3 tipp a bemutatkozás sikeréért
A bemutatkozás – milyen sok minden múlik rajta! Már régóta tudjuk ezt. Vagy sikerrel járunk, és a beszélgetés tovább folytatódik, vagy pedig unalmasnak tűnünk, és a másik fél tovább áll.
Te tudod, hogy mi a sikeres bemutatkozás titka?
Segítek!
Olvass tovább!
3 tipp a bemutatkozás sikeréért!
A bemutatkozás akkor jó, ha érthető, megjegyezhető, és ehhez arra van szükség, hogy a másik fél számára értékes információkat tartalmazzon, informatív és nem utolsó sorban tömör legyen.
Rengeteg helyen lehet hibázni, ezért arra gondoltam, hogy összegyűjtök neked 3 rövid tippet, amivel a bemutatkozásodat sokkal hatékonyabbá teheted!
1.tipp: Ne használj túl szakmai kifejezéseket a bemutatkozáskor!
Ahogy mondtam korábban a bemutatkozás akkor jó, ha érthető. Lehet, hogy szakmai körökben nagyon jól hangzik a titulosod, ettől még a másik fél egy konferencián lehet, hogy nem ért belőle semmit. Éppen ezért igyekezz olyan kifejezéseket használni, amit mások is megértenek.
Törekedj arra, hogy ne csak tényszerű legyen a bemutatkozásod, hanem derüljön ki belőle, hogy ki vagy és kinek segítesz, ki fordulhat hozzád segítségért. Ezzel megelőzhetsz számtalan kellemetlen szituációt. Tudod, olyanokat, amikor te büszkén elmondod, hogy mi a foglalkozásod, és a másik csendesen és zavartan csak annyit mond „szuper!”.
2.tipp: Ne legyél bizonytalan!
A bizonytalanságot a legtöbb esetben az okozza, hogy nem tudod pontosan, hogy mit akarsz mondani. Ilyenkor jön az, hogy egyszerre mindent el akarsz mondani, és a vége egy zagyvaság lesz.
Készülj fel előre!
Járj utána alaposan, hogy az adott rendezvényen milyen emberek lesznek jelen, vagy ha kisebb társaságba mész, akkor tudd meg, hogy kik a társaság tagjai. Legyen célod, hogy mit szeretnél az adott találkozón elérni, miről szeretnéd, hogy megjegyezzenek, és azt emeld ki a bemutatkozásodkor.
Én például ha azt szeretném kiemelni, hogy business coachként vállalkozóknak segítek a személyes márkájuk építésében, akkor nem azt fogom mondani, hogy korábban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettem, de most már business coach vagyok. Ezzel csak összezavarnám a másik felet, nem értené, hogy hogyan jönnek ide az olajok. És ha nincs lehetősége visszakérdezni, akkor ott marad a fejében a bizonytalanság. Ha viszont rákérdez, hogy honnan jött az ötlet, hogy ezzel foglalkozzak, akkor el tudom mesélni röviden a történetemet, amibe már beleszövöm, hogy hogyan segített nekem a személyes márkaépítés országosan ismert vállalkozást építeni a növényi olajok piacán.
3.tipp: A kevesebb néha több!
Egy kicsit kapcsolódik az előző ponthoz, hiszen aki bizonytalan az a legtöbb esetben rengeteg dolgot akar elmondani magáról, hogy alátámassza a pozícióját.
Ne ess ebbe a hibába, mert ezzel csak összezavarod a másik felet! Úgy tűnik, mintha magyarázkodnál. Sok esetben ez inkább visszafelé sül el. Jusson eszedbe a kevesebb néha több elv. Legyél tömör, és legyen a bemutatkozásodban valami olyan, amiről könnyedén megjegyezhetnek.
Nagyon sokat tud segíteni, ha előre felkészülsz és előre megírod a bemutatkozásodat.
Persze csak akkor, ha meg is tanulod. Legyen ez olyan, amit akkor tudsz, ha álmodból felkeltenek. Ez azért jó, mert a kezdeti izgalmat simán le tudod győzni, és a másik fél szemébe magabiztosabbnak fogsz tűnni, ha a bemutatkozásod összefüggő 2-3 mondatból áll. Nem szégyen előre készülni. Sőt, ez egy olyan erősség, amivel felkeltheted a másik fél figyelmét!