Önmarketing, önreklám

5 önmarketing stratégia, ami nem igényel személyes megjelenést

Read Time:5 Minute, 49 Second

 

Vajon van hatékony önmarketing stratégia introvertált vállalkozóknak? Igen, mutatom, hogy melyik az!

 

Tudom, hogy sokszor úgy érzed, hogy az önmarketing és a személyes márkaépítés csak az extrovertáltaknak való.

De hidd el, ez korántsem igaz! Erre az én példám a bizonyíték.

Ha szétnézel az oldalamon, esetleg beírod a nevem a keresőbe, akkor látni fogod, hogy sem most, sem a korábbi vállalkozásomra nem volt jellemző, hogy állandóan önmagamat mutogattam volna, és állandóan, mindenhol jelen lettem volna.

Szeretném megmutatni neked, hogy az online világ rengeteg lehetőséget tartogat számunkra, legyünk akár introvertáltak, akár csak csendes vállalkozók. Lehetőségünk vagy úgy építeni a vállalkozásunkat, hogy közben nem kell kilöknünk magunkat a komfortzónánkon kívülre, nem kell megjátszanunk magunkat, hanem önazonosan vállalkozhatunk.

Ebben segítek neked ezzel a blogbejegyzéssel is!

Nézzük, hogy mi az az 5 hatékony önmarketing stratégia az online világban, ami nem igényel személyes megjelenést!

 

5 hatékony önmarketing stratégia, ami nem igényel személyes megjelenést

 

1.Tartalommarketing

 

Én őszintén hiszem, hogy a tartalommarketing az introvertáltak egyik titkos fegyvere. Szerintem a legjobb önmarketing stratégia. Én magam is erre alapoztam a korábbi vállalkozásom sikerét, és nagyszerűen működött.

Miért?

Mert lehetőséget adott arra, hogy átgondoljam, hogy mit akarok megosztani, nem kellett rögtönözni, nem voltam sarokba szorítva mint a személyes eladásnál. Ezzel a gondolkodásmóddal értékes információkat tudtam megosztani a célközönségemmel úgy, hogy nem kellett reflektorfénybe kellene állnom.

Neked is jó szívvel ajánlom, ha nem szereted az arcod mutogatni!

Hogyan kezdj neki?

Jó megoldás lehet például, hogy ha:

  • blogot indítasz a témáddal kapcsolatban
  • útmutatókat, összefoglalókat, esetleg e-bookot írsz valamilyen konkrét probléma megoldására
  • infografikákat vagy egyéb illusztrációkat készítesz, amelyek segítenek a célcsoportodnak megoldani egy problémát

Bármelyiket választhatod!

A lényeg, hogy olyan tartalmat hozz létre, ami valódi értéket képvisel a célközönséged számára. Ez nem csak szakértelmedet fogja erősíten, de segít abban is, hogy organikusan növeld követőtáborodat.

 

2. E-mail marketing

 

Az e-mail marketing segítségével személyes kapcsolatot tudsz fenntartani a célközönségeddel úgy, hogy nem kell személyesen találkoznotok.

Ez egy remek módja annak, hogy közvetlen kapcsolatot építs ki a közönségeddel, miközben te kontrollálod a kommunikáció mértékét és időzítését.

Tippek a hatékony e-mail marketinghez:

  • Kínálj értékes tartalmat a feliratkozásért cserébe (pl. ingyenes e-könyv)
  • Tervezz meg egy automatizált email sorozatot az új feliratkozóknak – építed a bizalmat, növeled az elköteleződést, így a végén, ha értékesítesz, akkor már nagyobb arányban vásárolnak majd
  • Ossz meg rendszeresen hasznos tippeket, inspiráló gondolatokat a listáddal

 

Ne feledd: az email marketing nem csak az eladásról szól!
Nem lehet minden levélben csak az eladásra koncentrálni. Figyelj oda arra is, hogy építs bizalmat és kapcsolatot az olvasóiddal!

 

3. Podcast indítása

 

Podcast = kapcsolatépítés a hangod erejével.

A podcast egy kiváló médium az introvertáltak és a csendes vállalkozók számára. Nem kell kamera elé állnod, mégis személyes kapcsolatot tudsz kialakítani a hallgatóiddal.

Miért érdemes podcastet indítani?

  • Mélyebben ki tudod fejteni a gondolataidat, fel tudsz készülni, előre át tudod gondolni, hogy mit fogsz megosztani.
  • Szakértőket hívhatsz meg beszélgetni (ez networking is egyben!).
  • A hallgatóid bárhol, bármikor hallgathatnak téged.

Ne ijedj meg tőle!

Kezdd egyszerű felszereléssel, és fókuszálj a tartalomra. A hangod és a tudásod lesz az, ami miatt az emberek visszatérnek majd.

 

4. Közösségi média jelenlét

 

A közösségi média nem csak az extrovertáltaké. Mi, csendesebb vállalkozók is kihasználhatjuk a benne rejlő lehetőségeket anélkül, hogy állandóan jelen kellene lennünk. Tudom, hogy ez neked sem menne. Nekem sem.

A kulcs azonban az, hogy kidolgozol egy stratégiát arra, hogy hogyan leszel jelen a közösségi médiában.

Legyenek tematikus heteid, hónapjaid, legyen terved arra, hogy mikor miről szeretnél beszélni, és akkor készítsd el a posztokat, amikor van rá elég energiád. Az időzítésnek hála akár egy hónapra előre is beidőzítheted a bejegyzéseket, így rengeteg időt és energiát spórolhatsz!

Közösségi média tippek introvertáltaknak:

  • Használj ütemező alkalmazásokat!
  • Fókuszálj 1-2 platformra, ahelyett hogy mindenhol jelen akarnál lenni – különösen azokat keresd meg, ahol a célcsoportod is jelen van!
  • Ossz meg történeteket, mesélj az utadról, a gondolataidról – úgy beszélgess, mintha a legjobb barátodnak mesélnél. De figyelj, hogy a bejegyzéseid ne legyenek öncélúak! Ne arra koncentrálj, hogy te mit értél el, hanem arra, hogy amit elértél az hogyan segíthet a célcsoportodnak. Így lesz számukra értékes az információ.
  • Válaszolj a kommentekre, de szabj határokat (pl. napi 15 perc)!

A lényeg a következetesség, de ne hagyd, hogy a közösségi média átvegye az életed felett az irányítást!

Az időzítő alkalmazásoknak köszönhetően akár még akkor is posztolhatsz, ha éppen nyaralsz. Így nem kell lemondanod a következetes jelenlétről.

Sőt, még egy plusz ötlet: készíts egy táblázatot, és minden posztodat mentsd el benne. Egy idő után nyugodtan felhasználhatod a régebbi posztjaidat. Hidd el, hogy senki nem fog emlékezni arra, hogy egy adott posztot 1 évvel korábban már kiraktál. Ha meg mégis, akkor az ismétlés csak előnyére válhat!

 

5. Online kurzusok és webináriumok

 

Az online oktatás tökéletes lehetőség az introvertált vállalkozóknak. Egyszer elkészíted az anyagot, aztán az újra és újra „dolgozik” helyetted.

Korábbi vállalkozásomban a fő termékek a hidegen sajtolt olajok voltak. De egy idő után megfigyeltem, hogy az emberek nagyjából ugyanazokat a kérdéseket teszik fel, ezért elkezdtem gyűjteni ezeket a kérdéseket, majd készítettem belőlük letölthető anyagokat, illetve online tanfolyamokat. A tanfolyamokhoz fel tudtam használni a blogbejegyzéseket is. Így egyfajta passzív bevétel is érkezett a vállalkozásomba az olajok értékesítése mellett. Te se hagyd ki ezt a lehetőséget!

Miért érdemes online kurzust készíteni?

  • Passzív bevételi forrást teremthetsz.
  • Bizonyítod a szakértelmed.
  • Skálázható – egyszer készíted el, de sokszor adhatod el.

Nem kell megijedni, mert itt sem kell feltétlenül megjelenned. Készíthetsz prezentációt, és megtarthatod úgy, hogy a résztvevők csak a hangodat hallják. A tanfolyamoknak is lehetnek olyan leckéi, amelyek hanganyagok – ez sok esetben még pozitív is lehet, hiszen kisebb adatforgalmat jelent, így könnyebben meghallgatják akár út közben is.

Még egy plusz előny, hogy ezeket a kurzusokat nagyszerűen lehet automatizálni, vagyis itt is érvényes az, hogy egyszer elkészíted, majd automata kampányokkal folyamatosan értékesíted. Ez szerintem álomszerű nekünk introvertáltaknak.

 

Összefoglalás: a hatékony önmarketing stratégia alapjai

 

Ahogy látod, rengeteg lehetőség van arra, hogy introvertáltként is hatékony legyél az önmarketingedben és úgy fejleszd a vállalkozásod, hogy önazonos maradsz. A kulcs, hogy olyan önmarketing stratégiákat válassz, amikben komfortosan érzed magad, és amik illeszkednek a személyiségedhez. Így nem fogod az egészet kényszernek érezni, és nem meríti le olyan gyorsan az energiáidat.

Ne feledd: az introvertáltság nem hátrány, hanem egy különleges nézőpont és megközelítés, amit beépíthetsz a vállalkozásodba. Használd az erősségeidet – a mély gondolkodást, az alaposságot, az empatikus figyelmet – és építs ezekre a marketing stratégiádban.

Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged az önmarketing stratégiád összeállításában, illetve jól jönne egy kis támogatás abban, hogy le tudd győzni azokat a belső félelmeket és gátakat, amelyek akadályoznak abban, hogy fejlődj, akkor kattints az alábbi képre, mert készítettem neked valamit!

 

Az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online anyag kifejezetten a csendes vállalkozóknak készült. Mivel sajt tapasztalatom alapján pontosan ismerem a kihívásokat, amelyekkel szemben állsz, ezért tudom, hogy mire van szükséged a továbblépéshez.

 

Összegyűjtöttem azokat az eszközöket, módszereket és stratégiákat, amelyekkel te is hatékony lehetsz az önmarketingben úgy, hogy nem kell állandóan önmagadat mutogatnod, szerepet játszanod és nyomulnod.

 

Kattints a képre, és nézd meg a részleteket!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük