alapvető értékek, értékek, emberi értékek, személyes márkaépítés értékek, hogyan találjam meg az értékeimet
Saját hang megtalálása,  Személyes márkaépítés

A személyes márkád alappillérei – Az értékeid

Read Time:5 Minute, 15 Second

 

A személyes márka egyik alappillére a személyes értékeid megfogalmazása és kommunikálása. Ha eddig még nem foglalkoztál ezzel a témával, akkor jogosan merül fel benned a kérdés, hogy hogyan segítheti a személyes márkád építését az alapvető értékeid megfogalmazása.

Ebben a blogbejegyzésben erről lesz szó.

Jó szívvel ajánlom a végigolvasását, mert sokan egyáltalán nem fordítanak figyelmet az értékeik kommunikálására, így pedig nagyon sok ügyféltől elesnek.

Miért?
Mutatom!

 

Alapvető emberi értékeid

 

Az alapvető emberi értékek olyanok, mint a személyes iránytűk. Segítenek döntéseket hozni, irányítani a cselekvésedet, és megmutatják, hogy ki is vagy valójában.

Én úgy tekintek a saját értékeimre, mint egyfajta személyes szabályrendszerre. Olyanra, amely soha nem lehet alku tárgya. Ezek azok, amelyek alapjaiban határozzák meg az életemet, és azt, hogy ki is vagyok valójában.

Nagyon fontos tudni, hogy az alapvető értékeid nem véletlenszerű dolgok. Egyaránt alakítják a tapasztalataid, azok az emberek, akikkel az utad során találkozol, és azok a leckék is, amelyeket megtanulsz.

Vannak, akik egyből fel tudják sorolni a legfontosabb értékeiket, azokat, amelyek szerint élnek. Mások számára azonban ez nem olyan könnyű. Szükség van hozzá egy kis önvizsgálatra és önismeretre.

Nálam ez nem okozott gondot, mert introvertáltként jó vagyok abban, hogy elemezzem saját magam. Néha túlzásba is viszem, de ez már egy más téma lenne ☺️

Hamarosan elmondom azt is, hogy nekem mi segített abban, hogy megfogalmazzam a saját értékeimet. Olyan módszert mutatok majd, amellyel te is könnyedén meg tudod fogalmazni a sajátodat, ha eddig nem tetted. De előtte engedd meg, hogy egy kicsit kitérjek arra, hogy miért is fontos, hogy ismerd az alapvető értékeidet!

 

Ezért kell ismerned az alapvető értékeidet!

 

Fontosnak tartom ezzel kezdeni, mert ha megérted, hogy miért fontos, akkor ez már nem fog akadályozni, hogy dolgozz egy kicsit azon, hogy megfogalmazd a sajátodat. Enélkül lehet, hogy ezt csak újabb feladatnak tekinted, pedig sokkal több és értékesebb annál.

Az alapvető értékeidet ismerni olyan, mintha lenne egy útiterved az életedhez. Segít abban, hogy helyes döntéseket hozz, és elkerüld azokat a dolgokat, amelyek nincsenek összhangban azzal, aki vagy. Ez segít abban, hogy hiteles legyél a célcsoportod szemében. Azt hiszem egyetérthetünk abban, hogy ennek óriási jelentősége van, ha önazonos és hiteles személyes márkát szeretnél építeni. Már pedig ez a célod, hiszen ezért vagy itt!

Az én alapvető értékeim a szabadság, a hitelesség és a következetesség.

A szabadság számomra azt jelenti, hogy képessé válok arra, hogy saját feltételeim szerint éljek, és kiálljak azért, amiben hiszek. Számomra ezt jelenti az, hogy kiállok az introvertált és érzékeny személyiséggel vállalkozókért, igyekszem hangot adni annak, hogy nincs velük semmi baj – hiába érzik néha úgy magukat. Célom, hogy egyre többen megértsék, hogy csupán arra van szükség, hogy felismerjék és tudatosítsák személyiségüket és annak megfelelően építkezzenek.

A másik alapvető érték számomra a hitelesség. Hitelesnek lenni annyit jelent, hogy hű vagyok önmagamhoz, elfogadom az egyediségemet, a személyiségem – azt hogy introvertált vagyok és nem próbálok meg szerepet játszani, hanem inkább megkeresem azokat az eszközöket, amik passzolnak a személyiségemhez. Nem játszom meg magam, és ezt a munkám során őszintén kommunikálom.

A harmadik alapvető értékem pedig a következetesség. A következetesség azt jelenti számomra, hogy tudatosan élek, logikusan gondolkodom és cselekszem. Nem csak a jelenre koncentrálok, hanem tágabb dimenzióban is gondolkodom. Kitartó és higgadt vagyok, eszerint cselekszem és ezt a munkámban is megfigyelheted.

 

Hogyan fedezd fel a saját értékeidet?

 

Szeretnék segíteni neked abban, hogy te is meg tudd fogalmazni a számodra fontos értékeket. Hidd el, hogy ha így teszel, akkor sokkal könnyebb lesz tartalmat is készítened, hiszen ez már adni fog neked egy irányt. Sőt, ha őszintén beszélsz a számodra fontos értékekről, akkor felkelted azoknak a figyelmét, akik hasonló értékek mentén élik az életüket. Ők egyből rezonálni fognak veled, az üzeneteddel, és így már el is kezded építeni a bizalmat, ami azt eredményezi, hogy könnyebben szerzel ügyfeleket.

Térjünk most rá arra, hogy hogyan tudod könnyedén megfogalmazni az értékeidet! Mutatok egy jó módszert!

 

1.lépés: Készíts egy háromoszlopos táblázatot!

 

Első lépésben gondold végig a legnehezebb időszakaidat. Tudom, hogy kicsit furcsán hangzik, de néha a negatív tapasztalataink tükrözik legjobban az alapvető értékeinket.

Az első lépés tehát, hogy vegyél elő papírt, vagy nyiss egy üres dokumentumot, és készíts egy háromoszlopos táblázatot. Írd az egyes oszlopok fejlécébe a következőket:

  1. negatív tapasztalatok
  2. negatív értékek és tulajdonságok
  3. pozitív értékek

 

2.lépés: Kezdd el kitölteni a táblázatot!

 

A második lépésben kezdd el kitölteni a táblázatot. Az első oszlopba írj fel néhány nehéz, kihívást jelentő szituációt vagy negatív tapasztalatot. Írhatsz bele olyat, amikor sérelem ért, amikor valaki megbántott vagy bármit, amit negatív tapasztalatként éltél meg. Nem kell hogy az egész életedet megváltoztató események legyenek, lehetnek kisebb dolgok is, a lényeg, hogy valami olyan legyen, ami feldühített, bántott téged.

Nem az a cél, hogy elkezdj rágódni ezeken a negatív eseményeken, hanem az hogy kiindulópontként használd őket.

 

3.lépés: Írd össze a negatív dolgokat!

 

A harmadik lépésben kezdd el beazonosítani a negatív tulajdonságokat, érzéseket, értékeket, amiket az egyes eseményekhez köthetsz. Azokat, amikre rávilágítottak ezek a negatív események. Ne aggódj, nem baj, ha most negatív értékeket sorolsz fel. Hamarosan meg fogod érteni, hogy miért fontos ez.

 

4.lépés: Fordítsd át őket pozitívvá!

 

Negyedik lépésként menj tovább a harmadik oszlophoz, ez olyan lesz, mint egy átalakulás. Minden felírt negatív értéknél, tulajdonságnál gondolj az ellenkezőjére. Ha például azt írtad fel, hogy valaki becstelen volt hozzád, és ez téged megérintett, akkor számodra biztosan fontos érték a becsületesség és az őszinteség. Ha tiszteletlen volt veled valaki, akkor valószínűleg számodra nagyon fontos a tisztelet. Töltsd ki eszerint a harmadik oszlopot, és meglátod, hogy szépen lassan elkezdenek majd kirajzolódni a számodra fontos értékek. Minél több példát írtál az első oszlopba, annál jobban látni fogod az ismétlődéseket. Minél többször merül fel egy pozitív érték, annál fontosabb a számodra.

Ez a megközelítés segít átfordítani a negatív tapasztalásokat, és segít megérteni, hogy mi a legfontosabb a számodra. Tapasztalataim szerint nagy hatása van ennek a gyakorlatnak. Sokan akkor döbbennek rá, hogy egy-egy dolog milyen fontos is nekik, amikor szembesülnek annak hiányával. 

Azért is szeretem ezt a módszert, mert világosan és egyérteműen rámutat az értékeidre, sőt, azzal, hogy leírod még vizuálisan is megjelenik, aminek még nagyobb hatása van.

Remélem ez a módszer neked is segít, hogy megfogalmazd a számodra fontos értékeket!

Arról, hogy az értékeidnek hol van a helye a kommunikációdban, és hogyan tudod vele erősíteni a személyes márkádat, ebben a blogbejegyzésben írtam. Kattints ide és olvasd el!

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük