alapvető értékek, értékek meghatározása, ügyfélszerzés, alapvető értékek az ügyfélszerzésben
Ügyfélszerzés

Alapvető értékek: Miért vonz több ügyfelet, ha tudod, miben hiszel?

Read Time:5 Minute, 33 Second

 

 

Alapvető értékek – nagyon fontos, hogy vállalkozóként tisztában legyél velük. 

Miért?

Az ügyfélszerzés legnagyobb kihívása ugyanis nem a megfelelő marketing csatornák kiválasztása vagy a tökéletes sales szöveg megírása. A valódi kihívás az, hogy olyan üzenetet tudj közvetíteni, ami rezonál a potenciális ügyfelekkel. És ennek alapja nem más, mint a saját alapvető értékeid felismerése és hiteles kommunikálása.

 

Miért fontosak az alapvető értékek az üzletben?

 

Az értékek jelentik azt az alapot, amire minden más épül. Ez határozza meg, hogy ki vagy te, és mit képvisel.

Az alapvető értékek megjelennek:

  • a márkád identitásában
  • a kommunikációd hangvételében
  • a szolgáltatásaid jellegében
  • az ügyfélkezelés módjában

Mindenhol, a vállalkozásod minden területén meg kell, hogy jelenjenek, hiszen ezek mutatják meg az érdeklődőknek, hogy mire számíthatnak, ha kapcsolatba kerülnek veled.

 

Mit ad neked, ha ismered az alapvető értékeidet?

 

Az alapvető értékek ismeret és tudatos megjelenítése a kommunikációban nagyon sokat tud adni a vállalkozásodhoz.

Ott van például a:

1.Hitelesség

Ha ismered az alapvető értékeidet és azok alapján építed a vállalkozásodat, akkor  a kommunikációd sokkal természetesebb lesz, az emberek látni fogják rajtad, hogy nem szerepet játszol, hanem önazonos vagy.

Ennek köszönhetően sokkal könnyebben építed a bizalmat, és az ügyfelek sokkal könnyebben tudnak kapcsolódni hozzád. Te pedig olyan ügyfeleket fogsz vonzani, amilyenekkel öröm lesz együtt dolgozni, hiszen ők is hasonló értékrendet vallanak.

2.Döntéshozatal

Az alapvető értékek ismerete segít neked egyértelműen látni az irányt. Könnyen ki tudod választani egy-egy lehetőségről, hogy azt elfogadd-e, megpróbáld-e, vagy inkább engedd el. Tisztábbak lesznek a prioritások, következetesebb lesz a vállalkozásod működése, és te magad is sokkal magabiztosabbá válsz.

3.Jó minőségű ügyfelek

Ha el tudod mondani, hogy számodra milyen értékek fontosak, és ezeket meg is tudod jeleníteni a kommunikációdban, akkor lehetőség lesz arra, hogy jó minőségű ügyfelekkel dolgozz együtt. Ha ugyanis ezt nem teszed meg, akkor mindenféle ember fog hozzád fordulni, köztük olyanok is, akik merőben más értékrendet vallanak. Belőlük lesznek a kekeckedő ügyfelek, akinek semmi nem jó.

Ellenben, ha egyértelműen kommunikálod, hogy az emberek mire számítsanak, ha hozzád fordulnak, akkor az egyfajta szűrőként is működik. És csak azok fognak hozzád fordulni, akik rezonálni tudnak az üzeneteddel, értékeiddel. De ők nagyon hálás ügyfelek lesznek, akik nem fogják sajnálni az időt és az energiát arra, hogy tovább ajánljanak téged az ismerőseiknek.

 

Hogyan ismerd fel az alapvető értékeidet?

 

Az alapvető értékek témakörénél gyakran felmerül, hogy hogyan tudod felismerni, konkrétan megfogalmazni, hogy melyek azok az értékek, amelyek a te életedet irányítják.

Szeretnék ehhez egy kis segítséget adni neked!

 

1.Önvizsgálat, önismeret

Már párszor hallottad tőlem, de én hiszem, hogy minden az önismerettel kezdődik.

Gondold végig:

  • Mi az, ami mellett kiállnál, még ha hátrányod is származna belőle?
  • Milyen elvek mentén hozod meg a döntéseidet?
  • Mi az, ami igazán feldühít az üzleti életben?
  • Mire vagy a legbüszkébb a vállalkozásodban?

 

2.Az értékek feltérképezésének gyakorlati lépései

Nézzünk néhány gyakorlati lépést, amelyek segíthetnek neked!

1.Korábbi döntések elemzése

    • Milyen szempontok alapján döntöttél?
    • Mi volt, amit semmiképp nem alkudtál el?

2.Visszajelzések áttekintése

    • Mit emelnek ki az ügyfeleid?
    • Miért ajánlanak másoknak?

3.Inspirációk azonosítása

    • Kiket tisztelsz az üzleti életben?
    • Milyen értékeket képviselnek ők?

 

Válaszold meg ezeket a kérdéseket! Ne siess, nem kell, hogy azonnal válaszolj rájuk!
Nyugodtan adj időt önmagadnak, mert ezek jelentik a vállalkozásod építőköveit.

 

Mit tehetsz, ha nem tudod megfogalmazni az alapvető értékeidet?

 

Nem ritka az sem, hogy aki hozzám fordul úgy érzi, hogy nem tudja megfogalmazni a számára alapvető értékeket. Vagy azt érzi, hogy túl sok van és nem tud választani, vagy egyszerűen nem tudja szavakba önteni.

Ilyenkor azt szoktam javasolni, hogy fordítsunk egyet a dolgon! Ez azt jelenti, hogy ne az értékeidre fókuszálj görcsösen, hanem kezdd el felsorolni azokat a dolgokat, amik felbosszantanak a hétköznapokban.
Mi az, amit utálsz az emberekben?
Mi az, ami kihoz a sodrodból, amiről úgy gondolod, hogy nem bírod elviselni?

Ha megvannak, akkor pedig nézd meg, hogy azoknak az adott dolgoknak mi az ellentéte!

Például, ha téged bosszant ha valaki mindig elkésik, mert azt gondolod, hogy nem tiszteli az idődet, és visszaél a bizalmaddal, akkor számodra biztosan fontos érték a tisztelet és a bizalom.

Vagy ha valakiben bosszant, hogy állandóan kertel, nem mer kiállni a véleménye mellett és csapong, akkor neked fontos az őszinteség, az egyenes beszéd.

Érted mire gondolok?

Bízom benne, hogy így már menni fog! Ha mégsem, akkor vedd fel velem a kapcsolatot, és szívesen segítek!

 

Az alapvető értékek beépítése az ügyfélszerzési folyamatba

 

Nézzük, hogy hogyan tudod beépíteni az alapvető értékeidet az ügyfélszerződ folyamatodba! Hol van helye, hogyan jelenhetnek meg?

 

1. Tartalomkészítés

Amikor elkészíted a tartalmaidat, akkor mindig az alapvető értékeid mentén válassz témákat. Használj nyugodtan személyes történeteket, amelyekben fontos szerepe volt az értékrendednek. Nyugodtan mutasd meg egy-egy döntésed hátterét, azt, hogy miért úgy döntöttél, mi motivált és miért fontos ez a számodra.

Ezek az egyéni gondolatok, történetek sokkal több ember figyelmét felkeltik, mint az idézetek és az üres frázisok.

Ha így kommunikálsz, így készíted a tartalmaidat, akkor az emberek felfigyelnek majd rád, elkezdenek megismerni, kötődni hozzád, és elkezdenek megbízni benned. Ha pedig bíznak benned, akkor hozzád fognak fordulni, amikor segítségre lesz szükségük.

 

2. Értékesítési beszélgetések

Amikor beszélgetsz valakivel akkor se felejtsd el beleszőni a beszélgetésbe, hogy te milyen értékrend szerint élsz és dolgozol. Mondd el, hogy mi a fontos neked, miért úgy dolgozol ahogy, és például mi fontos neked egy ügyféllel közös munkában.

Legyél figyelmes, keresd az értékrendbeli egyezéseket! Sokkal könnyebb úgy kapcsolatot építeni és üzletet kötni, ha azt érzitek, hogy megértitek egymást.

És ami még nagyon fontos: merj nemet mondani, ha nem passzoltok egymáshoz.

Tudom, hogy most azt gondolod, hogy az elején nem szabad egyetlen ügyfelet sem elszalasztani. De gondold végig, hogy melyik a jobb: ha van egy rossz ügyfeled, akivel nem egyezik az értékrendetek, és emiatt sok a konfliktus – rossz szájízzel váltok el egymástól – vagy az, ha az emiatt felszabaduló idődben arra tudsz koncentrálni, hogy értékes és jó minőségű ügyfeleket keress.

Szerintem egyértelműen az utóbbi – hosszú távon mindenképpen!

 

3. Árazás és csomagok

Nyugodtan jelenítsd meg az értékeidet az árazásodban is. Alakítsd úgy a szolgáltatásaidat, hogy illeszkedjen ahhoz az értékrendhez, amit te képviselsz.

Mit jelent ez?

Például, ha számodra fontos érték a minőség, a luxus, akkor ez jelenjen meg a termékeidben, szolgáltatásaidban is. Nagyon rossz fényt vetne rád, ha ezeket az értékeket hangoztatnád, de közben a honlapod egy fapados honlap, ami egyáltalán nem tükrözi mindezt.

 

Ahogy látod az alapvető érték nem csupán egy pár szép szó egy weboldalon – ezek jelentik a vállalkozásod DNS-ét. Amikor tisztában vagy az értékeiddel és ezek mentén működsz, nem csak több ügyfeled lesz, de olyanok, akikkel öröm együtt dolgozni.

 

+ 1 tipp mára:

Szánj 30 percet arra, hogy leírod a legfontosabb értékeidet!
Gondold végig, hogyan jelennek meg ezek a mindennapi működésedben, és hol van még lehetőség ezek erősebb kommunikálására!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Jenei Gizella
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.