Ügyfélszerzés

Célcsoport meghatározása – Íme 5 tipp, ami segít!

Read Time:4 Minute, 21 Second

 

A célcsoport meghatározása nem könnyű. Mégsem javaslom, hogy kihagyd ezt a lépést, mert nem kis túlzás azt mondani, hogy ezen múlik a vállalkozásod sikere (vagy éppen bukása).

Hogyan is kezdj neki a célcsoport meghatározásának?

Íme 5 hasznos tipp, amely segít eligazodni a célcsoport-meghatározás útvesztőjében!

 

1.tipp: Ismerd meg önmagad és a termékedet!

 

Mielőtt bármi másba kezdenél, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Mit kínálok pontosan?
  • Mi a termékeim/szolgáltatásaim egyedi értéke?
  • Milyen problémát oldok meg?

Ezek az első és legfontosabb lépések. Enélkül ne haladj tovább!

Tudnod kell, hogy mindaz, amit te tudsz, amit te kínálsz, az kinek és miben tud segíteni. Ez lesz a későbbi ajánlatod alapja.

 

2.tipp: Végezz piackutatást!

 

A piackutatás nem csak a nagyvállalatoknak való. Hidd el, hogy kezdő vállalkozóként legalább olyan fontos, hogy ismerd meg a célcsoportodat mint nagy multiként.

Tudnod kell ugyanis például azt, hogy hogyan gondolkodnak, hogyan beszélnek, mitől szenvednek, mi jár a fejükben, amikor éjszaka nem tudnak aludni.

Hogyan csináld?

Íme néhány egyszerű módszer:

  • Kérdőívek készítése: keress olyan embereket, akikről úgy gondolod, hogy a te tudásodra van szükségük. Kérdezd meg őket, hogy mi a legnagyobb nehézségük és milyen területen lenne szükségük segítségre!
  • Fókuszcsoportos beszélgetések: ha van rá lehetőséged, akkor hívj össze több olyan embert, akik szerinted a célcsoportodba tartoznak, és beszélgess el velük a nehézségeikről, a problémáikról azért, hogy megtaláld a fájdalompontjaikat, amikre később az ajánlatoddal megoldást kínálhatsz!
  • Online fórumok és közösségi média figyelése: rengeteg Facebook csoport és online fórum van, amelyek ingyen elérhetők. Ezekben rengeteg információt tudsz gyűjteni a számodra fontos témákban. Ha nem szeretnél kommentelni, akkor kezdetben csak olvasgasd, hogy miket kérdeznek, arra milyen válaszok érkeznek, és hogyan reagálnak rá az emberek. Ez is nagyon sok hasznos információt tud neked nyújtani.

 

3.tipp: Alkoss buyer personát!

 

A buyer persona nem más, mint az ideális vásárlód. Az, akivel a legszívesebben dolgoznál együtt.

Azért fontos, hogy meghatározd ezt az embert, mert így sokkal könnyebb lesz a későbbiekben elkészíteni a tartalmakat. Sokat tud ugyanis segíteni, hogy ha magad elé képzeled az ideális vásárlódat, és úgy kommunikálsz, mintha vele beszélgetnél. Így sokkal életszerűbb tartalmak születnek majd.

Ha szeretnél, akkor kereshetsz egy képet is hozzá a neten, hogy még könnyebben magad elé tudd képzelni.

A buyer persona létrehozásához gondold végig az alábbiakat:

  • Demográfiai adatok (kor, nem, lakóhely)
  • Érdeklődési körök
  • Fájdalompontok és vágyak
  • Vásárlási szokások

A lényeg, hogy a lehető legtöbb információt begyűjtsd róluk, mert ez sokat fog segíteni abban, hogy később kapcsolódjanak majd hozzád, és felkapják a fejüket a tartalmaidra.

 

4.tipp: Elemezd a versenytársakat!

 

Figyeld meg, kik a versenytársaid, és kik tartoznak az ő célcsoportjukba. Nagyon fontos, hogy ha például étrend-kiegészítőket árulsz, és a fogyókúrázókra célzol, akkor nem csak a többi étrend-kiegészítős vállalkozás lesz a konkurenciád. Azok ugyanerre a célcsoportra céloznak, akik étrendet árulnak, és azok is, akik mozgással kapcsolatos programokat készítenek. Hiszen mindannyian ugyanazt szeretnétek: elérni azt, aki szeretne megszabadulni a túlsúlyától.

Éppen ezért érdemes megnézned, hogy mások hogyan dolgoznak. Nézd meg, hogy ők kikre céloznak, a kommunikációjuk során hogyan próbálják megszólítani az embereket, milyen ajánlatokkal próbálják elérni őket.

De fontos, hogy soha ne másolás céljából nézd meg a versenytársakat!

Olyan szemmel vizsgáld meg a tevékenységüket, hogy mi az, amit te másképp, jobban tudsz csinálni. Idézd fel, hogy mit tudtál meg a célcsoportodról, és gondold végig, hogy te hogyan tudnád jobban kiszolgálni őket.

Azért is érdemes megnézni a versenytársakat, mert így rálelhetsz kiaknázatlan piaci résekre, illetve sokat tanulhatsz mások sikereiből és hibáiból is!

 

5.tipp: Teszteld és finomítsd az eredményeidet!

 

A célcsoport meghatározása nem egyszeri feladat. Éppen ezért ne keseredj el, ha először nem sikerül tökéletesen meghatározni. Tekints rá úgy, mint egy folyamatra!

Folyamatosan:

  • Gyűjts visszajelzéseket: nézd meg, hogy melyik tartalmadra, témádra hogyan reagálnak, melyek azok, amelyekre a legtöbb visszajelzést kapod, és melyek azok, amelyek nem keltették fel a figyelmet. Ebből nagyon sokat lehet tanulni.
  • Elemezd az értékesítési adatokat: nézd meg, hogy melyik ajánlatodra jöttek a vásárlók, és arra koncentrálj, amelyik a jobb eredményeket hozta.
  • Légy nyitott a változtatásra: nyugodtan kérdezd meg a vásárlóidat, érdeklődőidet, hogy mire van szükségük. A vásárlás után néhány nappal/héttel nyugodtan keresd meg őket, és kérdezd meg, hogy elégedettek-e, tudsz-e nekik valamiben segíteni. A legtöbben hálásak az ilyen törődésért, és ezzel biztosan ki fogsz tűnni a többiekhez képest, mert erre csak kevesen fordítanak energiát.

 

Ha ezt az 5 tippet betartod, akkor sokkal több embert fogsz elérni, sokkal többen oda fognak figyelni rád, és sokkal több ügyfeled is lesz!

 

Ne feledd, hogy ahhoz, hogy az érdeklődőkből ügyfelek legyenek, el kell érned, hogy elkezdjenek megbízni benned. Ehhez pedig egy kicsit meg kell, hogy ismerjenek téged is. Ne félj megmutatni, hogy számodra milyen értékek a fontosak, te milyen értékrend szerint dolgozol, és hogyan tudsz segíteni nekik.

Tudom, hogy az önmarketing, az önreklám nehéz, mert sokan vagyunk úgy, hogy nem szeretjük mutogatni magunkat, nem szeretjük önmagunkat kirakni a kirakatba.

Jó hír, hogy nem csak nyomulással lehet ügyfeleket szerezni. Az önmarketing lehet hatékony nyomulás és magamutogatás nélkül is. Ehhez pedig nincs szükséged másra, mint egy jól felépített rendszerre!

Kattints az alábbi képre, és ismerd meg az ÖNMARKETIN nyomulás nélkül című online tanfolyamomat, ahol lépésről lépésre végigvezetlek a hatékony, nyomulásmentes önmarketing felépítésének folyamatán, amelynek eredményeképpen egy jól működő, hatékony önmarketing rendszered lesz!

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Jenei Gizella
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.