A „Rólam” oldal – 3+1 ötlet önmagad bemutatásához!
A „Rólam” oldal sokaknak fejtörést okoz. Ha te is köztük vagy, akkor ez a bejegyzés segíteni fog, hogy könnyebben elkészítsd a sajátodat.
Nézzük, hogy hogyan fogj hozzá!
A „Rólam” oldal – Miért fontos?
A „Rólam” oldal egy nagyon fontos eleme a személyes márkádnak, hiszen ha valaki rákeres a nevedre és megtalálja a honlapodat, akkor elvileg ez az oldal szolgálja azt a célt, hogy jobban megismerjenek téged.
Nagyon fontos, hogy ne ess abba a hibába, hogy elkezded az önéletrajzodat itt felsorolni. Még ma is látok olyan márkákat, illetve cégeket, akik úgy kezdik a „Rólam”oldalt, hogy …cégünk 1992-ben alakult…
A „Rólam” oldal célja nem ez.
Akkor mégis micsoda?
Egy hatékony „Rólam” oldal célja, hogy az érdeklődő:
- jobban megismerjen téged, mint embert
- megismerje a motivációdat, az üzenetedet, a miértedet,
- megértse, hogy ki vagy te, miért gondolod, hogy te tudsz neki segíteni
- lássa, hogy miért vagy te más, mint a többi hasonló szakember, miért éri meg neki téged választani helyettük
- lássa, hogy hiteles szakember vagy
Ne feledd, az emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni. Érdekli őket, hogy ki áll a termék, szolgáltatás mögött, kíváncsiak arra, hogy ki szól hozzájuk, illetve ők kihez fordulhatnak, ha kérdésük van.
Milyen a jó „Rólam” oldal?
A következőkben néhány hasznos szempontot szeretnék adni neked ahhoz, hogy te is meg tudd írni a bemutatkozó oldaladat úgy, hogy az ne legyen unalmas, és tartalmazza mindazt, amire az érdeklődő kíváncsi.
1.Önazonos!
Az egyik legfontosabb dolog, hogy egyáltalán nem kell egy tökéletes képet festened magadról. Hidd el, hogy az emberek nem igazán hiszik el azt, ha valaki tökéletesnek állítja be magát. Persze ne a hibáidat emeld ki, hanem az értékeidet, a tapasztalatodat és az eredményeidet. De mindezek mellett nyugodtan írhatsz a nehézségeidről, a hibákról, amiket elkövettél és helyrehoztál, a nehézségekről, amelyeket legyőztél az utad során.
Mindig arra figyelj, hogy a hibákat is olyan formában mutasd be, hogy mindaz, amit te tanultál belőlük hogyan tett téged jobb szakemberré, és hogyan segít téged abban, hogy támogasd a leendő ügyfeleidet.
2.Megszólítja a célközönséget!
Ne legyen általános megfogalmazás a Rólam oldalon. Mielőtt belefognál, gondold végig, hogy ki a célcsoportod. A legjobb, ha van egy ideális ügyfeled/vásárlód, mert akkor magad elé képzelheted őt és így könnyebb úgy fogalmazni, mintha beszélgetnétek.
A szöveg hangneme illeszkedjen a személyes márkádhoz. Gondold végig, hogy általában milyen hangnemben kommunikálsz a felületeiden, és azt használd itt is. Ne legyél magázó, ha amúgy tegező hangnemben kommunikálsz máshol. Ez összezavarja az embereket.
3.Szerepel rajta a neved!
Sok honlapnál látom, hogy egyáltalán nincs kint a szakember neve. Azon már meg sem lepődöm, hogy a fényképe nincs kint, pedig ez a kettő szerintem létfontosságú dolog.
A bemutatkozó oldalon nagyon fontos, hogy ne maradjon le a neved és a fotód. Ha olyan a neved, akkor nyugodtan add meg azt is, hogy hogyan szólíthatnak. Itt van például az én esetem. A keresztnevem Gizella. Sokszor észreveszem, hogy nehézséget okoz az embereknek, hogy hogyan szólítsanak. Én a Gizit nem szeretem, ezért nem is szeretném, ha így szólítanának. Az Ellát viszont nagyon, ezért igyekszem a honlapomon ezt el is mondani. Így nekik sem kellemetlen, és nekem sem kell szabadkoznom. Ezzel jó pár kommunikációs nehézséget elhárítottam már.
3+1. Elmeséli a történetedet!
Úgy gondolod, hogy a te történeted unalmas? Azt érzed, hogy senkit nem érdekel?
Ne gondold!
Az emberek szeretik a történeteket. Ha röviden és tömören megfogalmazod a sajátodat, akkor azt szívesen elolvassák, hiszen így sokkal jobban megismernek téged, a motivációdat és a számodra fontos értékeket. Ne hagyd hát ki ezt a nagyszerű lehetőséget a bizalomépítésre!
Neked már kész a „Rólam” oldalad?
Nyugodtan linkeld be kommentként! Szívesen megnézem!