személyes márkaépítés, ügyfélszerzés, online jelenlét, önmarketing, saját márka létrehozása, önreklám, coach márka
Önmarketing, önreklám,  Személyes márkaépítés

Énmárka építés lépései

Read Time:3 Minute, 54 Second

 

Sokan fordulnak hozzám olyan kérdéssel, hogy tudnék-e mondani nekik egy egyszerű sorvezetőt, amellyel elindulhatnak az énmárka építésében. Nagyon nehéz, azt is mondhatnám, hogy lehetetlen egy olyan sablont adni, ami mindenkinek jó lehet. Éppen ezért, amit most hoztam neked az inkább egy gondolatébresztő. A célom ezzel a bejegyzéssel az, hogy lásd, hogy mik azok a kérdések, amelyeken el kell gondolkodnod akkor, ha énmárkát akarsz építeni.

Nézzük melyek ezek!

 

1. Miért akarsz énmárkát építeni?

 

Tudnod kell, hogy a mi a célod vele, mi motivál. Ezt a legjobb, ha az elején megfogalmazod, mert enélkül nem lesz egységes és következetes az énmárkád.

Ehhez azonban ismerned kell önmagad. Tudnod kell, hogy mik az erősségeid, hogy azokra építkezhess, és mik a gyengeségeid, hogy ne olyan eszközöket próbálj használni, amik nem passzolnak a személyiségedhez.

Ugyancsak fontos, hogy meg tudd határozni, hogy te miben vagy egyedi, miben vagy más, mint a piacon lévő többi szakember. Mi az, amiért az embereknek megéri téged választani.

 

2. Kihez szeretnél szólni?

 

Ki kell jelölnöd egy célpiacot, hogy tudd, hogy miről, hol és hogyan kell beszélned ahhoz, hogy ügyfeleid legyenek.

Gondold végig, hogy milyen szaktudásod, tapasztalatod van, amit szeretnél átadni. Ezután pedig gondold végig, hogy ez a tudás és tapasztalat kinek válna leginkább a hasznára. Ezzel már nagyon jól el tudsz indulni. Keress olyan embereket, akik ebbe a csoportba tartoznak, és igyekezz a lehető legjobban megismerni őket – a problémáikat, a gondolataikat, az érzéseiket.

Ha megvan, akkor arra fókuszálj, hogy minden tartalmadban megmutasd, hogy miért lesz jó nekik, ha téged választanak.

 

3. Miről szeretnél ismert lenni?

 

El kell tudnod dönteni, hogy mi az, amit szeretnél, hogy a nevedhez kössenek. Ezt úgy is mondhatnám, hogy ki kell jelölnöd a saját területedet a piacon, vagyis pozícionálnod kell magad.

Ha szembe jönne veled az ideális vásárlód, akkor mi lenne az az 1-2 mondat, amit elmondanál neki?
Fontos, hogy tömör legyen, az illető ilyen rövid idő alatt is megértse, és úgy érezze, hogy te vagy a legmegfelelőbb ember a számára.

Hogy hangozna a te mondatod?

 

4. Miről szól a te történeted?

 

Tudtad, hogy az emberek sokkal könnyebben megjegyeznek és továbbadnak egy történetet, mint egy száraz tényeken alapuló pár soros szöveget?

A énmárkaépítés az érzelmekről szól. Azok fognak hozzád fordulni, akikkel azonos értékrendet képviseltek, akik rezonálnak veled. Érzelmeket pedig legjobban történetekkel tudsz kiváltani.

Hogy szólna te sztorid, amit elmesélnél az ideális vásárlódnak?

 

5. Szerepet játszol?

 

Nagyon fontos, hogy az énmárkát soha nem kitaláljuk. Ez nem arról szól, hogy kitalálsz egy szerepet, felveszel egy álarcot és eljátszol valakit, aki nem te vagy.

Ez arról szól, hogy megismered önmagad, azt, aki valóban te vagy. Felfedezed az erősségeidet, az egyediségedet, az értékrendedet, ehhez hozzákapcsolod a szakértelmedet és a megszerzett tapasztalataidat, és ezt mutatod meg a célközönségednek.

Pontosabban azt, hogy mindez, amit megfogalmaztál, hogyan segít nekik megoldani azt a problémát, amivel éppen küzdenek.

Attól leszel hiteles szakember, ha önazonos vagy – a sebezhetőségeddel, a hibáiddal és a tökéletlenségeddel együtt. Nem legyél szégyenlős, nyugodtan vállald önmagad. Sokkal többre értékelnek egy olyan szakértőt, aki vállalja a hibáit, tanult belőlük, mint azt, aki egy tökéletes álarcot mutat.

 

6. Hol leszel jelen?

 

Ha már tudod, hogy mit akarsz mondani, tudod, hogy kihez szólsz, akkor fontos, hogy megtaláld azokat a felületeket, amik önazonosak a számodra. Illetve azokat, ahol a célcsoportod jelen van.

Szerencsére ma már rengeteg eszköz és platform áll a rendelkezésedre. Nézd meg, hogy számodra melyek komfortosak, majd nézd meg, hogy a célközönséged melyeken van jelen. A tökéletes felület az lesz a számodra, ahol ez a két dolog találkozik.

Nem kell, hogy videózz, ha nem akarsz. Nem kell, hogy írj, ha nem akarsz. Nem erőltethetsz magadra olyan eszközöket, amik nem passzolnak hozzád, mert akkor nagyon hamar elveszíted a motivációdat. És az eredményen is látszani fog.

Mi lesz a te felületed?

 

Mindezeken felül nagyon fontos, hogy ha megfelelően leraktad az alapokat, akkor következetes legyél. Ne csapongj, tartsd a fókuszt és minden felületeden egységesen ugyanazt az üzenetet kommunikáld!

Csak így lehetsz hiteles szakember az emberek szemében. Ha egyik nap még erről, majd másik nap egy teljesen más témáról beszélsz, akkor nem az emberek nem fogják érteni, hogy mi a helyzet.

Az énmárka építése az egyik legjobb befektetés, amit önmagadért és a vállalkozásodért tehetsz!

Tudom, mert végigjártam ezt az utat. Korábbi vállalkozásomban országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán.

Megtapasztaltam a személyes márka erejét, ezért elhatároztam, hogy a lehető legtöbb vállalkozóval megismertetem a hatását, mert hiszem, hogy a tudatos énmárkaépítéssel sokkal sikeresebb lehetsz.

Olvasd el az én történetemet. Az Álmodd meg, építsd fel és élvezd című elektronikus könyvben részletesen leírtam az énmárka építésem lépéseit – belefoglaltam a nehézségeket és a buktatókat is, azért, hogy te már ne ess ezekbe a hibákba. Tanulságos lesz, ígérem!


 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük