énmárka alapok, énmárka lépései, énmárka építése, énmárka építés könyv
Személyes márkaépítés

Énmárka alapok 4 lépésben

Read Time:4 Minute, 11 Second

 

Az énmárka alapjai abban rejlenek, hogy ki is vagy te valójában. Egy erős és hiteles énmárka a képességeidre, a készségeidre, a tapasztalataidra, az értékeidre, a személyiségedre és az egyediségedre épül. Hogyan fogj hozzá?

Ebben a bejegyzésben segítek neked, hogy megtedd azt a 4 lépést, amit nélkül nem lehet igazán erős és hiteles énmárkát építeni. Nézzük, hogy melyek ezek!

 

Miért van szükséged énmárkára?

 

Mielőtt belevágunk, nézzük meg röviden, hogy milyen előnyei lehetnek annak, ha tudatosan építed az énmárkádat.

Azt gondolom már te is tudod, hogy ha egy olyan piacon próbálsz érvényesülni, ahol legalább ketten vagytok, akkor ti már versenyhelyzetben vagytok egymással. A potenciális ügyfeleknek ugyanis dönteniük kell, hogy téged vagy a másik szakembert választja.

Egy tudatosan épített énmárka segít neked kitűnni a tömegből, építi a bizalmat és a hitelességet a személyed iránt. Vagyis, ha a potenciális ügyfél rákeres a Goolge-ben a nevetekre, akkor az, aki tudatosan építi az énmárkáját óriási előnyben lesz a másikhoz képest.

Ha ez a szakember te vagy, és az érdeklődő látja, hogy milyen értékek mentén dolgozol, mi az üzenetet, kinek, miben és hogyan tudsz segíteni, akkor egyből el tudja dönteni, hogy veled szeretne-e dolgozni. Ha az üzeneted rezonál azzal, amit ő keres, akkor nem az ár alapján fog dönteni, hanem azt fogja érezni, hogy végre talált valakit, aki megérti.

Ebben segít egy jól felépített énmárka.

 

Énmárka alapok 4 lépésben

 

A most felsorolt alapokat iránymutatásnak szánom. Természetesen ennél sokkal részletesebben érdemes kidolgozni az énmárka stratégiádat, de úgy gondolom, hogy induláshoz nagy segítség egy ilyen rövid összefoglaló. Ha szeretnél részletesebben utána olvasni a témának, akkor ajánlom ezt a korábbi cikkemet > Személyes márka fogalma

Nézzük hát, hogy mi az a 4 alap, amit a legfontosabbnak tartok!

 

1.Mi a célod?

 

Az első és talán a legfontosabb dolog az énmárka építés során, hogy tudd, hogy mi a célod az énmárkád építésével.

  • Szeretnél elismert szakértő lenni?
  • Szeretnél jobb lehetőségeket a vállalkozásod számára?
  • Szeretnél segíteni az embereknek?
  • Szeretnéd felhívni a figyelmet valamilyen számodra fontos dologra?

Mivel te ismered leginkább a motivációdat, ezért te tudod a legmegfelelőbb választ erre a kérdésre. De nagyon fontos, hogy mielőtt belevágsz, legyél tisztában azzal, hogy pontosan mi is a célod. Csak így érheted el, hogy az énmárkád valóban azt a célt fogja támogatni, amit kitűztél magadnak.

 

2.Mi tesz téged különlegessé?

 

Az elején azt mondtam, hogy az énmárka segít kitűnni egy zsúfolt piacon. Azt viszont neked kell meghatározni, hogy mi is az, amitől te különleges vagy.

Ehhez szükséges az önismeret. Tudatosan kell megvizsgálnod önmagad, átgondolni a képességeidet, készségeidet, tanulmányaidat, tapasztalataidat és értékeidet. Elemezd végig az eddig utadat. Mi történt veled? Mit tapasztaltál? Mit tanultál? Vajon hogyan válhat mindez valakinek a hasznára? Hogyan támogatja mindez azt a célt, amit kitűztél?

 

3.Kihez szólsz?

 

Nagyon fontos alapszabály: nem szólhatsz egyszerre mindenkihez, mert akkor senkihez sem fogsz szólni.

Nem fogsz tudni mindenkinek megfelelni, és nem fogsz tudni mindenkit egyformán megszólítani. Az nem jó megközelítés, hogy a te szolgáltatásod mindenkinek jó. Lehet, hogy többféle célcsoport is tudja hasznosítani, de az biztos, hogy a különböző célcsoportokhoz különböző formában kell kommunikálnod.

Gondolj csak bele, hogy életmódváltásban támogató coach sem szólíthatja meg ugyanúgy a kamaszt, mint a terhesség után önmagát kereső kismamát. Lehet, hogy mindkettőnek tudna segíteni, de ha összevissza kommunikál, akkor senki nem érzi majd magát megszólítva.

Amikor erről beszélgetek az ügyfelekkel, akkor gyakran felhozom nekik azt a sokat emlegetett mondatomat: a zavart elme nemet mond!

Az embereknek nincs ideje és energiája a sok-sok tartalom közül kihámozni, hogy melyik szól nekik. Ha az üzeneted nem szólítja meg őket, akkor továbbgörgetnek. Akkor fogod tudni felkelteni a figyelmüket, ha olyan üzenetet tudsz megfogalmazni, aminek hallatán úgy érzik, hogy egy cipőben jártok, te megérted őket és tudod, hogy min mennek keresztül.

 

4.Hol fogsz kommunikálni?

 

Ez a pont szorosan kapcsolódik az előzőhöz (igazából mindegyik összefügg egymással, de ez kifejezetten az előzőre épül). Szóval ha tudod, hogy kihez szeretnél szólni, akkor azt is meg kell vizsgálnod, hogy őket hol éred el.

Meg kell találnod azokat a felületeket, ahol az üzenetedet célba juttathatod. Csak egy példa: ha időseknek segítesz a változókor könnyebbé tételében, akkor őket nem biztos, hogy a Tiktokon fogod elérni. Az idősebb korosztály a statisztikák szerint inkább a Facebookot használja.

Ezért fontos, hogy tudd, hogy kihez szólsz, és őket hol éred el.

Remélem, hogy ez a néhány gondolat segít neked abban, hogy elindulj az énmárka építés útján. Ahogy a cikk elején írtam, ez egy rövid áttekintés, inkább gondolatébresztőnek hívnám, semmiképpen sem részletes útmutatónak.

Ha úgy érzed, hogy énmárkára van szükséged, és szeretnél az induláshoz segítséget, akkor fordulj hozzám bizalommal. 12 éve vállalkozom az online térben, és korábbi vállalkozásomban országosan ismert énmárkát építettem fel a növényi olajok piacán. Az ott megszerzett tapasztalatommal, illetve a coaching tudásommal neked is segítek, hogy ismert és elismert szakember lehess a piacodon.

Hívj vagy írj nekem, és egyeztessünk időpontot egy ingyenes konzultációra, ahol át tudjuk beszélni, hogy mire van szükséged, és én hogyan tudlak abban támogatni!

Az elérhetőségeimet itt találod:

E-mail: hello@jeneigizella.hu

Telefon: +36 30 654 1473

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük