
Hogyan reklámozzam magam?
Az önreklám, vagyis az, hogy hogyan reklámozzuk magunkat, elég gyakori azoktól a vállalkozóktól, aki introvertált vagy érzékeny személyiséggel vállalkoznak. Ennek oka az, hogy tele vagyunk félelmekkel, ami miatt nem merünk kiállni a célközönségünk elé. Még akkor sem, ha közben tudjuk, hogy így ügyfeleket veszítünk.
Hogyan tudnád ezt a félelmet leküzdeni, és magabiztosan, önazonosan megjelenni az online térben?
Ehhez hoztam most neked hasznos tippeket!
Önreklám: miért félünk tőle?
Az önreklámtól való félelem sajnos nagyon sok helyről eredhet:
- Hozhatod akár gyermekkorodból, amikor mindig minden ötletedet, javaslatodat leszavazták, és elhitted, hogy úgysem érdekel senkit, amit mondani akarsz.
- De eredhet onnan is, hogy többször előfordult, hogy kinevettek azért, mert megosztottad a saját gondolataidat.
- Vagy említhetnénk azt a félelmet is, amikor azért nem cselekszünk, mert félünk, hogy mások mit mondanak, esetleg megítélnek.
- De félhetünk magától a kudarctól is, és inkább meg sem próbáljuk, nehogy elbukjunk.
Látod, hogy mennyi forrást fel tudtam sorolni?
Rengeteg van. Ezek csupán a leggyakoribbak, amikkel munkám során találkozom.
De hidd el, hogy lehet kezelni ezeket a félelmeket. Le lehet őket küzdeni, csupán egy kis tudatosságra és segítségre van szükség hozzá.
Tippek, amelyek segíthetnek legyőzni a belső félelmeidet!
Tudom, hogy egy ilyen bejegyzésben nem lehet megoldani egy ekkora problémát. Nem ígérek varázspirulát. Sokkal inkább azt szeretném, ha más nézőpontokat is észre tudnál venni, mert könnyen lehet, hogy valamelyik elindít benned egy olyan felismerést, amire már alapozhatsz.
Talán hallottad már Einsteinnek azt a híres mondatát, mely szerint nem lehet a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, amivel létrehoztuk őket. Nekem nagy kedvencem, szerintem óriási igazság.
Úgyhogy nézzük is meg azt a néhány dolgot, amit mára hoztam neked!
1.Tudatosítsd, hogy az önreklám miért fontos a számodra!
Addig, amíg nem tudod, hogy miért is van szükséged az önreklámra, nem lesz benned elég motiváció, hogy tegyél is a félelmeid leküzdéséért. Felejtsd el azt általános tévhitet, hogy az önreklám önmagad mutogatásáról és tukmálásáról szól. Ez nem igaz.
Az önreklám lényege, hogy megmutasd, hogy a célközönséged számára miért te vagy a legjobb választás. Ahelyett, hogy az arcodat rakod ki az online felületekre, beszélj arról, hogy milyen egyedi látásmódod, megoldásaid vannak, miért lesz az jó a célcsoport számára, miben vagy te más, mint a piacon lévő többi szakértő.
Helyezd át a fókuszt önmagadról a célcsoportodra! Róluk beszélj, arra koncentrálj, hogy nekik milyen igényeik, fájdalompontjaik, vágyaik vannak, és te hogyan tudsz ezekhez kapcsolódni.
Így már mindjárt nem céltalan magamutogatásnak fogod érezni az önreklámot.
2.Légy önmagad!
A hitelesség az egyik legfontosabb dolog. Ma már rengeteg információ zúdul az emberekre percenként. Nagyon nehéz kiválasztaniuk, hogy ki a valódi, hiteles szakember. Ne próbálj meg szerepet játszani, mert az könnyen kiderülhet.
Helyette nyugodtan vállald fel önmagad, add önmagad, vállald fel az egyediségedet, a készségeidet és a tapasztalataidat. Sokkal nagyobb valószínűséggel kapcsolódnak hozzád az emberek, ha őszinte vagy. Ha azt látják, hogy te is valódi ember vagy, aki nem játssza meg magát, akkor könnyebben elkezdenek bízni benned.
3.Készülj fel!
Introvertáltként én is tudom, hogy mennyire nehezen viseljük a váratlan helyzeteket. Ennek legjobb ellenszere a felkészülés. Az előzetes kutatás, felkészülés segít növelni az önbizalmat, és csökkenteni az önreklámmal kapcsolatos félelmeket.
Legyen egy szuper bemutatkozásod, legyenek előre átgondolt válaszok a fejedben, amiket előránthatsz, ha szükség van rá. Ezek sokat tudnak segíteni!
4.Kérj visszajelzést!
A félelmek legyőzésnek hatékony eszköze, ha visszajelzéseket kérsz. Tudom, hogy sokan küzdenek azzal, hogy azt érzik nem elég jók. Ezt a félelmet enyhítheted azzal, ha megkéred a korábbi ügyfeleidet, hogy írjanak rólad visszajelzést. Kérd meg, hogy írják le a 3 legnagyobb erősségedet, és azt, amit miatt felnéznek rád. Ezt megteheted ismerősökkel, családtagokkal is. Sokat tud emelni az önbizalmon, ha ezeket a visszajelzéseket időnként újra átolvasod.
5.Dolgozz a gondolkodásmódodon!
Ahogy az elején is mondtam, fontos, hogy dolgozz a gondolkodásmódodon. A most meglévő félelemeidet a mostani gondolkodásmódod is alakította. Ahhoz, hogy változást érj el, szükséged van arra, hogy változzon a gondolkodásmódod is.
De ne gondold, hogy egyből mindent meg kell változtatni. Ehelyett inkább kezdj el nyitottabb lenni. Kezdj el másképp tekinteni az önreklámozásra is. Ahelyett, hogy azt gondolod, hogy zavarod a másikat, nyomulsz vagy tukmálsz, gondolj arra, hogy azzal, ha megismerik a te megoldásodat, azzal segítesz másoknak.
Ne feledd, hogy az önreklám nem instant megoldás! Ez egy hosszú távú stratégia, amin ha következetesen dolgozol, akkor bőségesen meg fog térülni.
De az első és legfontosabb dolog az, hogy el kell kezdened!
Ha nem tudod, hogy hol kezdd, akkor hoztam neked egy kis segítséget!
Az első lépés az önismeret. Tudatosítanod kell, hogy milyen félelmek akadályoznak téged, mi tart vissza az önreklámozástól. Ha ez megvan, akkor fogsz tudni továbblépni, és olyan eszközöket választani, amik passzolnak hozzád.
Az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programommal ebben segítek a vállalkozóknak!
Ha szeretnél többet tudni róla, esetleg neked is szükséged van segítségre, akkor kattints az alábbi képre, és nézd meg a részleteket!

