hatékony kommunikáció, személyes márka, hiteles szakember
Saját hang megtalálása,  Személyes márkaépítés

A személyes márka hatékony kommunikációja 5 lépésben

Read Time:4 Minute, 19 Second

 

Az online jelenlét és a megfelelő kommunikáció elengedhetetlen – különösen akkor, ha személyes márkát építesz. Ez a kettő ugyanis segíthet abban, hogy kitűnj a versenytársak közül, illetve abban, hogy növeld a bizalmat és az elkötelezettséget irántad és a vállalkozásod iránt. De hogyan tudsz hatékonyan kommunikálni? Hogyan érheted el azt, hogy hiteles szakemberként tekintsenek rád?

Nézzük!

Hoztam neked 5 lépést, ami segít abban, hogy hitelesen és önazonosan tudj megjelenni az online térben. Ezek a lépések abban is segítségedre lesznek, hogy egy erős személyes márkát építs.

 

1.lépés: Hitelesség – találd meg a saját hangod és stílusod!

 

Minden az alapoknál kezdődik. Az első lépésben éppen ezért fontos, hogy megtaláld, meghatározd, hogy a saját hangod és stílusod. Fontos, hogy a kommunikációd tükrözze a személyiségedet és az általad fontosnak tartott értékeket. Legyen szó blogbejegyzésekről, posztokról vagy videókról, ha hiteles vagy, akkor a célközönség könnyen megjegyez és könnyen kapcsolódik hozzád.

A hitelesség számomra azt jelenti, hogy önazonos vagyok. Ezt tanácsolom neked is. Ne egy szerepet akarj eljátszani a személyes márkáddal, hanem koncentrálj arra, hogy megmutasd a valódi önmagad. Ha például te laza és könnyed stílusú vagy, akkor ilyen hangvétellel készítsd el a tartalmaidat. Ha a te vállalkozásod megköveteli a formálisabb stílust és ez önazonos a számodra, akkor figyelj arra, hogy következetesen ezt a kommunikációs stílust alkalmazd. A lényeg, hogy mindig maradj hű önmagadhoz.

 

2.lépés: Kapcsolatépítés – lépj kapcsolatba a közönségeddel!

 

A valós és elkötelezett kapcsolat kiépítése a célközönségeddel kulcsfontosságú. Ne korlátozd a tevékenységedet kizárólag a tartalmak készítésére! Legyen a kommunikációd kétirányú, azaz válaszolj az üzenetekre és a kommentekre, illetve vegyél részt az egyes felületeken zajló párbeszédekben. Ez nem csak az elköteleződést erősíti, hanem hitelességet is kölcsönöz a márkádnak.

 

3.lépés: Történetmesélés – alakíts ki érzelmi kapcsolatot!

 

Az emberek szeretnek történeket hallgatni, és az érzelmi kapcsolat kiépítése nagyban hozzájárul a személyes márkád sikeréhez. Oszd meg a személyes történeteidet, kihívásaidat és sikereidet. Ezek az egyedi történetek nem csak emlékezetesség tesznek téged, de hozzájárulnak ahhoz is, hogy a célközönséged kapcsolódni tudjon hozzád.

Ha úgy érzik, hogy ők is hasonló cipőben járnak, nekik is hasonló nehézségeken kell keresztül menni, és látják, hogy te már megoldottad azt a helyzetet, amiben ők most benne vannak, akkor elkezdenek megbízni benned. Elkezdenek szakértőként tekinteni rád – egy olyan szakértőként, aki segíteni tud nekik is megoldani a problémáikat.

A történetmesélés lehetőséget teremt arra, hogy közelebb kerülj a célközönségedhez és valódi kapcsolatot építs ki velük. Megoszthatsz velük olyan élményeket és tanulságokat, amelyek inspirálhatják és motiválhatják őket. Ezek mind-mind erősítik az elköteleződést.

 

4.lépés: Vizuális tartalmak – legyen szemmel is érthető a kommunikációd!

 

A vizuális tartalmak nagyban hozzájárulnak a hatékony kommunikációhoz. A képek, a videók, az infografikák és az egyéb illusztrációk mind-mind segítenek abban, hogy az üzeneted könnyebben érthető és vonzóbb legyen a célközönséged számára.

Nagyon fontos, hogy győződj meg arról, hogy a képi megjelenése összhangban van azokkal az értékekkel és személyiségjegyekkel, amelyek a személyes márkádat jellemzik.

 

5.lépés: Konzisztencia és rendszeresség – legyen a jelenléted stabil!

 

Ahhoz, hogy az emberek felfigyeljenek és emlékezzenek rád fontos, hogy stabilan jelen legyél. Fontos, hogy ott legyél a szemük előtt azért, hogy ha majd megfogalmazódik bennük a gondolat, hogy szakembert keresnek, akkor te legyél az, akire elsőként gondolnak.

Például ha blogot vezetsz, akkor határozd meg előre, hogy milyen gyakorisággal fogsz új bejegyzéseket közzé tenni. Majd következetesen ragaszkodj ezekhez az időpontokhoz, így a célközönséged megszokja, hogy mikor érkezik új tartalom tőled, és egy idő után várni fogja.

Korábbi vállalkozásomban, amikor hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk és forgalmaztunk, rendszeresek voltak a hírlevelek. Minden csütörtökön kiküldtem a feliratkozóknak az adott heti GastrOlaj híreket, benne a szokásos hétvégi tippel, aminek köszönhetően új recepteket, új felhasználási módokat ismertek meg. Egy idő után – a rendszerességnek köszönhetően – az emberek elkezdték már várni. Olyan visszajelzéseket kaptam, hogy minden héten izgatottan várták a csütörtöki levelet, mert ahhoz igazították a hétvégi bevásárlást – azért, hogy ha olyan a recept, amihez nincs hozzávaló, akkor be tudják szerezni.

Ahogy látod a folyamatosságnak és a következetességnek pozitív hatása volt a bizalomra és az elköteleződésre. Ezért javaslom neked is, hogy határozd meg, hogy hogyan és milyen felületeken szeretnél jelen lenni, majd pedig határozd meg, hogy egy-egy felületen mennyire leszel aktív.

Olyan tartalomtervet dolgozz ki, amit következetesen tudsz tartani. Az algoritmus is azokat a blogokat részesíti előnybe, ahol látja, hogy folyamatosan van új tartalom. Ha egyik héten írsz például 5 blogot, de után hetekig-hónapokig semmit, akkor azzal rontod a blogod értékét. Ha nincs időd minden nap írni, akkor írj például heti 1 vagy havi 2 blogbejegyzést, de az legyen meg mindig következetesen.

De ha még az elején vagy, akkor semmiképpen nem a tartalomterv elkészítésével kell kezdened. Javaslom, hogy kezdd az 1.lépésnél, vagyis fogalmazd meg, hogy ki vagy te igazán. Keresd meg a saját hangod, tudd, hogy kinek és miben szeretnél segíteni.

Ha nem ezt a sorrendet követed, akkor nem fognak jönni az eredmények. Tudom, mert tapasztalatból beszélek. Korábbi vállalkozásomban országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán. Nem volt zökkenőmentes az út, de tanultam az elkövetett hibákból.

Az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! című elektronikus könyvemben le is írtam ezt az utat. Ha szeretnél te is márkát építeni, de szeretnéd elkerülni a buktatókat, akkor rendeld meg és olvasd el az én történetemet.

Tanulságos lesz, garantálom!


 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük