ügyfélszerzés, ügyfél szerzés, hogyan szerezzek ügyfelet, kevés ügyfelem van, ügyfélszerző módszerek
Ügyfélszerzés

7 hatékony eszköz – ügyfélszerzés csendes vállalkozóknak

Read Time:4 Minute, 41 Second

 

Az ügyfélszerzés csendes vállalkozóként nem mindig könnyű.  Csendes vállalkozó alatt az introvertált, esetleg érzékeny személyiséggel vállalkozókat értem, illetve mindenkit, aki nem szereti a nyomulást, illetve a hangos, erőszakos kommunikációt. Ha te is közénk tartozol, akkor sok nehézséggel találhatod szembe magad. De a saját utam a példa rá, hogy az ügyfélszerzés nem kell, hogy nehéz legyen.

Ebben a bejegyzésben mutatok neked 7 bevált módszert az ügyfélszerzésre, ami tökéletesen illeszkedik a csendes személyiségedhez.

 

Lehet, hogy úgy érzed, hogy már mindent kipróbáltál, de semmi sem működik. Gyakran hallom a vállalkozóktól, hogy elkeserednek amiatt, mert eredménytelennek érzik a sok befektetett energiát. A jó hír azonban, hogy ahogy elkezdünk együtt dolgozni, a legtöbb esetben nagyon hamar rájövünk, hogy mi a baj: nem a saját erősségeikre építkeznek, és nem a személyiségüket tartják szem előtt akkor, amikor eszközöket választanak.

Szeretnék segíteni neked abban, hogy új nézőpontokat találj.

Éppen ezért ma 7 olyan ügyfélszerző módszert szeretnék megismertetni veled, amelyek tökéletesen passzolnak a csendesebb személyiséghez is. Nézzük is meg, hogy melyek ezek!

 

1. LinkedIn

 

Eleinte nagyon féltem a LinkedIn használatától. Persze tele voltam tévhitekkel, és már előre elkönyveltem magamban, hogy az túl szakmai közeg, engem úgysem fog ott észrevenni senki. Aztán kellemesen csalódtam. Ügyfélszerzés szempontjából is kiváló eszköz.

A LinkedIn közössége távolról sem olyan, mint más ismert közösségi oldalakon lévő közösségek. Az emberek sokkal barátságosabbak, közvetlenebbek voltak, és ami számomra meglepő volt, nagyon könnyen ki tudott alakulni néhány igazán mély beszélgetés. Számomra ugyanis a felületes, semmitmondó üzenetváltások nagyon fárasztóak. Egyszerűen nem látom értelmét, és őszintén mondva energiám sincs igazán rá.

A LinkedIn azonban nagyszerű lehetőség arra, hogy kapcsolatban lépj olyan emberekkel, akiket érdekel, hogy ki vagy, és könnyedén tudsz velük kapcsolatot is építeni – anélkül, hogy névtelenül nyomulnál vagy zavarnál valakit.

Ezen a felületen nem csak posztolni tudsz, hanem cikkeket, videókat és egyéb tartalmakat is közzétehetsz, így nagyszerűen illeszkedhet egy csendesebb stratégiába. Használatával úgy tudod megismertetni a termékeidet és a szolgáltatásaidat, hogy nem nyomulsz, hanem értéket adsz.

 

2.Instagram marketing – tartalomkészítésre összpontosítva

 

A kulcs az olyan tartalom létrehozása, amely értékes a közönséged számára. Itt nagyon jól működnek azok a tartalmak, amelyek motiválják vagy inspirálják az embereket. Oszthatsz meg történeteket, illetve kérhetsz visszajelzéseket is, amik megkönnyíthetik a jövőben a termékeid és szolgáltatásaid fejlesztését.

Ügyfélszerzés szempontjából fontos tudni, hogy főleg a fiatalok vannak jelen ezen a felületen. Szóval ha a célcsoportodba inkább fiatalok vannak, akkor érdemes lehet megpróbálkoznod vele.

 

3.Blog

 

Introvertáltként számomra a legjobb eszköz az ügyfélszerzés területén. A mai napig használom, és biztosan állítom, hogy nem ment ki a divatból.  Sőt, az a tapasztalatom, hogy újra kezdenek rátalálni az emberek.

A jó blog titka azonban az, hogy a tartalom tükrözze azt, hogy ki vagy te, illetve azokat az értékeket, amelyek fontosak a számodra, amelyek szerint dolgozol. Nagyon fontos továbbá az, hogy a blogolásnál a célcsoportod igényeit is szem előtt kell tartanod, hiszen akkor lesz igazán értékes a számukra, ha olyan témáról szól, ami őket is érdekli.

De figyelj, hogy ne legyen túl általános. Legyen a blogodnak saját hangja, derüljön ki belőle a személyiséged, a számodra fontos értékek, illetve az egyediséged.

Nem kell hosszúnak lennie minden blogbejegyzésnek. A lényeg, hogy találd meg azt, hogy nálad mi működik, és őket mi érdekli.

 

4.Google kereső – organikus forgalom

 

Sokféle ügyfélszerző módszer létezik, de a tapasztalataim alapján a Google keresőből jövő forgalom még mindig szuper forrás ahhoz, hogy megtaláld azokat az embereket, akik érdeklődhetnek a termékeid, szolgáltatásod iránt.

Érdemes egy kicsit elmélyülni a keresőoptimalizálás szabályaiban (röviden SEO-ként is rákereshetsz), hogy még hatékonyabb legyél az ügyfélszerzés.

 

5.Podcastekben vendégként szerepelni

 

A podcast nagyszerű lehetőség arra, hogy kiszakadj a hétköznapokból, és ráadásul még attól sem kell tartanod, hogy ki kell raknod az arcod a kirakatba. Elég csak a hangod adnod, és máris új emberekhez érhetsz el.

Vendégként szerepelni egy ismertebb podcastban nagyszerű lehetőség arra, hogy szélesebb körben megismerjenek, illetve arra, hogy beszélni tudj a témádról, a számodra fontos értékekről, és arról, hogy miben tudsz segíteni az embereknek.

 

6.E-mail marketing

 

Az e-mail marketing az egyik legerősebb marketingplatform az introvertáltak számára, és introvertáltként különösen hasznos lehet a te vállalkozásod számára is. Ez a platform lehetővé teszi, hogy listát hozz létre azokból az emberekről, akik érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt, majd célzott, automatizált értékesítési üzeneteket küldj nekik.

Bármennyire is próbálják néhányan elhitetni, hogy az e-mail marketing halott, ez nem így van. Az emberek továbbra is olvasnak e-maileket, viszont sokkal tudatosabbak, mint korábban, ezért fontos a minőségi tartalom. A spam az, ami nem működik. Az értékes hírlevelet elolvassák.

Az e-mail marketing egy kiváló módja annak, hogy a vállalkozásod iránt már érdeklődő ügyfelek figyelmének középpontjában maradj, miközben olyan új érdeklődőket is megszólíthatsz, akik korábban talán nem is voltak a látókörödben.

 

7. Együttműködések

 

Az együttműködések nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy hozzád hasonló gondolkodású emberekkel beszélgess, és megosszátok egymással a tapasztalataitokat. Sőt, ha szeretnétek, akkor közös online rendezvényeket is szervezhettek, így sokkal szélesebb körben is elérhetitek a célcsoportotokat.

Nem kell rögtön nagyban gondolkodni. Lehet ez az együttműködés egy 2-3 fős webinárium, ahol megosztjátok a tapasztalataitokat, vagy akár egy workshop. ahol gyakorlatorientált formában segíteket egy adott probléma megoldásában.

 

Ahogy látod, csendes vállalkozóként is sokféle lehetőséged van az ügyfélszerzésre. A lényeg, hogy válaszd ki azokat az eszközöket, amelyek illeszkednek az erősségeidhez, majd igyekezz a lehető legjobban megismerni a működésüket. Arra gondolok, hogy nem kell egyből mind a 7 módszerbe fejest ugranod. A vége teljes kimerülés lenne, azt garantálom.

Ehelyett nézd meg ezeket az eszközöket, gondold végig, hogy melyik passzolna hozzád leginkább, majd kezdd el használni. Fontos, hogy adj időt magadnak, mert ezek nem azonnali eredményt hozó eszközök, viszont hosszú távon nagyon hatékonyan támogatják a vállalkozásodat.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük