sikeres vállalkozás, sikeres vállalkozás jellemzői, sikeres vállalkozás kritériumai, milyen egy sikeres vállalkozás, sikeres vállalkozás
Önmarketing, önreklám,  Ügyfélszerzés

Befolyásolja-e a személyiséged a vállalkozásod sikerét?

Read Time:3 Minute, 31 Second

 

Sikeres vállalkozás. Mindannyian ezt szeretnénk.
Kíváncsi vagyok, hogy te mit gondolsz, vajon befolyásolja a személyiséged a vállalkozásod sikerét?
Vajon sikeresebbek-e egyes személyiségtípusok?
És vajon tényleg attól függ a siker, hogy te abba a bizonyos személyiségtípusba tartozol-e?

Nézzük, hogy mi az igazság!

 

 

Sikeres vállalkozás – Kulcstényező, amit sokan nem vesznek figyelmbe

 

Sokáig azt gondoltam, hogy attól függ, hogy a sikeres vállalkozás legfontosabb feltétele, hogy mennyire vagyok bátor és bevállalós. Azt hittem, hogy azok lesznek igazán sikeresek, akik fejest ugranak a vállalkozói életbe, próbálkoznak, mennek előre leszegett fejjel.

Később azonban rájöttem, hogy mekkorát tévedtem.

Nem attól leszek jó vállalkozó, ha a személyiségem bevállalós és bátor. Még csak nem is attól, hogy magamra erőltetek olyan tulajdonságokat, olyan szerepeket, ami nem én vagyok – rájöttem, hogy a „csak csináld, aztán majd kialakul” hozzáállás egyáltalán nem működik mindenkinek.

De akkor mi az igazság?

Az igazság az, hogy nem attól függ a vállalkozásod sikere, hogy egy bizonyos személyiséggel születtél-e. Attól függ, hogy eléred-e a célodat, hogy olyan eszközöket és módszereket választasz-e, amelyekkel önazonosak a számodra.

Mindjárt ki is fejtem, hogy mire gondolok pontosan!

 

Önismeret, mint első lépés a sikeres vállalkozás felé!

 

Nézzük az én példámat!

Több mint 12 éve vállalkozom az online térben. Ezalatt az idő alatt sikerre vittem és országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán az előző vállalkozásom keretein belül.

Amikor belevágtunk a férjemmel közösen a hidegen sajtolt olajokat készítő vállalkozásunkban, akkor azt terveztük, hogy a helyi termék vásárokon, piacokon fogunk értékesíteni. Hiszen mindenki így csinálta.

De csakhamar rájöttem, hogy nekem bizony nem megy ez a fajta értékesítés. Nekem minden piacnapon görcsben volt a gyomrom. Féltem, hogy mi lesz, ha nem jön oda senki, illetve mit csinálok, ha mégis. Mit fogok mondani, mi lesz, ha nem tudok válaszolni és kinevet. És még sorolhatnám.

Ez az egész odáig vezetett, hogy elkezdtem megutálni az egészet. Azt éreztem, hogy nem akarom ezt tovább csinálni, pedig maga a vállalkozás ötlete nagyon tetszett.

El kellett kezdenem azon gondolkodni, hogy milyen egyéb megoldások vannak még, mert ha sokáig erőltetem a piacozást, akkor előbb vagy utóbb biztosan kudarcot vallok.

Persze mondhattam volna azt magamnak, hogy legyek türelmesebb és majd beletanulok. De őszintén szólva annyira idegen volt tőlem az egész közeg, hogy ez csak óriási áldozatok árán valósult volna meg.

És tudod, hogy mi volt a baj?

Csak később jöttem rá én is.

A baj az volt, hogy nem vettem figyelembe, hogy az a fajta értékesítés egyáltalán nem illeszkedett a személyiségemhez. Mindenre figyeltem, kivéve saját magamra. Nem vettem figyelembe a saját személyiségemet, és azt, hogy én miben vagy erős, illetve gyenge. Nem a megfelelő eszközt választottam.

Akkor, ott értettem meg, hogy nem lehet minden eszköz mindenkinek ugyanolyan jó. Hiába próbáljuk erőltetni, akkor sem lesz soha önazonos – ez pedig az eredményeken is meg fog látszani.

Nálam is meglátszott. A piacokon alig adtam el valamit.

Viszont amikor elkezdtem más megoldást keresni, és megtaláltam az online marketinget, akkor minden megváltozott. Tudatosítottam magamban, hogy az én erősségem az írásbeli kommunikáció (nem pedig a direkt értékesítés a piacon), és erre kell alapoznom.

Azzal, hogy ezt felismertem elkezdtem olyan eszközöket választani, amelyek közel álltak hozzám. Elkezdtem blogolni, e-mail marketingezni, és később megjelenni a közösségi média felületeken.

Megfordítottam az értékesítési folyamatot. Többé már nem én futottam a vevők után, hanem ők találtak rám, és ők jelentkeztek, hogy vásárolni szeretnének.

És ez óriási megkönnyebbülés volt számomra – nem mellesleg óriási siker is, hiszen onnantól kezdve folyamatosan növekedtek a vásárlások.

 

Összefoglalás

 

Önmagad, a személyiséged ismerete kulcsfontosságú a vállalkozásod sikerében. De ahogy az én példámban is láthatod nem olyan értelemben, hogy ha nem születtél egy bizonyos személyiségtípusba, akkor nem is lehetsz sikeres. Nem erről van a szó.

A lényeg, hogy ismerd meg önmagad. Tudatosítsd, hogy milyen a személyiséged, mik az erősségeid (és adott esetben a gyengeségeid), és azokra alapozva válassz magadnak marketing eszközöket, felületetek és stratégiát.

Nem az a megoldás, hogy mindig mindenhol jelen kell lenned, és állandóan magadat kell mutogatnod. Nem, az sem megoldás, hogy mások azt mondják, hogy csak csináld, majd belejössz.

A megoldás benned van. Ismerd meg önmagad, és erre építkezz!

 

Ha ebben segítségre van szükséged, akkor nézd meg az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programomat, mert ebben konkrét segítséget kapsz hozzá! Kattints az alábbi képre a részletekért!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük