
5 dolog, ami meghatároz egy erős személyes márkát
Gyakori kérdés a vállalkozók részéről, hogy mi határoz meg egy erős személyes márkát? Mitől lesz erős egy személyes márka?
Arra gondoltam, hogy talán neked is eszedbe jutott ez a kérdés, ezért hoztam 5 olyan dolgot, ami szerintem jelentős mértékben meghatározza, hogy a személyes márkád erősségét.
Nézzük, hogy melyek ezek!
5 dolog, ami meghatároz egy személyes márkát
Nézzük, hogy melyik az az 5 dolog, ami szerintem jelzi azt, hogy a személyes márkád mennyire erős.
1.Az erős személyes márka eredeti
Szerintem az egyik legfontosabb dolog, hogy a személyes márkád legyen önazonos, legyen eredeti. Ez segít ugyanis kitűnni a reklámzajból.
Mutasd meg, hogy milyen vagy, miben vagy eredeti, miben vagy más, mint a többi hasonló szakember. Az önazonosság kulcsfontosságú ahhoz, hogy a célcsoportod hitelesnek tekintsen, hogy kapcsolódni tudjon hozzád, hogy elkezdjen kialakulni egyfajta bizalom. Ne félj attól, hogy ha furcsa vagy, illetve ha más vagy, mert ezt sokkal jobban megjegyzik az emberek.
2.Az erős márka ismérve a konzisztencia
Az erős személyes márka jellemzője a következetesség. Nagyon fontos, hogy minden felületen, ahol megjelensz ugyanazt az üzenetet közvetítsd. Ezzel eléred, hogy a célcsoportod egy idő után pontosan tudja, hogy te ki vagy és mire számíthat tőled.
Ez pedig növeli a bizalmat irántad, és adott esetben segíti a potenciális ügyfélnek meghozni a döntést, hogy hozzád fordul segítségért.
3.Az erős márka tükrözi a miértedet
Van egy érdekes elmélet, amelyet Simon Sinek fogalmazott meg. Aranykörnek nevezte el. A lényege, hogy sokan tudják, hogy mit csinálnak, kicsit kevesebben, hogy hogyan, de csak nagyon kevesen tudják igazán megfogalmazni, hogy miért csinálják azt, amit csinálnak.
Pedig az erős márka tükrözi a miértedet:
- Miért vágtál bele ebbe a vállalkozásba?
- Mi az, ami nap mint nap hajt, motivál, hogy dolgozz?
Ha meg tudod fogalmazni a miértedet, és ezt meg is tudod jeleníteni a kommunikációdban, akkor sokkal több ember figyelmét fel tudod kelteni, mintha csak azt mondanád el, hogy mit és hogyan csinálsz. Nyugodtan oszd meg a célodat, a vágyadat, nem baj, ha most még túlmutat rajtad. Az emberek szeretnek nagy célokhoz kapcsolódni, így sokkal könnyebben elköteleződnek melletted is, ez pedig segít kiemelkedni a tömegből.
4.Az erős személyes márka történetet mesél
Az erős személyes márka egy történetet mesél el. A te személyes márkád a te történetedet. Biztos vagyok benne, hogy nincs a földön még egy olyan ember, aki pontosan ugyanazt az utat járta volna be mint te, ugyanazokon a megtapasztalásokon ment keresztül, mint te. A te utad egyedi. Ahogy te is egyedi vagy.
Ne félj hát megosztani a saját történetedet!
Engedd meg, hogy egy kicsit jobban megismerjenek téged, mint embert. Ne bújj el a szakértő imázs mögé, hanem hagyd hogy meglássák a valódi személyiségedet. Az emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni. Szeretik a történeteket. Sokkal jobban megjegyzik őket, mint a puszta tényeket. Sőt, a legjobb, hogy a jó történeteket szívesen tovább is adják. Ezzel pedig folyamatosan épül és erősödik a márkád.
5.Az erős személyes márka nem magamutogatásból áll
Sokan úgy gondolják, hogy ha elkezdenek személyes márkát építeni, akkor onnantól kezdve nyitott könyvként kell élniük az életüket. De ez nem így van. A személyes márkaépítés nem egyenlő a magamutogatással.
A személyes márkaépítés arról szól, hogy meg tudd mutatni azokat az értékeket, azokat a tapasztalatokat, azt a tudást, amit az utad során megszereztél, illetve meg tudd mutatni azt, hogy mindez hogyan segít a célcsoportodnak megoldani a problémájukat.
Arra koncentrálj tehát, hogy azt mutasd meg, hogy az amit te tudsz, hogyan válik a célcsoportod hasznára.
Ha ezt az 5 dolgot szem előtt tartod, akkor te is képes leszel egy erős személyes márkát építeni, ami segít elérni a céljaid!

