személyes márkaépítés, ügyfélszerzés, online jelenlét, önmarketing, saját márka létrehozása, önreklám, coach márka
Saját hang megtalálása

Hogyan legyek hiteles szakember?

Read Time:6 Minute, 11 Second

 

„Hogyan legyek hiteles szakember?” – ezt a kérdést tette fel nekem egyik ügyfelem a múlt héten. 

A hitelesség egy olyan kifejezés, amelyet azért gyakran hallunk az üzleti világban. De egyáltalán nem könnyű pontosan megfogalmazni, hogy mit is értünk alatta. Az sem ritka, hogy más-más emberek mást értenek alatta.

Mégis azt gondolom, hogy abban egyetérthetünk, hogy akkor hiteles valaki, ha önazonosan él. Vagyis amikor úgy él, úgy cselekszik, ahogy azt kifele is mutatja. 

Az üzleti életben szintén ehhez tudnám kötni a hitelesség fogalmát. Én úgy érzem, hogy akkor vagyok hiteles, ha aszerint vezetem a vállalkozásomat, amit a hozzám forduló ügyfeleknek is javaslok. Vagyis önmagamat adom, önazonos vagyok és nem próbálok meg lemásolni másokat, illetve szerepet játszani.

Innen ered a honlapom fejlécében olvasható rövid mondás is: Nem másolunk, kiemelkedünk.

Úgy gondolom, hogy a mai világunkban, amikor gyorsan változnak a trendek, egyre nagyobb a mesterséges intelligencia térhódítása, újra felerősödik a személy varázsa. Vagyis újra reflektorfénybe kerül maga az ember, a szakértő.

Az ügyfelek hitelességre vágynak. Szeretik tudni, hogy az, akihez fordulnak milyen ember, milyen értékek mentén dolgozik és ki ő valójában.

Ehhez neked vállalkozóként a legfontosabb az, hogy megtaláld a saját hangod. Hogy tisztában legyél azzal, hogy mi tesz téged egyedivé, a többi hasonló szakembertől megkülönböztethetővé. 

 

A közösségi média hatása a hitelességre

 

Az elmúlt években a közösségi média térhódítása figyelhető meg. Mindez jelentősen befolyásolja a hitelességért folytatott küzdelmet. 

Business coachként gyakran látom, hogy a vállalkozók engednek a trendek által megkövetelt nyomásnak, és igyekeznek utánozni, lemásolni olyan módszereket, amelyek másoknál sikeresek. 

Sokszor könnyű azt hinni, hogy a siker abban rejlik, ha lemásoljuk azt, ami jelenleg népszerű.

De fontos, hogy ne felejtsd el: a hitelesség nem azt jelenti, hogy valaki másnak a módszereit, cselekedeteit lemásolod. Ez sokkal inkább arról szól, hogy hű vagy önmagadhoz, arra törekszel, hogy megmutasd az egyedi nézőpontodat és azt, hogy te miben vagy más, mint a többi szakember. 

Tudom, hogy néha egyszerűbbnek tűnik egyszerűen csak utánozni. De hidd el, hogy azzal nem érsz el eredményt. Ha így cselekszel, akkor mindig csak második maradsz, mindig csak másoló maradsz, és egyre távolabb kerülsz attól, hogy felfedezd mindazt, ami téged hitelessé tesz.

A hitelesség megértése és elfogadása egy folyamatos utazás. Épp úgy, ahogy a vállalkozói lét is egy utazás. Folyamatosan fejlődsz, alkalmazkodsz az új kihívásokhoz. Ha képes vagy közben megőrizni és hű maradni az alapvető értékeidhez, akkor leszel igazán sikeres és hiteles.

 

7 lépés, ami segít hitelessé válnod

 

Hoztam ma 7 lépést, amit ha átgondolsz és megfogadsz, akkor te is hitelesen fogsz tudni megjelenni a célközönséged előtt. Nézzük, hogy melyek ezek!

1. Ismerd önmagad!

Egy hiteles szakértői státusz kialakításához, először neked kell pontosan tudnod, hogy ki vagy. Gondolkodj el azon, hogy mi vezetett idáig, mi az, amiben hiszel és ami motivál. Gondold át, hogy milyen értékek fontosak számodra, mit szeretnél, hogy veled kapcsolatban az emberek érezzenek.

Ezek az önismeretnek az alapjai. És ez a hiteles szakértői státuszod alapjai is.

2. Fogadd el az értékeidet, és oszd meg őket másokkal is!

Azoknak az értékeknek a tudatosítása és megfogalmazása, amelyek kiemelkedő fontosságúak számodra, döntő szerepet játszanak a hitelességed felépítésében. 

Nem, nem elég, ha csak kitalálod őket, és kiírod a honlapodra. 

Meg kell testesítened ezeket az értékeket. Meg kell mutatnod a célcsoportodnak, hogy valóban ezek szerint az értékek szerint élsz. Meg kell, hogy jelenjenek a cselekedeteidben, a szövegeidben és a tartalmaidban.

Ne félj megmutatni a közönségednek, hogy miben hiszel. Enélkül nem fogsz tudni hitelessé válni a szemükben.

3. Kísérletezz az üzeneteddel és a tartalmaiddal!

Nem baj, ha nem jön egyből a megoldás. A legszebb az, hogy nyugodtan kísérletezgethetsz, próbálkozhatsz addig, amíg meg nem találod a saját hangodat. Próbálj ki különböző megközelítéseket, tesztelj különféle tartalomtípusokat, és figyeld meg, hogy hogyan reagál rá a közönséged. Közben persze önmagadra is figyelj, hogy benned milyen érzéseket keltenek.

A próbálkozás és a hibázás a folyamat része. Ne bántsd magad miatta!
Ez egy olyan folyamat, ami segít neked finomítani az üzenetedet, és megtalálni azt, amivel a legjobban rezonál a célközönséged.

4. Nézz körül a saját piacodon kívül is!

Emlékszem, hogy amikor nekem azt tanácsolták, hogy nézzek távolabbra, tekintsek a saját iparágamon kívülre is, csodálkoztam. Pedig érdemes volt megfogadni, hiszen ennek köszönhetően számtalan olyan új perspektívát kaptam, ami soha nem jutott volna eszembe, ha a saját zárt körömön belül maradok. 

Egy jó tanács neked is: ha szeretnéd magad megkülönböztetni az iparágadban dolgozó hasonló szakemberektől, akkor most azonnal hagyd abba az ő tartalmaik olvasgatását! Nem fogod megbánni!

5. Mesélj történeteket!

A történetmesélés hatékony eszköz a közönséggel való hiteles kapcsolatteremtésre. Oszd meg azokat a  személyes történeteidet, anekdotáidat és tapasztalataidat, amelyek összhangban vannak a saját személyes márkád értékeivel.

A történetek képesek valódi kapcsolatot teremteni. Segítenek a közönségnek, hogy mélyebb szinten kapcsolatba tudjanak lépni veled, hogy kapcsolódni tudjanak hozzád.

Tapasztalatból tudom, hogy ez a kapcsolódás fog a legjobb konverziókhoz, eladásokhoz vezetni, és ettől fogsz a leghitelesebb szakemberré válni a célcsoportod szemében. És ami még nagyszerű benne, hogy ez nem egy rövidtávú dolog. Az ilyen elköteleződés, az ilyen kapcsolódás hosszú távon is eredményes lesz.

6. Használj videókat a kommunikációdban!

A videó az egyik leghatékonyabb eszköz a hitelességed építésében. Tudom, hogy nem könnyű kiállni és egy kamerába beszélni, de érdemes megbarátkozni a gondolattal. Nem kell, hogy egyből egy több órás előadást tarts. Kezdd kicsiben!

Mesélj el egy történetet, ami megesett veled, és ami a célközönséged számára is hasznos lehet. Engedd meg, hogy bepillantást nyerjenek a kulisszák mögé – mutasd meg hogy dolgozol, hogy telik a napod. 

Egy videó lehetővé teszi a célcsoportod számára, hogy lássa a valódi énedet, hogy lássa, hogy ki áll a tartalom mögött. Erre a mesterséges intelligencia nem képes. Úgyhogy ha attól félsz, hogy az AI elveszi a munkádat, akkor ne felejtsd el, hogy az emberek elsősorban emberekhez szeretnek kapcsolódni. Mutasd meg hát, hogy valódi, hús-vér ember vagy, a hibáiddal, a küzdelmeiddel és a sikereiddel együtt.

7. Beszélj közvetlenül az ideális vásárlódhoz/ügyfeledhez!

Igyekezz személyre szabni az üzenetedet. Ehhez azonban meg kell ismerned a célcsoportodat. Tudnod kell a vágyaikat, az igényeiket, a félelmeiket és fájdalompontjaikat. Csak ezek megértése tud segíteni abban, hogy felkeltsd a figyelmüket és kapcsolatba léphess velük.

Ha pedig ez sikerült, figyelnek rád, akkor pedig igyekezz elnyerni a bizalmukat. Ha a közönség úgy érzi, hogy megérted, látod és hallod, hogy min megy keresztül, akkor el fog kezdeni megbízni  benned. És kötődni fog hozzád. Így nem lesz kérdés, hogy szükség esetén hozzád vagy egy másik szakemberhez fordul majd.

Következtetés

A hitelesség tehát nem csak egy divatos kifejezés. Ez egy alapkövetelmény számodra akkor, ha az online térben szeretnél vállalkozni és szakértői státuszt építeni. 

Ahhoz, hogy ki tudj tűnni, ahhoz, hogy elérd, hogy a célközönséged téged tekintsen elsőszámú szakértőnek arra van szükség, hogy elindulj a hitelesség útján. Ehhez meg kell ismerned önmagad, el kell fogadnod az értékeidet, kísérletezni kell és el kell fogadni azt is, ha hibázol.

 

Saját tapasztalatból is tudom, hogy miről beszélek. Korábbi vállalkozásomban országosan ismert szakértői személyes márkát építettem a növényi olajok piacán. Pontosan tudom, hogy mire van szükség ahhoz, hogy a célközönség szakértőként tekintsen rád, megbízzon benned, és kötődjön hozzád.

Hogyan tudod mindezt megvalósítani?

Az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! című könyvemben lépésről lépésre leírtam neked a tapasztalataimat. De nem csak a tapasztalataimat, hanem a hibákat is, amelyeket elkövettem, illetve a félelmeket is, amelyeket időközben le kellett küzdenem.

Könnyű volt?

Nem! De ha nekem sikerült két kisgyermek mellett, akkor neked is fog!

Kattints, vásárold meg az e-könyvet, olvasd el az én történetemet, és kövesd azokat a lépéseket, amelyeket a könyvben javaslok, és legyél első számú szakértő a célközönséged szemében!

 



 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük