3 dolog, amivel kitűnhetsz a piacodon
Vállalkozóként gyakran tapasztaljuk azt, hogy kitűnni egy telített piacon nem könnyű. Jogos a kérdés, hogy hogyan különböztesd meg magad, amikor olyan sokan foglalkoznak már azzal, amivel te is. Ma hoztam neked 3 olyan dolgot, ami segít neked kitűnni – még akkor is, ha nem szereted a nyomulást, a tukmálást és a hangos kommunikációt!
Telítettnek tűnik a piac? – Az neked csak jó!
Tudom, hogy furcsán hangozhat ez a mondat, de mindjárt kifejtem, hogy mire gondolok!
Lehet, hogy most azt látod, hogy semmi esélyed nincs az adott iparágban, mert már olyan sok hasonló szakértő van. De nem szabad ettől megijedned, mert ez azt jelenti, hogy ott bizony sok ember van. Nem csak sok szakértő, hanem sok potenciális ügyfél is. Hiszen ha nem lennének potenciális ügyfelek, akkor előbb vagy utóbb minden szakértő mással kezdene foglalkozni. Nézd meg például a marketingpiacot!
Amikor vállalkozni kezdtem ezelőtt 12 éve még nem volt ennyiféle marketing eszköz. Szakértők viszont már akkor is voltak. És nézd meg mi van most! A marketing piac most is virágzik, most is rengeteg szakértő van, mégis, aki jól csinálja, az bizony megtalálja a számítását – illetve az ügyfeleit.
Mi kell ahhoz, hogy jól csináld? Mi kell ahhoz, hogy te is ki tudj tűnni?
Ehhez hoztam ma egy kis segítséget!
1. A saját történeted!
Nincs pontosan még egy olyan ember a földön, mint amilyen te vagy. A te történeted egyedi, a te utad egyedi, a te megtapasztalásaid egyediek. Éppen ezért te is egyedi vagy. Ha ezt meg tudod mutatni a potenciális célközönségednek, akkor nyert ügyed van.
Hogyan használd ezt fel?
A lényeg, hogy nem azt kell megmutatnod az embereknek, hogy te milyen szuper vagy, hanem azt, hogy a te utadból ők hogyan profitálhatnak. Tudom, hogy ez most egy kicsit nyersen hangzik, de hidd el, hogy minden embert elsősorban önmaga érdekli – a szó jó értelmében. Hiszen ha van egy probémád, ami régóta kínoz, akkor téged is elsősorban az foglalkoztat, hogy minél előbb meg tudd oldani. Azt szeretnéd, ha valaki jönne és segítene neked.
És neked a saját történetedből azt kell megmutatni, hogy mindazzal, amin te keresztül mentél, hogyan tudsz segíteni a potenciális ügyfeleknek. A fókuszt önmagadról rájuk kell helyezni. Vagyis a történetedet nem úgy kell bemutatni, hogy abban te legyél a főszereplő, hanem arra kell koncentrálni, hogy az, aki olvassa úgy érezze, hogy végre itt egy ember, aki hasonló cipőben jár, mint ő.
Mert így fog tudni kapcsolódni hozzád, így fog tudni elkezdeni kötődni hozzád, megbízni benned, és emiatt fog hozzád fordulni, hogy segíts neki. Te pedig így fogsz tudni kitűnni a piacon!
2. Az egyedi üzeneted
Hány és hány vállalkozót látok, aki úgy gondolja, hogy az ő szolgáltatása mindenkinek segíteni fog. Még ha így is van, akkor sem lehet egy ilyen általános üzenettel megszólítani az embereket. Ezeknek általában az az eredménye, hogy az emberek elengedik a fülük mellett. Viszont, ha az üzeneted egyértelmű, tehát pontosan tudod, hogy mit szeretnél elérni a vállalkozásoddal, milyen magasabb célt, víziót követsz, akkor azok az emberek, akik ezzel rezonálnak, egyből odafigyelnek rád.
Gondolj csak bele a hétköznapjaidba! Vannak olyan cégek, amelyeknek az üzenetével azonosulni tudsz? Nagyon sok jó példát láthatunk a környezetvédelemben és az állatvédelemben is.
De ideemelhetem a saját példámat is, hiszen az én célom, hogy minél több introvertált ember fel merje vállalni az introvertáltságát, tudatosan forduljon önmaga felé, és a benne lévő erősségekre alapozzon, ne pedig extrovertáltként próbáljon viselkedni. Ezért azt üzenem a vállalkozóknak, hogy bátran legyenek önmaguk, vállalják fel az introvertáltságukat, és erre alapozva válasszanak eszközöket – mert van lehetőségük erre!
Eleinte, amikor elkezdtem erről kommunikálni, kicsit féltem, hogy hogyan fogadják az emberek. De ahogy telik az idő, egyre többen veszik fel velem a kapcsolatot, és egyre többen hálásak, hogy beszélek erről a témáról, mert bizony sokakat érint. És akit érint, neki nagyon jól esik, hogy van végre valaki, aki megpróbál segíteni neki, és bebizonyítja, hogy nincs az introvertáltakkal semmi baj.
3. A célcsoportod
Ahhoz, hogy ki tudj tűnni egy telített iparágban, nem szólhatsz mindenkihez. Ki kell választanod azokat, akikkel az üzeneted a legjobban rezonál. Ha például egy nyelvtanárt veszünk, akkor neki is elég nehéz dolga van, hiszen rengetegen tanítanak nyelveket. Viszont azok sikeresek igazán, akik jól választották meg a célcsoportjukat. Például ki tudnak tűnni azok, akik csak a beszédfejlesztésre koncentrálnak, mert azok, akik nem akarnak unalmas nyelvtani szabályokat magolni, hanem inkább használat közben sajátítatnák el a nyelvtant, ők biztosan őket választják.
De monhatnám példaként azt is, hogy vannak olyan nyelvtanárok, akik angol nyelvű állásinterjúra készítenek fel. Velük nem kell a receptekről beszélni, hanem ők célirányosan adnak át tudást neked. És ha te szeretnél megpályázni egy külföldi állást, akkor biztos vagyok benne, hogy egy általános nyelvtanár helyett azt választanád, aki kifejezetten állásinterjúra készít fel.
Te se szólj mindenkihez, ha szeretnél kitűnni a piacon, hanem válassz ki egy réteget, és szólítsd meg őket!
Ha úgy érzed, hogy bizonytalan vagy, és jól jönne egy rendszer, ami segít neked tudatosan letenni a vállalkozásod alapjait, akkor kattints az alábbi képre, és nézd meg a legújabb online programomat!