
3 tipp márkaépítéshez – Ezt tanácsolom business coachként!
Volt már, aki azt mondta, hogy nekem biztosan könnyű volt, hiszen annyira kerek az egész történetem.
Őszinte leszek. Nem volt könnyű.
Én is elvesztem az elején az összehasonlítgatás körforgásában. Kerestem a saját hangom, kerestem azt, hogy mivel és hogyan tudnék kitűnni a többi szakember közül. És bizony időbe telt mire megtaláltam.
Azért telt hosszú időbe, mert mindent magam jártam ki. Sajnos nem találkoztam jó segítőkkel. Éppen ez motivált. Amikor sikeresen felépítettem a saját márkám a növényi olajok piacán az előző vállalkozásomban, elhatároztam, hogy segíteni fogok a hozzám hasonló vállalkozóknak. Azért, hogy nekik ne teljen ilyen hosszú időbe.
Saját tapasztalatomból, illetve a hozzám forduló ügyfelek elmondása alapján azt látom, hogy eleinte a legtöbb vállalkozó másik elvárásai alapján akar márkát építeni. Az elején nagyon gyakran próbáljuk lemásolni azokat, akik már sikeresek. Azt gondoljuk, hogy akkor majd mi is azok leszünk.
Ezzel azonban egy gond van.
Így soha nem fogod megtalálni a te saját hangod. Így soha nem lesz önazonos a személyes márkád. Azért, mert nem önmagadra koncentrálsz. Nem önmagadat akarod megismerni, nem a saját erősségeidet akarod feltárni, és nem a saját történetedre próbálsz alapozni.
Ma hoztam 3 olyan tippet, ami nekem bevált. Biztos vagyok benne, hogy számodra is hasznos lesz!
Nézzük!
1.tipp: Kezdd a saját történeteddel!
Csak később értettem meg, hogy milyen fontos szerepe van a történetmesélésnek a márkaépítésben. Sajnálom, hogy korábban nem tudtam erről a módszerről, mert biztos vagyok benne, hogy sokkal könnyebben tudtam volna kapcsolódni a célközönségemhez.
Úgyhogy az első dolog, amit meg kell tenned, hogy megfogalmazod a te saját történetedet.
Lehet, hogy most azt mondod, hogy neked nincs semmilyen történeted. Hidd el, hogy ez nem így van!
Mindannyian egyediek vagyunk, egyedi utat jártunk be addig, amíg elérkeztünk oda, ahol most vagyunk. Ez az út tele van nehézségekkel, küzdelmekkel, de tele van sikerekkel és tanulságokkal is.
Nincs más dolgod, mint megtalálni a motivációdat.
Mi motivált az eddigi utadon?
Mi adott erőt, hogy tovább menj?
Véleményem szerint az, ami ki tud emelni téged a tömegből és a reklámzajból nem más, mint a te személyiséged és a te történeted.
Úgyhogy első lépésként gondold végig a saját történeted. Ez lesz ugyanis a személyes márkád alapja. Gondold végig, hogy milyen események, mérföldkövek vannak az utadon, amelyek nagy jelentőséggel bírnak a számodra. Majd pedig azt is gondold végig, hogy ezek hogyan lehetnének a célcsoportod hasznára – mit lenne érdemes kiemelni belőle, amiből ők is tanulhatnak, amivel támogatni tudod őket.
2.tipp: Ne feledkezz meg az érzelmekről!
Az érzelmi márkaépítés óriási erővel bír. Biztosan a te életedben is vannak olyan márkák, amelyek érzelmeket váltottak ki belőled. Amelyekhez ragaszkodsz mondjon bárki bármit.
Ilyenkor nem elsősorban azért vásárolod meg az adott terméket, mert annyira szükséged van rá. Sokkal többet nyom a latba az az érzés, amit érzel akkor, amikor kapcsolatba kerülsz az adott márkával.
Éppen ezért neked is végig kell gondolnod, hogy milyen érzéseket szeretnél kiváltani az emberekből. Mit szeretnél, mit érezzenek akkor, amikor veled dolgoznak? Amikor olvassák egy tartalmadat, látják egy videódat?
Határozd meg ezeket az érzéseket, és gondoskodj arról, hogy következetesen jelen legyenek a kommunikációdban!
Például én a korábbi vállalkozásomban arra fókuszáltam, hogy aki elolvassa a blogom elsősorban bizalmat érezzen. Azt érezze, hogy ebben az emberben megbízhatok, ha azt a terméket veszem, amit ő ajánl, akkor nem fogok csalódni. Nem fognak átverni.
Éppen ezért ki is hangsúlyoztam mindenhol, hogy az én termékemre az én személyem a garancia – hiszen ott volt az arcom, a nevem, úgyhogy teljesen nyomonkövethető voltam. Ez 12 évvel ezelőtt, amikor az a vállalkozásom működött óriási jelentőségű volt. A legtöbb konkurensem egy arctalan webáruházban árulta a termékét. Úgyhogy én a személyes márkámmal abszolút ki tudtam tűnni közülük.
3.tipp: Az üzeneted legyen egyértelmű!
Határozottan állítom, hogy egyértelmű üzenet nélkül nem lehet erős személyes márkát építeni. Sőt, tovább megyek! Enélkül szerintem ügyfeleket sem igazán lehet szerezni.
Miért?
Azért, mert az, ahogyan kommunikálod, hogy ki vagy, mit nyújtasz, az dönti el, hogy a célközönséged felfigyel-e rád. Mindenről az dönt, hogy a célközönséged tud-e rezonálni a te üzeneteddel. Tud-e hozzád kapcsolódni, megszólítva érzi-e magát.
Számomra korábban nagyon fontos volt, hogy olyan megoldást kínáljak, ami természetes. Tudtam, hogy sokan vannak, akik előnybe részesítik a természetes gyógymódokat. Éppen ezért a kommunikációmban elsődleges helyen szerepelt, hogy a mi termékünk kizárólag hidegen sajtolással készül, ami pedig azt jelenti, hogy nem használunk magas hőmérsékletet, illetve nem adunk semmilyen adalékanyagot az olajhoz. Azt is elmondtam, hogy a hidegen sajtolás miért jobb, mint a többi olajkészítési mód. Sokszor elmondtam. Minden felületen elmondtam. Így az embereknek átment az üzenet, és akinek fontosak voltak ezek az érvek, ők felfigyeltek rá.
Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy hogyan válaszd ki, hogy mit ossz meg a történetedből?
Mindig azt mondom, hogy ez attól függ, hogy kinek és miben szeretnél segíteni. Amikor bizonytalan vagy, akkor tedd fel magadnak a kérdést, hogy az az adott mozzanat vajon értékes a célközönséged számára? Kapnak azáltal valamilyen értéket, hogy megosztod velük?
Ha igen, akkor oszd meg!
Ez a kulcs, mert így fog rezonálni a célközönségeddel.
Ahogy látod, ezek a szempontok létfontosságúak ahhoz, hogy erős és hiteles személyes márkád legyen. És ahhoz is, hogy a célcsoportod felfigyeljen rád, és legyenek ügyfeleid.
Tudom, hogy ez nem ilyen egyszerű. Ezért írtam le részletesen a saját történetemet, a saját utamat, amit most te is elolvashatsz. Az alábbi ebookban leírtam a buktatóimat, a nehézségeimet, a hibáimat azért, hogy te tanulj belőlük és ne kövesd el őket. De leírtam a sikereket és az eredményeket is, hogy lásd, hogy hova lehet eljutni. Sőt, egy lépésről lépésre kialakított folyamatot is megosztok veled, hogy neked már csak a megvalósításra kelljen koncentrálnod.
Kattints és vásárold meg!

