Saját hang megtalálása,  Ügyfélszerzés

Hogyan legyen önbizalmam? – Íme 4 lépés, ami segít

Read Time:4 Minute, 58 Second

 

A „Hogyan legyen önbizalmam?” kérdés sokszor elhangzik a vállalkozók szájából. Hiszen önbizalomra szükség van ahhoz, hogy meg merd mutatni a termékedet vagy szolgáltatásodat a külvilágnak. És ahhoz is önbizalomra van szükséged, hogy ügyfeleid legyenek.

Hiszen gondolj csak bele!
Ha te nem bízol saját magadban, akkor hogyan várhatnád el, hogy mások majd megbízzanak benned, és hozzád forduljanak segítségért.

Na de hogyan legyen önbizalmad?

Ebben fogok ma segíteni neked!

 

Az önbizalomhiány alapja: félelmek 

 

Tudom, hogy ha ma beütöd a keresőbe, hogy hogyan legyen önbizalmad, akkor egy csomó cikk megjelenik. Lehet, hogy erre az oldalra is így tévedtél.

Én is megnéztem ezeket cikkeket, és azt láttam, hogy a legtöbben külsőségekre helyezik a hangsúlyt. Olyan dolgokat emelnek ki, hogy javíts a tartásodon, alakíts és változtass önmagadon, ha van valami, ami nem tetszik, vedd körbe magad olyan emberekkel, akik támogatnak stb.

Egy valamit azonban nagyon hiányolok. Mégpedig azt, hogy senki nem beszél arról, hogy az önbizalom egyik alapköve a benned lévő félelmek felismerése, tudatosítás és leküzdése.

Mondom, hogy mire gondolok!

Egyik ügyfelem nemrég arról mesélt nekem, hogy milyen rosszul érzi magát, mert semmi önbizalma nincs. Azt is elmondta, hogy úgy érzi, hogy emiatt nem megy jól a vállalkozása, és emiatt nincsenek ügyfelei sem. Sőt, ez a helyzet még amúgy is tovább rombolja az eddig is alacsony szinten lévő önbizalmát.

Amikor mindezt elmondta megkérdeztem tőle, hogy hogyan jelentkezik a mindennapjaiban az, hogy nincs önbizalma.

Erre ő azt válaszolta, hogy elsősorban úgy, hogy nem mer kitenni egy posztot, fél beszélni a vállalkozásáról, nem meri megosztani a saját gondolatait, és nem igazán meri megmutatni önmagát.

Itt rögtön el is csíptem egy fél mondatot, amelyben azt mondta, hogy fél. Rá is kérdeztem egyből, hogy mitől fél.

Ő azt válaszolta, hogy fél, hogy kinevetik, fél, hogy nem elég jó amit csinál, ezért inkább nem is mutatja meg. Nem mutatja meg, mert mi lesz, ha kudarcot vall.

A gondolatmenetéből kiemelkedett a „Mi lesz, ha…” mondatkezdés. Ezt még sokszor használta. Többek között az alábbi formákban:

  • Mi lesz, ha kinevetnek…
  • Mi lesz, ha másképp néznek rám majd, ha elkezdek írogatni a közösségi médiába…
  • Mi lesz, ha mégsem jó amit gondolok és elrontom…

 

Mi lesz, ha …

 

Rengeteg ilyen kezdetű mondat van a fejünkben. Biztos vagyok benne, hogy te is fel tudnál sorolni nagyon sokat.

És ezek azok a mondatok, amik miatt szabotálod önmagad. Amik miatt nem teszed meg azt, amit szeretnél. Amik miatt úgy érzed, hogy nincs önbizalmad.

Már előre lejátszod magadban a szituációkat. Úgy, hogy valójában nem tudod, hogy mi fog történni.

 

Ha magadra ismertél, akkor hoztam neked egy feladatot, ami segíthet!

 

Kérlek írj fel magadnak 10 olyan mondatot, ami „Mi lesz, ha … „ gondolattal kezdődik. Csak fogj egy papírt, és írd ki magadból azokat, amik újra és újra felmerülnek benned.

Ha kész vagy, akkor fordítsd meg a lapodat, és alakítsd át ezeket a negatív csengésű mondatok pozitív csengésűvé!

Mondok egy példát!

Mi lesz, ha senkit nem fog érdekelni a posztom. Feleslegesen írom meg, csak kinevettetem magam.

 

Most fordítsuk pozitívvá!

Mi lesz, ha az a gondolat, amit ma megosztok a posztomban valakiben elindít valamit, valaki számára egy olyan nézőpontot tár fel, amire nem eddig még nem is gondolt. Mi lesz, ha az én posztom hatására végre átlendül a holtpontján, és elindul a cselekvés útján.

 

Látod a különbséget?

Mind a két mondat „Mi lesz, ha…” kezdetű, de az egyiket a félelmek uralják, a másikat pedig a célom táplálja. A célom ugyanis az, hogy azzal, amit tudok, amit megtapasztaltam, segítsek másoknak. És nem fogok tudni segíteni, ha nem mondom el, ha nem hallják azt a gondolatot. Pedig belül tudom, hogy nekem is sokat segített, és biztos vagyok benne, hogy másoknak is fog.

 

És ez a lényeg!

 

Azzal, hogy úgymond átkeretezted magadban azt a negatív félelmet, máris új nézőpontot találtál. Máris elérted azt, hogy nem a félelmed irányít, hanem a célon tartod a szemed, és a célodért, a célközönségedért tudsz valamit tenni.

Az ilyen és ehhez hasonló eszközök segítenek neked abban, hogy legyőzd azokat a félelmeket, amelyek most még visszatartanak.

Mert ez az első lépés az önbizalom felé – vagyis az, hogy tudatosítsd és legyőzd ezeket a félelmeket.

Ha ez megvan, akkor szépen lassan el tudsz kezdeni megjelenni a célcsoportod előtt. El fognak kezdeni megismerni téged, megismerik majd a te megoldásodat, elkezdenek odafigyelni rád, megbízni benned és kötődni hozzád. És a visszajelzéseknek hála a te önbizalmad is egyre erősebb lesz.

Ha sikerült legyőznöd a félelmeidet, akkor jöhet a következő lépés. Határozd meg, hogy miben vagy erős, miben vagy te más, mint a többi hasonló szakember. Azért, hogy még jobban ki tudj tűnni a piacodon.

Ezután pedig állítsd össze a marketigmixedet, vagyis válaszd ki azokat a marketing eszközöket, amelyek illeszkednek hozzád. Nem, egyáltalán nem kell mindenhol ott lenned. Ez egy óriási tévedés.

Nem kell minden felületen jelen lenned, nem kell minden trendi eszközt magadra erőltetned. Az nem fog neked önbizalmat adni. Sőt, ellenkezőleg. Ha olyan eszközöket, stratégiákat erőltetsz magadra, amelyek nem önazonosak a számodra, akkor szenvedni fogsz, és ez az eredményeken is meg fog látszani.

Ezzel szemben ha a saját erősségeidre alapozva választod ki a marketing eszközeidet, a felületeidet és a stratégiádat, akkor minden könnyebb lesz. Élvezni fogod amit csinálsz, és ez kívülről is látszani fog – az emberek elkezdenek majd felfigyelni rád, és kíváncsiak lesznek a te megoldásodra.

 

Hogyan legyen hát önbizalmad?

 

Foglaljuk össze a lépéseket:

  1. Ismerd fel, tudatosítsd és dolgozz azokon a félelmeken, amik eddig visszatartottak, amik miatt halogattál!
  2. Tudatosítsd az erősségeidet és azt, hogy miben vagy egyedi, miben vagy más, mint a többi szakértő.
  3. Az erősségeidre alapozva állítsd össze a marketing mixedet – válaszd ki a számodra önazonos eszközöket!
  4. Kezdj el kommunikálni – találd meg azokat a témákat, amikről neked komfortos beszélni, a célcsoportod pedig felkapja rá a fejét!

Ez a 4 lépés fog neked megfelelő önbizalmat adni!

 

Ha a megvalósításban szükséged van segítségre, akkor kattints az alábbi képre, mert az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online program neked készült!
Végigvezet ezeken a lépéseken, és segítségével magabiztosan és önazonosan fogsz tudni megjelenni a célközönséged előtt!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük