelentése

 

A storytelling magyar megfelelője a történetmesélés. Ebben a szóban minden benne van, amit tudnod kell erről az eszközről. Nem kell mást tenned, csupán elmondani a történetedet. Ezzel pedig  úgy inspirálhatod, edukálhatod vagy akár szórakoztathatod a célközönségedet, hogy egyáltalán nem fogod nyomulásnak érezni. És ami szintén fontos, ők sem azt fogják érezni, hogy valamit el akarsz adni nekik.

Nem kell túlbonyolítani a történetmesélést. Gondolj egyszerűen úgy rá, mintha a párodnak, esetleg egy barátodnak mesélnél.

Mondok egy példát!

 

„Éva anyaként rosszul érzi magát egy gyerekével kapcsolatos dolog miatt. Úgy érzi, hogy ő rontott el valamit, ezért rossz anyának gondolja magát. Egy nap egy ismerősével beszélget, megosztja vele, hogy milyen nehezen teltek az elmúlt hetek, mert gond volt a gyerekével. Elmeséli, hogy eleinte kilátástalannak tűnt a helyzet, de végül szerencsésen megoldódott.

Éva elgondolkodik. Sőt, meg is lepődik, mert megdöbbenve hallja, hogy az ismerőse szinte ugyanazt a helyzetet vázolta fel, amivel ő is küzd. Korábban azt gondolta, hogy ő rontott el valamit, ezért csak őket érinti ez a probléma. Bár már többféle megoldást is kipróbált, de eddig nem lett eredménye. Arról viszont még nem hallott, amit az ismerőse mesélt.

Éva megosztja az ismerősével, hogy ő is hasonló cipőben jár, és szeretne többet megtudni arról, hogy nekik hogyan sikerült megoldaniuk ezt a nehéz helyzetet. Az ismerős boldogan elmeséli, hiszen ő már túl van rajta. Megosztja a tapasztalatait, az érzéseit, az eszközeit, és bátorítja Évát, hogy ő is próbálja ki. Lehet, hogy nekik is beválik.

Éva homlokáról eltűnnek a ráncok. A lelke elkezd megnyugodni. Újra elkezd bízni abban, hogy van remény. Átjárja az az érzés, hogy talán mégsem ő rontott el mindent. Az ismerőse története alapján új reményt kap. Elhatározza, hogy ő is kipróbálja azt, ami az ismerősénél már bevált. Boldogan, feltöltődve, tele önbizalommal indul haza.”

 

Ez a kis történet abban segít neked, hogy megértsd, hogy hogyan tudod megszólítani történetekkel a célközönségedet. Ha valaki látja, hogy te is hasonló dolgokon mentél keresztül, hasonló harcokat vívtál, akkor el tud kezdeni kapcsolódni hozzád. Ha pedig megmutatod a módszert is, amivel neked sikerült megoldani a problémát, akkor pedig elkezd kötődni hozzád. Elkezd érdeklődni, és elkezd kialakulni egy bizalom. Hiszen hiteles leszel a szemében.

 

Mi lehet a te történeted?

 

Ha most az fordult meg a fejedben, hogy veled nem történt semmi érdekes, neked nem igazán van mit elmesélni, akkor engedd meg, hogy eloszlassam ezt a tévhitet.

A te életutad egyedi. Éppúgy, ahogy a te tapasztalásaid is.

Nem kell mást tenned, mint ezt megmutatni a célközönségednek.

Ha felmerült már benned a kérdés, hogy „hogyan szólítsam meg a célközönségemet”, akkor itt a válasz: a saját történeteddel!

De nagyon fontos, hogy a történetedet olyan szemmel lásd, hogy mi az, ami a célközönségednek hasznos lehet belőle.

Mit jelent ez?

Azt jelenti, hogy ne csak egyszerűen leírd, hogy hol tanultál, milyen iskolákba jártál, milyen tanfolyamokat végeztél el, hol dolgoztál korábban stb.

Helyette onnan közelítsd meg, hogy mindaz, amit te megtapasztaltál, megtanultál, az hogyan lehet a célcsoportod hasznára.

Én is meg szoktam osztani az én történetemet. Most megosztom veled is, hogy lásd, hogy mindaz, amiről beszélek hogyan működik a gyakorlatban.

 

Talán már tudod, hogy korábban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk a férjemmel közösen. Ez volt az első vállalkozásunk. Kezdetben úgy gondoltuk, hogy helyi termék vásárokon, piacokon fogunk értékesíteni. De idővel rájöttem, hogy ezt a fajta értékesítést nem nekem találták ki. Nem csak rosszul éreztem magamon a piacon (mert nem mertem senkit megszólítani, féltem, hogy mit mondanak, esetleg hülyeséget válaszolok, ha kérdeznek), hanem eredménytelen is voltam. Muszáj volt valamit változtatnunk, mert abbahagyni nem akartunk.

Más megoldást kellett keresnem, és akkor találtam rá az online marketingre. Rájöttem, hogy az én introvertált személyiségemhez sokkal közelebb áll az, hogy nem én futok a vásárlók után, hanem a tartalmaimmal olyan környezetet teremtek, ahol ők szeretnének velem együtt dolgozni, tőlem vásárolni.

Egészen más megközelítésre volt szükségem. Korábban nem gondoltam volna, hogy a saját személyiségem tudatosítása, az erősségeim megfogalmazása, majd az ezekre alapozott eszközök kiválasztása mekkora jelentőséggel bír a vállalkozásom sikerében.

Miután abbahagytuk azt a vállalkozást, úgy éreztem, hogy szeretném felhasználni a megszerzett tudásomat és tapasztalatomat. Időközben felfigyeltem arra, hogy bizony nem csak én szenvedek ezektől a belső gátaktól, félelmektől. Nagyon sok értékes vállalkozó van, aki azért marad rejtve, mert nem tudja leküzdeni ezeket a félelmeket.

Nekem viszont sikerült. Szeretném most a lehető legtöbb vállalkozónak megmutatni, hogy hogyan csináltam, és biztatni, inspirálni őket arra, hogy ők se adják fel, hanem próbálják ki azt, ami nálam bevált.

Így lettem business coach, aki introvertált vállalkozókat segít abban, hogy a személyiségükhöz illeszkedő vállalkozást építsenek. Olyat, amiben önmaguk lehetnek, amiben nem kell szerepet játszanunk, és amiben csendesen, nyomulás nélkül tudnak ügyfeleket szerezni.

 

Neked is tudok segíteni, ha szeretnéd!

Mindazt, amiről írtam összefoglaltam egy online program keretében. A címe ÖNMARKETING nyomulás nélkül.

Kattints az alábbi képre, és nézd meg a részleteket!

Ha pedig úgy érzed, hogy hasznos lenne a számodra, akkor szeretettel várlak a programban!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Jenei Gizella
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.