hogan induljak el vállalkozóként, vállalkozásindítás, önmarketing, személyes márkaépítés
Saját hang megtalálása,  Személyes márkaépítés

Hogyan induljak el vállalkozóként?

Read Time:2 Minute, 57 Second

 

Hogyan induljak el vállalkozóként? 
Mi legyen az első dolog, amivel kezdek?
Honnan tudom, hogy jól csinálom?

Rengeteg kérdés, ami kavaroghat a fejedben, ha most vagy a vállalkozói utad elején. Mai blogbejegyzésemben szeretnék segíteni neked abban, hogy mi legyen az első lépés, amit megtegyél, és hogyan a haladj ezután. Valós gyakoralati tapasztalatokat és meglátásokat hoztam, érdemes tovább olvasnod!

 

 

Hogyan induljak el vállalkozóként?

 

Lehet, hogy te még időben felteszed ezt a kérdést, de az is lehet, hogy már csak akkor, amikor túl vagy néhány sikertelen próbálkozáson. Bármelyik is igaz rád, szeretném, ha egy nagyon fontos dolgot megjegyeznél: a vállalkozói utadat nem azzal kell kezdeni, hogy megnézed, hogy mit csinálnak a már sikeres vállalkozók. 

Mindjárt ki is fejtem, hogy miért így gondolom!

Tudom, hogy nagyon fontos, hogy ismerd, hogy a piacodon lévő szereplőket, vagyis a konkurenseidet. De ahelyett, hogy rögtön az elején belemélyednél, hogy ők már milyen sikeresek, ők már mennyi mindent elértek, és emiatt egyre csökken az amúgy sem magas önbizalomszinted, akkor állj meg egy pillanatra.

Vállalkozóként az első dolog amit meg kell tenned, hogy megfogalmazod a célodat. Igen, jól olvastad. Hiszen honnan is tudnád, hogy milyen eszközök, milyen stratégia és milyen készségek kellenek ahhoz, hogy sikeres legyél, ha nem tudod, hogy mi a célod.

Ha megfogalmaztad a célodat, akkor jön egy szintén nagyon fontos lépés: tudatosítsd magadban az erősségeidet!

Az erősségeid tudatosítására azért van szükség, mert ezek alapján fogod tudni kiválasztani a hozzád leginkább passzoló eszközöket. És ez a soronkövetkező lépés. Sok vállalkozót látok, aki szenved a vállalkozásában – például erőlteti magára a videókészítést, mert most az a menő. Holott lehet, hogy sokkal közelebb áll hozzá a hanganyagkészítés, és egy podcasttel sokkal sikeresebb lenne. De nem figyel oda magára, nem a saját személyiségét és erősségeit veszi figyelembe, hanem mások után megy.

 

Hogyan induljak el vállalkozóként? – Önismeret nélkül sehogy!

 

Korábbi vállalkozásomban én is elkövettem ezt a hibát. Hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk a férjemmel közösen, és azt gondoltam, hogy én is helyi termék vásárokon és piacokon fogok értékesíteni, mert hát mindenki így csinálja. Igen ám, de csak menet közben derült ki számomra, hogy ez a fajta értékesítés borzasztó idegen a számomra. Szorongtam, feszengtem, gyomorgörcsöm volt a vásárokon, mert nem tudtam idegeneket leszólítani. Féltem, hogy mit mondanak, féltem, hogy nem tudok válaszolni majd, ha kérdeznek, és persze féltem a trolloktól is.

Már tudom, hogy nem másokat kellett volna követnem, hanem egész egyszerűen végig kellett volna gondolnom, hogy én milyen vagyok, mik az erősségeim, és milyen eszközöket tudok ezek alapján választani. 

Mikor rájöttem, hogy valami nem jó, elkezdtem más megoldást keresni. Ekkor találkoztam az online marketinggel, ahol viszont már tudatosabb voltam. Mivel már beazonosítottam, hogy az én egyik nagy erősségem az írás, ezért már tudatosabban választottam eszközt. A tartalommarketing mellett döntöttem, és belevágtam a blogolásba. És ma már büszkén mondhatom, hogy a több mint 8 évig működő vállalkozásom fő tartópillére mindvégig a blog volt. Onnan jöttek folyamatosan a vásárlók és az ügyfelek. És a legjobb az volt benne, hogy többé már nem kellett idegeneket leszólítanom, otthonról dolgozhattam, és nem kellett félnem a váratlan kérdésektől sem.

 

Neked is azt javaslom, hogy ahelyett, hogy elkezdenél másokat másolni, és csukott szemmel követnéd a nagy guruk trendi tanácsait, inkább kezdd el tudatosan megismerni önmagad, tudatosan felismerni a személyiségjegyeidet, az erősségeidet és az egyediségedet. Azért, mert ha ezek alapján építed a vállalkozásodat, akkor biztos lehetsz benne, hogy önazonos lesz, és stabil alapokon fog állni.

 

Ha úgy érzed, hogy ehhez segítségre van szükséged, akkor kattints az alábbi képre, és nézd meg a vadonatúj online programomat, amit ebben a témában készítettem:

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük