Saját hang megtalálása,  Személyes márkaépítés

Építs énmárkát anélkül, hogy tolakodó lennél!

Read Time:4 Minute, 45 Second

 

„Az énmárkaépítés nem való nekem!” – mondta nemrég egyik ügyfelem.

Sokszor hallom, hogy az introvertált vagy csendesebb vállalkozók úgy érzik, hátrányban vannak a hangosabb, extrovertáltabb versenytársaikkal szemben.

De hadd mondjam el: ez egyáltalán nem igaz!

A szelíd, csendes önmarketing épp olyan hatékony lehet, sőt, sok esetben még hitelesebb és vonzóbb is a célközönség számára.

Olvass tovább, és mutatom, hogyan építheted az énmárkád finoman, mégis hatékonyan!

 

A mai bejegyzésemben 5 nagyon fontos tanácsot gyűjtöttem össze neked. Ezek a tanácsok a saját tapasztalataimon alapulnak, hiszen korábbi vállalkozásomban országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán (GastrOlaj volt a márkánk neve).

De nem csak az olajaink márkáját építettem, hanem a saját személyes márkámat is, mint szakértő. Ez tette lehetővé, hogy nem csak az olajainkat tudtam országosan értékesíteni a webáruházunk keretében, hanem különböző online anyagokat (pl. tanfolyamokat, ebookot, könyvet) is – ezzel passzív bevételt termelve a vállalkozásomnak.

Jöjjön hát az 5 tipp, amit ha te is megfogadsz, akkor sokkal eredményesebb leszel az énmárkaépítés területén.

 

1.Fókuszálj az értékteremtésre!

 

Ahelyett, hogy folyton magadat reklámoznád, összpontosíts arra, hogy valódi értéket adj a közönségednek. Ne tekintsd az énmárka építését szószóros értelemben értékesítésnek. Helyette arra figyelj, hogy azt mutasd meg az érdeklődőknek, hogy az, amit te tudsz, amit megtapasztaltál, az hogyan járulhat hozzá az ő életükhöz. Mutasd meg, hogy milyen értéket képvisel számukra az, ha veled dolgoznak.

Ez megteheted például így:

  • Hasznos tippek megosztása a szakterületeden
  • Ingyenes oktatóanyagok készítése
  • Érdekes esettanulmányok publikálása

Amikor folyamatosan értéket adsz, az emberek maguktól fognak hozzád fordulni. Látni fogják, hogy te nagyon értesz az adott témához, szakértő vagy benne, így elkezdenek megbízni benned, és veled akarnak majd együtt dolgozni. Ezzel könnyedén felülemelkedhetsz az árversenyen is.

 

2. Használd ki az írott kommunikáció erejét!

 

Ha nem szeretsz a középpontban lenni, az írás lehet a legjobb barátod. Nálam is ez vált be. Korábbi vállalkozásomban először helyi termék vásárokon, piacokon próbáltam értékesíteni az olajokat. De hamar rájöttem, hogy ez egyáltalán nem megy nekem. Egyszerűen nem passzolt a személyiségemhez.

Tudatosan kellett átgondolnom, hogy mi az, ami viszont passzol hozzá. Így fedeztem fel, hogy a kreatív írás tulajdonképpen egy nagy erősség a számomra, hiszen sok helyen támaszkodtam már korábban is erre a képességemre.

Ha te is szívesebben kommunikálsz írásban, akkor íme néhány ötlet:

  • Indíts blogot, ahol rendszeresen osztasz meg hasznos tartalmakat (én is ezt tettem, és ez lett az alapja az egész vállalkozásomnak – még a mai napig elérhető a www.gastrolaj.hu oldalon)
  • Írj e-book-ot a szakterületedről
  • Készíts részletes útmutatókat, receptgyűjteményt, vagy bármi olyat, ami kapcsolódik a termékedhez és a szolgáltatásodhoz

Az írott tartalom lehetővé teszi, hogy alaposan átgondold a mondanivalód, és a saját tempódban kommunikálj. Ez óriási terhet levesz a válladról, hiszen többé nem kell stresszelned az azonnali válaszadás miatt. Átgondolhatod, leellenőrizheted azt, amit közzéteszel – akár többször is.

De vigyázz, hogy ne ess át a ló túloldalára, vagyis ne akard túlságosan tökéletesíteni, mert könnyen a halogatás csapdájában találhatod magad.

 

3.Építs kapcsolatokat, ne csak követőket gyűjts!

 

A mennyiség helyett a minőségre fókuszálj. Néhány tipp:

  • Válaszolj személyesen a kommentekre és üzenetekre, ennek óriási ereje volt számomra is a korábbi vállalkozásomban. Elkezdtek kötődni hozzám, bízni bennem, szakértőként tekinteni rám, és így az én olajaimat választották, mert megbíztak abban, amit ajánlottam nekik.
  • Szervezz kis létszámú workshopokat vagy találkozókat – ez segíthet, hogy jobban megismerjenek. Lehet online vagy offline találkozó is.
  • Ajánlj fel személyes konzultációkat, hiszen ezzel egyből meg tudod mutatni a szakértelmedet.

A mélyebb kapcsolatok hosszú távon sokkal értékesebbek, mint a felszínes követők tömege.

 

4.Használd a történetmesélés erejét!

 

Az emberek imádják a történeteket. Oszd meg a saját utad:

  • Hogyan jutottál el oda, ahol most vagy?
  • Milyen kihívásokkal néztél szembe?
  • Mit tanultál a kudarcaidból?

A személyes történetek segítenek kapcsolódni hozzád, anélkül hogy direktben kellene promotálnod magad.

Én is sokat szoktam mesélni a korábbi vállalkozásomról, hiszen nagyon sokat adott nekem. Egy igazi önismereti út volt. Akkor jöttem rá ugyanis, hogy a személyiségnek milyen fontos szerepe van abban, hogy olyan vállalkozást építsek, amiben jól érzem magam, ami önazonos a számomra. Ott ismertem fel, hogy nem velem van a baj, vagyis nincs semmi baj velem, csupán nem a megfelelő eszközökkel kezdtem dolgozni, mert nem a személyiségemre, illetve az erősségeimre alapozva építettem a vállalkozásomat.

Amikor a korábbi vállalkozásunkat befejeztük, akkor határoztam el, hogy a megszerzett tapasztalatot szakmai tudással kiegészítve szeretném azokat a vállalkozókat támogatni, akik hozzám hasonlóan érzik magukat. Akik tele vannak félelemmel, nem merik megmutatni magukat, úgy érzik, hogy nem a jó helyre születtek, mert azt látják, hogy mindenki másnak olyan könnyen megy, ők meg szenvednek.

Ezért tűztem ki célul, hogy minél több embernek felhívom a figyelmét arra, hogy a személyiségével dolgozzon, ne pedig ellene! Hogy tudatosan forduljon önmaga felé, ismerje meg és tudatosan használja erősségeit, ezekre alapozva válasszon marketing eszközöket és építsen hosszú távon is fenntartható, önazonos vállalkozást.

Ez az én történetem röviden. Gondold végig, hogy mi a tiéd, és használd a kommunikációdban!

 

5.Légy konzisztens és autentikus!

 

A hitelesség a legfontosabb. Ne próbálj valaki más lenni, csak azért mert azt gondolod, hogy úgy sikeres lehetsz. A közönséged érezni fogja, ha nem vagy őszinte. Ehelyett:

  • Maradj hű az értékeidhez
  • Kommunikálj rendszeresen, de csak akkor, ha van mondanivalód
  • Ne félj megmutatni a sebezhetőséged is

Ahogy látod a fenti pontokból, a csendes önmarketing lényege, hogy folyamatosan értéket teremts, építs valódi kapcsolatokat, és maradj hű önmagadhoz. Nem kell hangosnak vagy tolakodónak lenned ahhoz, hogy sikeres legyél. A te egyedi stílusod és szakértelmed az, ami igazán vonzó lesz a célközönséged számára.

 

Ne feledd: a leghangosabb hang nem mindig a legmeggyőzőbb. A te csendes magabiztosságod és szakértelmed sokkal többet ér, mint bármilyen harsány reklám. Úgyhogy építs énmárkát anélkül, hogy tolakodó lennél!

 

Ha magadra ismertél, és szeretnél segítséget az önmarketinged és a személyes márkád felépítéséhez, akkor az alábbi elérhetőségen vedd fel velem a kapcsolatot! Szívesen segítek!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük