
4 lépés, hogy megtaláld az erősségeidet
Az erősségeid felismerése és tudatosítása kulcsfontosságú a vállalkozásod építésében. Ha ugyanis nem az erősségeidre építkezel, akkor a vállalkozásod olyan lesz, mint egy alap nélküli épület. Lehet, hogy ideig óráig megáll, de az biztos, hogy az első erősebb környezeti hatás kimozdítja az egyensúlyából – rosszabb esetben még akár romba is döntheti az egészet.
Mit tegyél, hogy a te vállalkozásod ne legyen instabil?
Első lépésként tudatosítsd az erősségeidet! Mutatom is a 4 lépést, amivel el tudod kezdeni!
1.lépés: Jusson eszedbe a szenvedélyed!
Amikor az erősségeiden gondolkodsz, akkor mindig vedd számba azt, ami iránt igazán szenvedélyes vagy.
Gondold végig, hogy:
- mi az, ami igazán lelkesít téged?
- mi az, ami iránt szenvedélyesen rajongsz?
- mi az, amit akkor is örömmel végeznél, ha senki nem fizetne érte?
Nem kell egyből nagy dolgokra gondolni. Nyugodtan kezdd kicsiben.
Például az én esetemben az írás volt az, amit nagyon szerettem. Miután ezt felfedeztem magamban, rájöttem, hogy az online marketing, azon belül is a tartalommarketing lesz az én legjobb eszközöm ahhoz, hogy elérjem a célom. Itt ugyanis minden nap írhatok. És mivel tudom, hogy sokaknak ez nehézséget okoz, ezért ki is tudok tűnni azzal, hogy nálam rendszeresek a tartalmak.
Nálad mi az, ami iránt szenvedélyesen rajongsz?
Hogy tudod ennek hasznát venni a vállalkozásodban?
2.lépés: Vizsgáld meg a hétköznapjaidat!
Sokan teljesen elfelejtik, hogy az erősségeiket akkor is használják, ha nem figyelnek oda rá.
Mire gondolok?
Gondold végig egy napodat! Gondold végig, hogy milyen tevékenységeket végzel nap mint nap. Majd nézd meg ezeket a tevékenységeket olyan szemmel is, hogy melyek azok, amelyeket könnyedén letudsz – amelyeknél azt érzed, hogy ez gyerekjáték (még akkor is, amikor mások szenvednek miatta). Ezeknél a tevékenységeknél egészen biztosan olyan képességeidet használod, amelyekben jó vagy. Vagyis ezek az erősségeid.
De végiggondolhatod a magánéletedet is. Mikor érzed magad boldognak és elégedettnek? Milyen tevékenységeket végzel akkor, amikor így érzed magad?
Ezek a pillanatok olyan képességekre mutatnak rá, amelyek természetesek számodra. Fejlesztésükkel közelebb kerülhetsz a személyes erősségeid azonosításához, amelyekre tudatosan építkezhetsz a vállalkozásod során.
3.lépés: Kérdezz meg másokat!
Nem könnyű önmagunkat objektíven vizsgálni. Ha úgy érzed, hogy neked sem megy, akkor nyugodtan kérd ki mások véleményét. Kérdezd meg őket, hogy szerintük mik a te erősségeid. A legjobb, ha ehhez nem csak a családtagjaidat vonod be, hanem megkéred a kollégákat, a barátok és esetleg a főnöködet is. Kérd meg őket arra, hogy mondjanak 3 erősséget, ami veled kapcsolatban éreznek.
Ha elmondták, akkor figyeld meg egy kicsit önmagad. Mit érzel? Egyetértesz velük? Azt mondták, amire számítottál? Esetleg mondtak valami meglepőt?
Gondold végig, hogy hogyan tudod ezeket beépíteni a személyes márkádba és a vállalkozásodba!
4.lépés: Ne általánosíts!
Amikor elkezded kutatni a személyes erősségeidet, akkor eleinte valószínűleg a legáltalánosabb dolgok jutnak majd eszedbe. Fontos, hogy ennél mélyebbre menj azért, hogy megtaláld azokat, amelyek majd kiemelnek téged a többi szakember közül.
Mi az, ami a célcsoportodnak fontos lehet?
Mire van szükségük – empátiára, jó kapcsolatteremtő képességre, inspirációra?
Ha sikerül minél specifikusabban megfogalmazni ezeket, akkor képes leszel egy igazán ütős személyes márkát felépíteni. Olyat, amilyen egyértelműen megkülönböztet téged a piacodon, és ami olyan ügyfeleket fog bevonzani számodra, amilyenekre mindig is vágytál.
Tapasztalatból beszélek, hiszen tudom, hogy az én korábbi vállalkozásomban is milyen nagyon léptem előre, amikor végre a saját erősségemre alapoztam. Ha már ismered a történetemet, akkor tudod, ha nem akkor, engedd meg, hogy röviden meséljek valamit. Korábban hidegen sajtolt olajokat készítettünk és értékesítettünk, amelyeket kezdetben helyi termék vásárokon próbáltunk eladni. Személyiségemből adódóan nagyon rosszul éreztem magam a piaci környezetben. Szorongtam, nem tudtam felkészülni a váratlan kérdésekre és feszélyezett az a környezet. Mert nem voltam jó szóban. Sokkal jobban tudok viszont kommunikálni írásban. Amikor rájöttem, hogy nem jó helyen vagyok, akkor elkezdtem kutatni, hogy milyen lehetőségek vannak még. Így találtam rá az online marketingre, azon belül is a tartalommarketingre. Végre azt csinálhattam, amit mindig is szerettem volna – írtam. Rengeteget.
Ennek köszönhetően egy idő után a célcsoportom elkezdett szakértőnek tekinteni a témában, a blogom pedig a legnagyobb információforrás volt a növényi olajok témakörében. Én élveztem, hiszen írhattam, ők pedig szintén, hiszen egy helyen megtaláltak minden információt.
Végre elértem, hogy nem nekem kellett futnom a vevők után, hanem ők találtam rám. Az írásaim hatására kialakult egy bizalom irántam, így mivel megbíztak bennem megvásárolták a termékemet. Később pedig tanácsadásra is bejelentkeztek, illetve online tudásanyagokat is vettek tőlem.
Hogyan értem el mindezt?
Ezt írtam le részletesen az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! – személyes márkaépítés vállalkozóknak című könyvemben. Az alábbi linkre kattintva te is megvásárolhatod. Megtudhatod belőle, hogy mire kell odafigyelned, hogyan tudod elkerülni azokat a hibákat, amiket én elkövettem, illetve lépésről lépésre leírtam azt is, hogy mire van szükséged a sikeres márka építéséhez.

