online láthatóság, online jelenlét, láthatóság, visibility, online megjelenés, hogyan legyenek ügyfeleim, hogyan vegyenek észre
Önmarketing, önreklám

Hogyan legyek látható? Hogyan legyenek ügyfeleim?

Read Time:4 Minute, 39 Second

 

Hogyan legyek látható, és hogyan lesznek ügyfeleim?

Gyakori kérdések, amik egy vállalkozóban megfogalmazódik. Mit kell tenned ahhoz, hogy legyenek ügyfeleid? Mit kell tenned ahhoz, hogy a vállalkozásodnak folyamatosan legyen bevétele?

A válasz az, hogy láthatóvá kell válnod a piacodon.

Ha ugyanis nem vagy látható, akkor nem is tudják, hogy létezel. Ha nem látnak, nem tudnak tőled vásárolni, nem tudnak téged megbízni, és nem tudnak hozzád fordulni segítségért.

Mindazonáltal jól tudom, hogy láthatóvá válni nem megy mindenkinek olyan könnyen. Azok, akik introvertáltként, esetleg érzékeny személyiséggel vállalkoznak, sokkal nehezebben lépnek ki a nyilvánosság elé. Számtalan félelem és belső gát akadályozhat bennünket (igen, többesszám első személyben, mert én is ebbe a csoportba tartozom, és pontosan tudom, hogy milyen nehézségekkel állsz szembe).

Tudom, hogy tudod, hogy az, amit tudsz, segíthet másoknak. De mások ezt nem tudják. Éppen ezért első lépésként meg kell mutatnod nekik, hogy mi is az, amit te tudsz kínálni a számukra.

Nézzük, hogy hogyan fogj hozzá!

 

Mit jelent a láthatóság?

 

A láthatóság nem csak arról szól, hogy reflektorfényben vagy, hanem arról is, hogy ebben a reflektorfényben a valódi arcodat mutatod meg. Egyre jobb, igaz?

Ne ijedj meg, hamarosan látni fogod, hogy nem arra akarlak bíztatni, hogy gátlástalanul nyomulj. Ezt én sem csinálnám.

Kezdjük az elején! A láthatóságnak többféle formája is lehet.
Nézzük meg, hogy melyek ezek!

 

Személyes láthatóság

 

Ez elsősorban arról szól, hogy mennyire mered megmutatni a valódi önmagad a környezetedben – a családodban, a tágabb családodban vagy a közösségben, ahova tartozol. Megmutatod a valódi érzéseidet vagy sokszor elnyomod őket és szerepet játszol?

Láthatónak lenni a privát életedben azt jelenti, hogy nyitott és őszinte vagy a kapcsolataidban. Megosztod a tapasztalataidat, az érzéseidet, még akkor is, ha közben úgy érzed, hogy sebezhetővé válsz.

 

Közösségi felületekhez kapcsolódó láthatóság

 

Ide az online jelenléted tartozik. Akár tetszik, akár nem, ez a dolog, amit csak úgy emlegetünk, hogy közösségi média, az elmúlt években az életünk szerves része lett. Döntened kell, hogy mennyire veszel részt benne, mennyire mutatod meg magad.

Vannak, akik az életüket tökéletesnek tüntetik fel, míg mások vállalják a valódi arcukat és hitelesek maradnak az online felületeken is.

A közösségi média platformok lehetőséget biztosítanak számodra, hogy kifejezd magad, megoszd a történeteidet, és kapcsolatba lépj az emberekkel. De ugyanakkor ez egy óriási kihívás is, hiszen meg kell találnod az egyensúlyt a hitelesség és a megfelelési kényszer között.

 

Szakmai (személyes márka) láthatóság

 

Ez a harmadik oszlop – a szakmai láthatóságod, vagyis a személyes márkád. A személyes márkaépítés sokkal több mint öncélú szelfizés, vagy egy divatos kifejezés. Kiemelt fontosságú elem, amely ahhoz kapcsolódik, hogy hogyan mutatod meg magad a szakmai életedben.

A személyes márkát soha nem kitaláljuk. Ez nem arról szól, hogy megalkotunk valami új személyiséget. Ehelyett inkább megtaláljuk, felfedezzük azokat az erősségeket, azt az egyediséget és azokat az értékeket, amelyek megkülönböztetnek téged a piacon. A személyes márkaépítés egy történetmesélés, amely során elmeséled a saját sztoridat – ez tulajdonképpen a szakértelmed, a személyiséged, az értékeid és annak kombinációja, ahogy ezeket megfogalmazod.

 

Promóciós láthatóság

 

A láthatóság utolsó formája inkább üzleti vagy promóciós célú. Célja, hogy megoszd az ajánlataidat – ehhez használhatod a marketing eszközeit.

Azonban ez sem csupán egy termék vagy szolgáltatás eladásáról szól, hanem a közönségeddel való bizalom és kapcsolat kiépítéséről. Minden tartalom, minden e-mail egy lehetőség arra, hogy megerősítsd márkádat és tartalmas kapcsolatokat építs ki.

Fontos, hogy észrevedd, hogy a láthatóság formáinak közös pontja a hitelesség.

Legyen szó magánéletről, közösségi médiában megmutatott életről, a személyes márkádról, illetve üzleti interakcióidról, az önmagadhoz való hűség kulcsfontosságú. Fontos, hogy önazonos maradj, hogy vállald a valódi önmagad, mert csak akkor lehetsz hosszú távon elégedett és sikeres.

 

Te hitelesen jelensz meg?

 

Arra invitállak, hogy gondolkodj el egy kicsit. A következőkben olvashatsz néhány kérdést, kérlek, hogy gondold végig, hogy mit válaszolnál rájuk. Sőt, a legjobb az lenne, ha le is írnád a válaszodat. Ezek a kérdések segítenek neked rájönni, hogy valóban hiteles önmagadként mutatkozol-e meg a saját életedben!

 

1.kérdés: Meg tudod fogalmazni az alapvető értékeidet?

Mik az alapértékeid?
Mit jelentenek neked?
Milyen hatással vannak rád és az általad támogatott emberekre?

Annak ismerete, hogy mit képviselsz, és mely értékek a legfontosabbak számodra, az első lépés a hiteles megjelenéshez.

Ha igen, akkor haladj tovább a kérdésekkel!

 

2.kérdés: Hű maradsz-e értékeidhez és elveidhez a személyes kapcsolataiban?

Valóban a saját értékeid szerint élsz?
Kinyilvánítod ezeket barátaidnak és családtagjaidnak mindenben, amit teszel és mondasz? Az alapvető értékeid szerint éled az életedet?

 

3.kérdés: Következetesen kommunikálod-e az értékeidet a tartalmaidban és cselekedeteidben?

Nyilvánvalóak mások számára?
Aktívan kifejezed őket valamilyen módon?

Fontos, hogy mindenhol megjelenjenek – legyen szó blogbejegyzésről, közösségi média bejegyzésről vagy arról, ahogyan kezeled az üzleti és személyes interakciókat.

 

4.kérdés: Azok, akik ismernek azt mondanák, hogy az, ami online látható rólad az tükrözi azt, aki vagy valójában?

Azt gondolhatnánk, hogy mi vagyunk az igazi önmagunk az interneten és a közösségi médiában, de azok, akik jól ismernek, láthatnak olyan dolgokat, amelyeket mi nem. Hogy biztos legyél ebben, felteheted a következő két kérdést egy barátodnak vagy családtagodnak:

Milyen szavakkal jellemeznéd az online jelenlétemet?

Összeegyeztethető-e az online jelenléted azzal, aki valójában vagy?

Tudom, hogy ezekre a kérdésekre nem könnyű válaszolni. Talán nem is lehet egyedül ezeket megválaszolni. Éppen ezért invitállak arra, hogy fordulj hozzám bizalommal! Business coachként és mentorként itt vagyok, hogy segítsek!

Hidd el, hogy ha ezeket a kérdéseket megválaszolod, akkor a vállalkozásod (és persze a magánéleted is) sokkal könnyebbé válik, hiszen pontosan tudni fogod, hogy miről és hogyan kell kommunikálnod ahhoz, hogy hitelesen és önazonosan tudj megjelenni, és ezáltal több ügyfeled legyen.

Fordulj hozzám az alábbi elérhetőségek valamelyikén, és beszélgessünk!

E-mail: hello@jeneigizella.hu

Telefon. 30/6541473

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük