
3 dolog, amit kerülj el a személyes márkaépítés során
A személyes márkaépítés nem egy sprint. Nagyon fontos, hogy ezt tartsd szem előtt, amikor belevágsz!
Korábbi vállalkozásomban országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán. Sok mindent megtapasztaltam, sok mindent láttam, és sok minden van, ami felbosszantott közben.
Ma azt a 3 dolog szeretném kiemelni neked, amit mindenképpen kerülj, ha személyes márkaépítésbe kezdesz!
1. Sablonos megközelítések
Nagyon dühös tudok lenni, amikor nagy guruk megpróbálják elhitetni, hogy van egyetlen jó stratégia, módszer, ami mindenkinek tökéletesen működik, és ha nem veszed meg, akkor magadra vess.
A láthatósági stratégiádnak olyan egyedinek kell lennie, mint amilyen te vagy.
Ügyfeleimmel mindig arra összpontosítunk, hogy megtaláljuk azokat a platformokat és tartalomtípusokat, amelyeket természetesnek és energizálónak érzünk a számára. Ezt javaslom neked is, mert csak így lehet önazonos és hosszú távon fenntartható a vállalkozásod.
2. Folyamatos nyüzsgés kultúrája
Ne dőlj be annak, hogy mindig mindenhol jelen kell lenned. Nem ezen múlik a személyes márkád sikere.
Én hiszem, hogy nem kell minden nap posztolnod, vagy a nap 24 órájában elérhetőnek lenned.
A személyes márkaépítéshez valóban fontos, hogy következetesen dolgozz, de nem szabad figyelmen kívül hagynod a személyiségedet. Igyekezz létrehozni olyan fenntartható ritmust, ami tiszteletben tarjta az idődet és az energiádat. Fordíts időt arra is, hogy feltöltődj, különben nagyon hamar a kiégés határán találhatod magad.
3. Felületes hálózatépítés
Nem kell, hogy magadra erőltesd a hálózatépítést, ha nem szeretnéd. Tudom, hogy sok olyan program van manapság, ami arra buzdít, hogy vegyél részt rendezvényeken, legyél aktív Facebook csoportokban, és próbálj minél több emberrel kapcsolatot építeni. De ezek csak felületes kapcsolatok, és nem mindenki rajong ezekért.
De nem kell, hogy te is beállj a sorba, ha nem szeretnél. Ha úgy érzed, hogy elfáradsz és kimerítenek a rendezvények, akkor választhatsz más módját is a kapcsolatépítésnek. Koncentrálj a kisebb létszámú eseményekre, illetve az 1:1-es, személyes találkozókra.
Tarts kis létszámú workshopot, vagy online találkozókat, ahol óvahatod az energiádat.
Ahogy látod, ez a 3 dolog, vagy úgy is mondhatnám, hogy ez a 3 hiba jelentős mértékben akadályoz abban, hogy erős személyes márkát építs. Ne kövesd el ezeket a hibákat!
Helyette inkább fontold meg az alábbi lépéseket:
- Ismerd meg önmagad, tudd, hogy mik az erősségeid!
- Fogalmazd meg, hogy milyen értékek fontosak a számodra, és ezek jelenjenek is meg a kommunikációdban!
- Fogalmazd meg a saját történetedet, és ezt oszd is meg a követőiddel!
- Fogalmazd meg az üzenetedet, illetve azt, hogy miről szeretnéd, hogy az emberek megismerjenek. Mi legyen az az egy dolog, amiről csak te jutsz az eszükbe!
- Dolgozz ki a tartalomstratégiádat!
- Dolgozz a vizuális megjelenéseden, és figyelj arra, hogy ez összhangban legyen az általad közvetített üzenettel és értékekkel!
- Építsd a kapcsolataidat, dolgozz azon, hogy az üzenetedet egyre többen megismerjék!
- Maradj mindvégig önazonos és hiteles!
És még egy nagyon fontos dolog: figyelj oda rá, hogy a személyiségeddel dolgozz, ne pedig ellene!
