3 ok, amiért nem olvassák el az e-mailjeidet
Az e-mail marketing él és virul. Hiába temetik sokan.
Tapasztalataim alapján azonban van 3 hiba, amit a leggyakrabban elkövetnek a vállalkozók, akik az e-mail marketinget is a stratégiájuk részévé teszik.
Ha te is így csinálod, akkor biztos, hogy ennek is szerepe van abban, hogy kevesen olvassák a leveleidet!
Nézzzük, hogy melyek ezek!
1) A betűtípus túl kicsi
Nem vagyok öreg, bár van szemüvegem, de nem olyan erős. Mégis, ha szemüveggel is hunyorgatnom kell, hogy lássam a betűket, akkor szinte biztos, hogy nem olvasom végig. És nem csak én nem, hanem más sem.
Sajnos ilyen esetben hiába szuper a tartalom, hiába raktad tele értékkel, nem fogják elolvasni, mert nem tudják.
A 14-16-os betűméret a minimum, különösen mobil eszközökön!
2) A bekezdések túl hosszúak
Bármennyire is szeretek olvasni, ha egy olyan e-mailt látok, ami tele van hatalmas bekezdésekkel, esetleg egybefüggő szöveggel, akkor szinte biztos, hogy nem olvasom végig.
Legyen a leveled szellős, jól áttekinthető. Még akkor is, ha rövidebb e-mailekről van szó. Ha viszont hosszan írsz, akkor kötelező jól tagolni. Ne felejtsd el, hogy az emberek sokszor csak szkennelnek, és ha ez alapján érdekesnek találják, akkor végig is olvassák.
3) Egyetlen szó sincs kiemelve
Itt újra a szkennelésen van a hangsúly. És szkennelés közben a dőlt és félkövér betűket tudjuk jól kiszrúni, ez segít abban, hogy áttekintsük a szöveget. Pillanatok alatt eldöntjük, hogy érdekes-e a számunkra, van-e értelme több időt rászánnunk.
Úgyhogy használj kiemeléseket, mégpedig tudatosan. Nézd át az e-mailedet az olvasó szemével. Ha csak szkennel, akkor is érti, hogy miről van szó? Ha a válaszod igen, akkor mehet a levél!
Ha ezt a 3 dolgot megváltozatod az e-mailjeid formázásán, akkor máris sokat tettél azért, hogy akik megnyitják valóban el is olvassák azokat!
Én is sok levelet kapok. Szeretek is feliratkozni az engem érdeklő témákkal kapcsolatos levelekre. De amikor azt tapasztalom, hogy milyen macera kihámozni a szövegből, hogy miről is van szó, mennyi plusz idő és energia a részemről, akkor gyakran feladom és elmegy a kedvem.
Te ne ess ebbe a hibába!
Használd ezeket a tippeket, és legyél sokkal hatékonyabb az e-mail marketing területén! Hidd el, hogy érdemes vele foglalkozni!