személyes márkaépítés hibák, hibák a személyes márkaépítésben, gyakori hibák személyes márkaépítés, hogyan építsek személyes márkát, mitől jó egy személyes márka
Személyes márkaépítés

5 súlyos hiba, amit kerülj el a személyes márkaépítés során

Read Time:2 Minute, 47 Second

 

Személyes márkaépítés során számos hibát elkövethetsz. A mai blogbejegyzésemben ezért szeretném felhívni a figyelmedet 5 olyan dologra, amit az ügyfeleimnél gyakran látok – azért, hogy te már ne kövesd el ezeket. Illetve ha elkövetted, akkor tudd, hogy ezek a dolgok akadályoznak abban, hogy erős és hiteles márkád legyen.

Nézzük, hogy melyek ezek!

 

1.Nem vagy autentikus!

 

Kérlek, hogy ne próbálj meg valaki más lenni!

A személyes márkád TE vagy. Ha megpróbálsz egy olyan képet mutatni magadról, ami nem egyezik a valósággal, az emberek átlátnak rajta.

És tudod mi lesz?

Elveszted a bizalmukat.

Ezt tedd helyette: vállald fel az erősségeidet és a gyengeségeidet is. Az emberek értékelik az őszinteséget és a sebezhetőséget. Ez tesz téged emberivé és megközelíthetővé.

 

2.Nem vagy következetes!

 

Ma posztolsz, holnap nem. Egyszer vidám vagy, máskor komoly.

Ez így nem fog menni!

A következetesség kulcsfontosságú a márkaépítésben.

A megoldás: alakíts ki egy ütemtervet és tartsd is magad hozzá!
Legyen egy egységes hangnemed és stílusod minden platformon. Ez segít az embereknek, hogy felismerjenek és emlékezzenek rád.

 

3.Túl sokat beszélsz magadról!

 

Tudom, hogy a személyes márkád rólad szól, de ha folyton csak magadról beszélsz, az unalmassá és önteltté válhat.

Ne téveszd össze a céltalan magamutogatást a személyes márkaépítéssel. Az egyik legnagyobb személyes márkaépítési hiba, amikor valaki elkezd hencegni.

Ehelyett: Fókuszálj arra, hogyan tudsz értéket adni a közönségednek!
Ossz meg hasznos információkat, tippeket, inspiráló történeteket!
Mutasd meg, hogyan tudsz segíteni nekik!

 

4. Nem ismered a célközönségedet!

 

Ha nem tudod, kinek építed a márkádat, akkor gyakorlatilag vakon lövöldözöl.

És tudod mit?

Így soha nem fogod eltalálni a célt.

A megoldás egyszerű: kutass!
Ismerd meg a célközönségedet!
Mik az álmaik, félelmeik, problémáik?

Ha ezt tudod, akkor olyan üzeneteket tudsz alkotni, amik rezonálnak velük.

 

5.Nem vagy hajlandó befektetni!

 

Sokan azt hiszik, hogy a személyes márkaépítés ingyenes. Sajnos ez nem minden esetben igaz. Persze, sok mindent meg tudsz csinálni magad is, de ha igazán komolyan gondolod, akkor be kell fektetned.

Mit tehetsz?

Szánj időt és pénzt a tanulásra, illetve vegyél igénybe szakértői segítséget, ha szükséges!
Fektess be minőségi tartalmak készítésébe és a közösséged építésébe.

 

Ezek a hibák sajnos negatív hatással lehetnek a személyes márkádra. Igaz, hogy a személyes márkaépítés nem könnyű feladat, de megéri a befektetett energiát.

Én nagyon hiszek benne. Saját bőrömön is tapasztaltam, hogy milyen sokat hozzá tud tenni a vállalkozás sikeréhez. Képzeld csak el, hogy egy vidéki kisfaluból indulva milyen nehézségekkel kellett szembe néznem. Férjemmel hidegen sajtolt olajokat készítettünk. És mivel a piacos-vásáros értékesítés nekem nem ment, ezért új megoldásokat kellett keresnem.

Tudtam, hogy valahogy meg kell különböztetnem magam a többi termelőtől. És ez a valami a személyes márkaépítés volt. Elkezdtem ugyanis úgy kommunikálni, ahogy ők nem. Én megmutattam az üzemünket, a termőföldjeinket, beszéltem arról, hogy hol és hogyan dolgozunk, miért és milyen értékek fontosak a számunkra. Ez pedig bizalmat keltett az emberekben. Elkezdtek megismerni bennünket, szimpatikussá váltunk a szemükben, szerették az írásaimat, megszerették a termékeket és elköteleződtek.

Így sikerült országosan ismert márkát építenem a növényi olajok piacán egy kis zalai faluból indulva (a márkánk neve GastrOlaj volt – ha esetleg utánanéznél). 

Ha szeretnéd, akkor neked is sikerül. Én itt vagyok, és segítek. Hidd el, hogy nem kell hozzá semmi extra, hiszen már minden ott van benned. Csak meg kell találni, és láthatóvá kell tenni a célközönséged számára.

Írj nekem az alábbi elérhetőségen és beszélgessünk!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük