A személyes márkád alappillérei – Az értékeid (2.rész)
Ez a blogbejegyzés egy korábbi blogbejegyzés folytatása, ezért kapta a 2. rész elnevezést. Az értékeidről, illetve azok megfogalmazásáról és fontosságáról írtam az első bejegyzésben. Ha még nem olvastad, akkor kattints ide és tedd meg!
Érdemes lesz visszatérned, ha elolvastad, mert ma arról szeretnék írni neked, hogy mi következik azután, hogy megfogalmaztad az értékeidet. Hogyan tudod beilleszteni a kommunikációdba, és hogyan erősíthetik a személyes márkádat.
Vágjunk is bele!
Az értékeid helye a kommunikációdban
Miután meghatároztad az alapvető értékeidet, a következő lépés, hogy a mindennapi életed részévé tedd őket. Gondold át, hogy hogyan hozhatsz olyan döntéseket, amelyek ezekkel az értékekkel összhangban vannak, illetve azt is nézd át, hogy a kitűzött céljaid mennyire vannak összhangban ezekkel az értékkel.
Az alapvető értékeid ismerete és megértése nem csak abban segít neked, hogy jobban megértsd és megismerd önmagad, hanem abban is, hogy úgy élj, hogy hű legyél ahhoz, ami valóban fontos a számodra. Arról van szó, hogy elkötelezed magad ezek mellett az értékek mellett, mind a magánéletedben, mind pedig a vállalkozásodban. Nézzük, hogy hogyan teheted meg mindezt!
Legyenek láthatóak az értékeid!
A személyes márkád attól lesz erős, ha önazonos és hiteles. Vagyis ha aszerint élsz és cselekszel, amit mondasz. Úgyhogy nagyon fontos alappillére a személyes márkádnak az, ha megosztod az értékeidet a követőiddel, olvasóiddal. Nyugodtan írd bele a honlapod bemutatkozó részébe, esetleg a közösségi média felületeid névjegyébe. Azok, akik elolvassák és azonosulni tudnak ezekkel az értékkel, máris elkezdenek kötődni hozzád. Elkezd épülni a bizalom.
De ne csak felsorold az értékeket! Azzal még nem mutatsz meg magadból sok mindent. Mindig magyarázd is el, hogy számodra mit jelent az az érték, miért fontos, és hogyan jelenik meg az életedben. Ha például számodra fontos érték az átláthatóság, és ezt következetesen kommunikálod, akkor ez hasonló gondolkodású ügyfeleket és üzleti partnereket fog hozzád vonzani.
Tudom, hogy sokan vannak, akik úgy szeretnének személyes márkát építeni és több ügyfelet szerezni, hogy nem mutatják meg magukat. Tudom, hogy elsősorban azt értik ez alatt, hogy nem szeretnék kirakni az arcukat. Pedig a személyes márkaépítés nem csak azt jelenti, hogy lépten nyomon önmagadat fotózod. Az, hogy megmutatod a számodra fontos értékeket, kommunikálsz arról, hogy miért fontosak számodra, hogyan motiválnak téged, azzal már építed a bizalmat irányodba, ezzel együtt pedig a személyes márkád is erősödik. Hiszen az emberek, akik rezonálnak ezekkel az értékkel, már úgy fogják érezni, hogy van bennetek valami közös, egyformák vagytok, így elkezdenek megbízni benned. Látod, nem csak önmutogatással lehet márkát építeni! 🙂
Hozz értékalapú döntéseket!
Nagyon fontos, hogy ha megfogalmaztad az értékeidet, akkor minden döntésed tükrözze őket. Vagyis, ha valami olyan lehetőség kerül az utadba, amiről tudod, hogy ellenkezik a számodra fontos értékekkel, akkor nem szabad, hogy elvállald csak azért, hogy legyen bevételed. Lehet, hogy rövid távon ez veszteségként ér téged, de hidd el, hogy ha elvállalod, akkor a hitelességedet kockázatod, ami hosszú távon sokkal nagyobb veszteség lesz. Hiszen ha az emberek azt látják, hogy nem vagy hiteles, akkor nem is fognak bízni benned. Kételkedni fognak abban, amit mondasz, és sokkal nehezebb lesz ügyfeleket szerezned.
Tudom, hogy ez nem mindig könnyű, de hidd el, hogy az értékalapú döntéshozatal kulcsfontosságú egy hiteles és önazonos személyes márka felépítéséhez.
Építsd be az értékeidet a kínálatodba!
A termékeid és a szolgáltatásai is tükrözzék az értékeidet!
Legyen szó tanácsadásról, vagy valamilyen fizikai termék gyártásáról, esetleg egy módszertanról, mindig figyelj arra, hogy ezek megtestesítsék azokat az értékeket, amiket megfogalmaztál, és amik megjelennek a kommunikációdba. Ez segít építeni a bizalmat és az elköteleződést is a leendő ügyfeleiddel.
Kommunikálj hitelesen!
Minden elkészített tartalomban, legyen szó blogbejegyzésről, közösségi média posztról, esetleg e-mailes hírlevélről, hagyd, hogy az alapvető értékeid megjelenjenek. Nyugodtan elemezd például az iparági trendeket ezeknek az értékeknek a szemszögéből – meglátod, hogy a hasonló értékrendű követőidet egyből megmozgatja majd ez a megközelítés. A hiteles kommunikáció segít abban, hogy mélyebb szinten kapcsolódj a célközönségedhez, és hallasd a hangod a saját területeden.
Összefoglalás
Remélem, hogy mire a végére értél ennek a két bejegyzésnek, már pontosan érted, hogy miért fontos a személyes márkaépítésben az értékeid megfogalmazása. Titkon reménykedem abban is, hogy ha eddig nem tetted, akkor ennek a két posztnak a hatására most belevágsz abba, hogy tudatosan megfogalmazd a sajátjaidat!
Ne feledd, azzal, hogy hitelesen, a saját emberi értékeidre alapozva mutatod meg magad a potenciális ügyfeleidnek, nem csak sikeresebbé válhatsz, hanem szakmai körökben is elismert szakember lehetsz.
Hiszem, hogy a mostani világunkban, ahol óriási a zaj, mindenki harcol a figyelemért, egy önazonos, hiteles és az alapvető értékeken alapuló személyes márka a legnagyobb kincs!
Úgy érzed, hogy elakadtál?
Szükséged lenne segítségre?
Akkor keress meg az alábbi elérhetőség valamelyikén:
E-mail: hello@jeneigizella.hu
Telefon: 30/654 1473