személyes márkaépítés, személyes márka, énmárka, brandépítés
Személyes márkaépítés

5 ok, amiért neked is szükséged van személyes márkára

Read Time:5 Minute, 41 Second

 

Lehet, hogy eddig azt gondoltad, hogy neked nincs szükséged személyes márkára. Van egy rossz hírem: ha te nem építed a saját személyes márkád, akkor mások megteszik ezt helyetted. De mások csak azokból a félinformációkra tudnak alapozni, ami a barátaidtól, a kollégáidtól, a közösségi médiából vagy egyéb internetes keresésből szereznek be.

Nem lenne jobb, ha:

  • inkább te foglalkoznál vele?
  • te alakítanád azt a képet, amit az emberek látnak rólad?
  • inkább te mutatnád meg a saját értékeidet?

Ha átveszed az irányítás efölött a folyamat fölött, akkor ez lehetővé teszi számodra, hogy azokat a tulajdonságaidat, képességeidet-készségeidet, értékeidet és egyediségedet hangsúlyozd, amelyek valóban kiemelnek téged a reklámzajból. Amelyek képesek megkülönböztetni a többi hasonló szakembertől.

 

Mi az a személyes márka?

 

Jeff Bezos elhíresült mondatát már olvashattad az oldalamon. De annyira találó ez a megfogalmazás, hogy érdemes újra és újra elmondani, és ami a legfontosabb, tudatosítani is magadban. Így szól:

 

A személyes márka az, amit mások mondanak rólad, amikor kimész a szobából.

 

A személyes márkaépítés pedig az, amikor hatással vagy arra, hogy mások mit mondanak rólad (ezzel már csak én egészítettem ki).

A személyes márka mindent magába foglal,ami befolyásolja, hogy az emberek hogyan tekintenek rád, és hogyan reagálnak mindarra, amit mondasz nekik.
Segít neked abban, hogy hatékonyan kommunikáld az értékeidet, és azokat a célokat, amelyek a döntéseidet irányítják.

A személyes márkaépítés egy hosszú távú befektetés. Mindig így gondolj rá. Nem fog 1-2 hónap múlva eredményt hozni. De ha kitartóan dolgozol rajta, akkor egy idő után folyamatosan neked fog dolgozni. De ehhez először neked kell következetesen beletenni a munkát.

Nézzük meg, hogy miért van neked is szükséged rá!

 

5 ok, amiért szükséged van személyes márkára

 

Javaslom, hogy olvasd és gondold végig ezeket az okokat. Fogadd meg a tanácsokat, és vidd magaddal azokat a gondolatokat, amelyek közben felmerülnek benned. Garantálom, hogy mire a cikk végére érsz, már te is pontosan érteni fogod az én lelkesedésemet is a téma iránt.

 

1.ok: Segít kijelölni az irányt, amire szükséged van!

 

A személyes márkaépítéssel kapcsolatban sokszor beszélünk a „miért”-ről. Arról a miértről, ami motivál téged a mindennapokban. Arról a miértről, ami ott volt benned, amikor elindítottad a vállalkozásodat. A miérted az, ami arra késztet, amit csinálsz. És ez az egyik kulcsa annak, hogy megkülönböztesd magad a piacon.

A személyes márkaépítés első lépései közé tartozik az, hogy meghatározd azokat az értékeket, amelyek a te személyiséged középpontjában állnak. Gondold végig, hogy melyek lehetnek ezek. Néhány ötletadó alapvető érték: megbízhatóság, őszinteség, kreativitás, pozitivitás, mások szolgálata.

Ezután fogalmazd meg, hogy mi az, ami iránt szenvedélyt érzel. Melyek azok a dolgok, amelyeket a legjobban élvezel – a magánéletedben és az üzleti életedben egyaránt.

Ez a két lépés segít neked meghatározni, hogy hova szeretnéd igazán fókuszálni az energiáidat, és segít kijelölni azt az utat, ami valóban a tiéd. Ami önazonos lesz a számodra.

 

2.ok: Segít kapcsolódni másokhoz!

 

Egy erős és hiteles személyes márka éppúgy szól a célközönségedről, mint rólad.

Ne feledd, hogy nem lehetsz mindenki számára a minden. Lehetetlen olyan márkát építeni, ami mindenkit kiszolgál és mindenkinek örömet okoz. Gondold végig, hogy kik azok az emberek, akikkel valóban szeretnél kapcsolatban lenni. Akiket tényleg szeretnél segíteni. Akikkel tényleg szeretnél együtt dolgozni.

Ne félj megmutatni a sebezhetőségedet, esetleg megosztani a múltbeli hibáidat, amelyek azzá formáltak, aki ma vagy. A hitelesség a személyes márkaépítés kulcsfontosságú része, ezért ne gondold, hogy tökéletesnek kell mutatnod magad.

Ha őszinte vagy azzal kapcsolatban, hogy ki vagy valójában, az segít az embereknek, hogy kapcsolatba lépjenek veled. Bizalmat épít közted és a célközönséged között.

 

3.ok: Segít elérni a céljaidat!

 

Egy erős és hiteles személyes márka megnöveli az esélyeidet arra, hogy többen megismerjenek, új lehetőségek nyíljanak ki előtted, és ezáltal több ügyfeled legyen.

Manapság az első benyomás döntő fontosságú. Ha találkozol valakivel, akár élőben, akár online, mindössze 7 másodperced van a pozitív hatás eléréséhez (ez az újabb megfigyelés alapján már csak 3 másodperc – szóval nagyon kevés időd van).

Nem nagyon engedheted meg magadnak, hogy bizonytalan legyél. Viszont, ha tudatosan építed a személyes márkádat, akkor egy-egy ilyen helyzetben rögtön tudod, hogy mit kell mondanod ahhoz, hogy felfigyeljenek rád és hiteles szakembernek tekintsenek.

 

4.ok: Segítségével te dönthetsz a digitális lábnyomodról!

 

Te is olyan típusú ember vagy, aki rengeteg fotót oszt meg magáról?

Ha igen, akkor itt az ideje, hogy elkezd ezeket a fotókat tudatosan megszűrni. Amit feltöltesz, azt bárki megnézheti. És biztos lehetsz benne, hogy meg is fogják nézni akkor, amikor rákeresnek a nevedre.

Ne hagyd figyelmen kívül ezeket a fotókat! Törölj le minden olyat, amiről úgy gondolod, hogy nem építi a személyes márkádat és a hitelességedet.

Ha ellenőrizted a digitális lábnyomodat, akkor pedig eljött az ideje, hogy megtedd a szükséges lépéseket arra, hogy rendbe tedd a dolgokat. Megkérheted az ismerőseidet is vegyék le azokat a fotókat, amelyek számodra kellemetlenek. Ugyanúgy eltávolíthatsz kommenteket, esetleg bejegyzéseket is, amelyek nincsenek összhangban a márkád értékeivel.

 

5.ok: Segít erősíteni a vizuális megjelenésedet!

 

Bármilyen iparágban is dolgozol, a vizuális megjelenésed fontos.

Nem feltétlenül arról van szó, hogy mindig a legújabb divatot kell követned. Arra sem akarlak bíztatni, hogy méregdrága holmikkal vedd körül magad (kivéve, ha direkt ezt szeretnéd megmutatni).

Arról van szó, hogy gondoskodnod kell arról, hogy az ahogy öltözködsz, ahogy beszélsz, ahogy önmagadat megmutatod, az összhangban legyen azzal az üzenettel, amit közvetíteni szeretnél a célcsoportod számára.

Nézd át a vizuális elemeket, amiket eddig használtál.
Összhangban vannak a márkáddal?

Ha nem, akkor alakítsd át őket! Gondoskodj például egy megfelelő aláírás beállításáról, esetleg a közösségi média posztjaid arculatának összhangjáról, illetve az általad használd színek harmóniájáról.

Nem kell tökéletesnek mutatnod magad, de legyél igényes és ápolt. A külső megjelenésed ugyanis meghatározza azt, hogy hogyan látnak téged az emberek. Fontos, hogy a megjelenésed is önazonos legyen. Ne akard megjátszani magad. Nem baj, ha nem vagy topmodell alkat, akkor is lehetsz csinos és igényes megjelenésű.

Véleményem szerint sokkal többet árt a márkádnak például az, hogy ha a külsőd köszönőviszonyban sincs a profilképeddel. Képzeld el azt az első benyomást, hogy a személyes találkozáskor, illetve az online konzultáción nem ismer rád a leendő ügyfeled. Egyetértünk abban, hogy ez azért negatívan befolyásolja az első benyomást, igaz?

 

Lehet, hogy most egy kicsit soknak érzed azt, amit mondtam. De nem kell megijedni. 🙂

Nem kell mindent egyszerre csinálod. A személyes márkaépítés egy folyamat, amin következetesen kell dolgoznod. A kulcs az átláthatóság és a hitelesség, mert ez fog tudni kiemelni téged a versenytársaid közül.

Ha szeretnél egy valós esettanulmányt olvasni arról, hogy hogyan érdemes belevágni a személyes márkaépítésbe, milyen buktatói lehetnek, és mit tehetsz, hogy elkerüld őket, akkor olvasd el az én történetemet. Az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! című könyvemben részletesen leírtam, hogy hogyan építettem országosan ismert márkát a növényi olajok piacán, és hogyan értem el, hogy a vállalkozásom a személyes márkámnak köszönhetően passzív jövedelmet is termeljen.

Kattints, vásárold meg, olvasd el, és építsd fel te is a saját személyes márkád!

 


Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük