
8 hiba, amit elkövethetsz a személyes márkaépítésben
A személyes márkaépítés a leghatékonyabb eszköz egy introvertált vállalkozó kezében. Lehet, hogy most meglepődsz ezen a kijelentésemen, de hidd el, hogy igazam van.
Ahhoz, hogy ezt megértsd, tudnod kell, hogy a személyes márka nem egyenlő a céltalan magamutogatással. Amikor személyes márkát építesz, akkor az nem azt jelenti, hogy minden nap ki kell tenned egy képet magadról, és állandóan önmagadat kell mutogatni.
Tapasztalatból beszélek. Én sem így építettem sikeres személyes márkát introvertáltként. És neked sem ezt javaslom.
Nézzük meg most közösen, hogy mit kell még elkerülnöd, vagyis mi az a 8 leggyakoribb hiba, amit business coachként látok a személyes márkaépítés területén!
1.Nincs egyértelmű üzenet megfogalmazva
Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, hogy nem fogalmazod meg egyértelműen és tömören az üzenetedet arról, hogy ki vagy te és mivel foglalkozol. Enélkül az emberek nehezen értik meg, hogy miben is tudnál segíteni nekik, milyen problémával, kérdéssel, kéréssel fordulhatnak hozzád. Egy egyértelmű üzenet nélkül pedig nagyon nehezen tudsz kitűnni a többi hasonló szakértő közül.
2.Túl általános kommunikáció
Egyszerűen nem tudsz megszólítani úgy embereket, ha mindenkihez akarsz szólni. Ne feledd, hogy ha mindenkihez akarsz szólni, akkor valójában nem fogsz szólni senkihez!
A túl általános kommunikáció nem támogatja a személyes márkádat. Az általános idézetek, a semmit mondó posztok csak az idődet rabolják. Legyél konkrét, használd az egyértelmű üzenetedet, és tudd, hogy kihez szólsz, kit akarsz elérni.
3.Hiányzik a következetesség
A következetlenség teljesen aláássa a hitelességet. Nem kommunikálhatsz egyik felületeden így, míg egy másikon teljesen másképp. Fontos, hogy mindenhol ugyanazt az üzenetet kommunikáld, felismerhetőek legyenek a személyes márkát elemei (akár szóhasználatban, akár színekben, akár hangnemben).
Ha eddig nem tetted, akkor nézd át a felületeidet!
4.Nincs megfelelő online jelenlét
Ha nem gondozod megfelelően az online megjelenésedet, akkor az negatívan befolyásolhatja a személyes márkádat. Muszáj odafigyelned rá, mert ha valaki kíváncsi rá, hogy te ki vagy, akkor az első dolga lesz rákeresni a nevedre. És ha nem talál semmit, illetve amit talál az már elavult, akkor az egyáltalán nem növeli a bizalmat.
5.Kapcsolatépítés hiánya
A személyes márka nem csak rólad szól. Fontos eleme a kapcsolatépítés is. Ha nem törekedsz arra, hogy a saját piacod megismerjen, akkor nehezen fogod elérni, hogy véleményvezérként, igazi szakértőként tekintsenek rád.
6.Nyitottság hiánya
A személyes márkaépítésben fontos, hogy nyitott legyél a visszajelzésekre. Muszáj meghallgatnod, hogy mások milyen visszajelzéseket adnak, hiszen ez segít átlátni azt, hogy a márkaépítésed jó irányba halad-e. Ez jelzi azt, hogy az embereknek valóban átmegy-e az üzenet, amit meg szeretnél osztani, illetve ugyanazt értik-e alatt.
Ha nem hallgatod meg a visszajelzéseket, vagy eleve elutasítod őket, akkor elszalasztod annak a lehetőségét, hogy tanulj belőlük, és szükség esetén a tanultakat beépítsd a saját folyamatodba.
7.Hitelesség hiánya
A hitelesség a személyes márka egyik alappillére. Ha nem vagy őszinte és hiteles, akkor sokkal nehezebben fogsz tudni bizalmat építeni. Fontos, hogy ne játszd meg magad. Nem kell semmit kitalálni ahhoz, hogy erősebb legyen a személyes márkád. Arra van szükség, hogy önmagadat add, és azt tudd megmutatni, hogy miért te vagy a jó választás a célközönséged számára. Legyél valós, legyél emberi. Az emberek a valódi, hús-vér emberekhez tudnak kapcsolódni, nem pedig a tökéletes álca mögé bújó szakértőkhöz.
8.Személyes márka elhanyagolása
Óriási hiba. Ha elfelejted, hogy a személyes márkaépítés egy folyamat, akkor a kezdeti erőfeszítéseid teljesen feleslegesek voltak. Ez egy folyamatos, rendszeres odafigyelést igénylő folyamat. Nem azt jelenti, hogy egyszer kidolgozod és kész. Ezt nagyon fontos szem előtt tartani.
Érdekel a személyes márkaépítés?
Szívesen olvasnál hasznos tippeket, tanácsokat?
Akkor ide kattintva eléred a #személyesmárka tipp gyűjteményem!

