10 tipp az önreklámhoz azoknak, akik utálják magukat reklámozni
Munkám során a leggyakrabban hallott mondatok a következők:
- Tudom az eszemmel, hogy ezt kellene tennem, de nem az én stílusom…
- Önmagam reklámozásának a gondolatától is gyomorgörcsöm van…
- Nem merem megmutatni magam…
- Á, az én vállalkozásom nem olyan…
- Nincs is mit mondanom…
Hidd el, hogy már nem igazán van olyan gondolat, kifogás, amit ne hallottam volna az önmarketing kapcsán. A legtöbb vállalkozónak van egy magyarázata, hogy miért nem akar önmagáról beszélni.
Tudod, hogy mit szoktam nekik mondani?
Üdv közöttünk!
Ezen nagyon meg szoktak lepődni. De azért mondom ezt, mert ebből tudják, hogy nincsenek egyedül – bármennyire is ezt gondolják. Látom, tapasztalom, hogy a legtöbb embernek gondot okoz az önmarketing, az, hogy önmagáról, a saját sikereiről kell beszélni. Introvertáltként, a személyiségünkből adódó félelmek miatt pedig különösen nehéz.
De ezen egyáltalán nem kell meglepődni. Sokan úgy nevelkedtünk, hogy ne dicsérjük önmagunkat, inkább legyünk visszafogottak, mert különben nagyképűnek, törtetőnek gondolnak majd bennünket.
Jogosan állunk értetlenül azelőtt a helyzet előtt, amikor vállalkozóként ott találjuk magunkat a célcsoportunk előtt, és bizony el kellene mondani, hogy miért bennünket kellene választaniuk.
Azok, akik szeretnek a háttérben dolgozni…
Sokan vannak. Tudom. Látom, tapasztalom. Sőt, most már büszkén ki merem mondani, hogy én is ilyen voltam. Mégpedig az előzőekben felsorolt okok miatt.
De szerencsére ma már nem okoz gondot a számomra az önmarketing. Ma már ismerem az eszközöket, át tudtam alakítani a gondolkodásmódomat, így végre olyan vállalkozásom, olyan ügyfeleim vannak, amilyenekre mindig is vágytam.
Mai bejegyzésemben szeretnék segíteni neked abban, hogy mit tehetsz, hogy lehetsz hatékony az önmarketing területén, ha utálod magad reklámozni.
Csendes önmarketing – 10 hatékony tipp
A következő önmarketing tippek a saját tapasztalatomon, illetve az ügyfeleimmel végzett közös munkán alapulnak. Bízom benne, hogy te is találsz majd benne olyat, mi hasznos a számodra, és ami alakítja a gondolkodásmódodat. De ami talán a legfontosabb, szeretném, ha ezek közül el is kezdenél megvalósítani néhányat!
Nézzük!
1.Az önreklám nehéz!
Erős mondat? Igen!
Igaz? Abszolút!
Ennek ellenére megvalósítható? Igen!
A lényeg, hogy megtaláld azt a módját, ami illeszkedik a személyiségedhez. Az önmarketing akkor lesz nehéz, ha másokat próbálsz lemásolni, és nem törődsz azzal, hogy mik a te erősségeid, és milyen a személyiséged.
Ha könnyű lenne, akkor mindenki lazán megcsinálná. De nem könnyű. Éppen ezért van óriási ereje, ha jól csinálod. Hidd el, hogy minden befektetett perc megtérül majd!
2.A sebezhetőség egy erősség!
Amikor elkészítesz egy tartalmat, akkor gondolj arra, hogy van valahol valaki, akinek pont ezekre a gondolatokra van szüksége ahhoz, hogy megtegye az első lépést azért, hogy megváltozzon az élete. Több olyan ügyfelem is van, akik sokat gondolkodtak egy-egy poszt közzétételén, mert féltek felvállalni a sebezhetőségüket. Féltek attól, hogy majd megítélik emiatt őket. És miután mégis közzétették, több elismerő üzenetet is kaptak, amelyben arról írtak nekik emberek, hogy milyen sokat jelentett számukra az az egy mondat.
Soha nem tudhatod, hogy amit mondasz, az kiben indít el egy óriás változást. Ezért fontos, hogy folyamatosan oszd meg a gondolataidat, tapasztalataidat, megéléseidet.
3.A tapasztalataid megosztása nem nagyképűség, hanem kötelesség!
Tekints úgy rá, hogy ha neked van a birtokodban valami, amivel szebbé, jobbá teheted mások életét, akkor kötelességed megosztani azt a világgal.
Ne gondold azt, hogy azzal, hogy átadod a tapasztalataidat, azzal hencegsz. Tekints inkább úgy rá, hogy segítesz másoknak!
4.A saját hangodban van az erőd!
Tudom, hogy könnyű lenne más gondolatait posztolni, megosztani. Ezzel könnyedén a háttérben maradhatnál, és nem kellene önmagadat megmutatni.
De ha más gondolatait kezded megosztani, akkor hogyan fog téged megismerni a célcsoport? Hogyan leszel te jelen a folyamatban?
Hogyan leszel hiteles a saját vállalkozásoddal?
Elárulom: sehogy.
Ne próbáld megjátszani magad! Ne vegyél fel semmilyen szerepet! Csak egyszerűen add önmagad! Hidd el, hogy ezzel tudod a legjobban megkülönböztetni magad a piacon. Akkor fogsz tudni kitűnni, ha vállalod a saját hangod, hiszen akkor senki nem fog tudni lemásolni.
5.Ha nem beszélsz, nem hallanak!
Úgy gondolod, hogy ha csendben maradsz, akkor kevesebbet fogsz hibázni?
Nos, ebben van igazság. De ez sajnos azzal is jár, hogy ha mégis szeretnél valamit mondani, akkor senki nem fogja hallani, mert nem ismernek.
Ahelyett, hogy szabotálod önmagad, inkább nézz szembe a félelmeiddel. Tudatosítsd magadban, hogy mi az oka annak, hogy nem mersz megszólalni. Ismerd fel a félelmeidet, és kezdj el dolgozni rajtuk.
6.Felejtsd el, hogy mindenki el fog ítélni!
Tudom, hogy az attól való félelem, hogy majd másképp néznek rád, kinevetnek, esetleg megítélnek amiatt, hogy megosztod a gondolataidat, bénító lehet. Azt is tudom, hogy nem lehet ezt a félelmet egyik pillanatról a másikra legyőzni.
Jó hír azonban, hogy van rá mód, hogy idővel elhallgattasd a benned lévő kritikus hangokat. Ehhez arra van szükséged, hogy kicsit dolgozz a gondolkodásmódodon, és megtaláld azokat az eszközöket, amelyekkel a félelmeidet leküzdheted.
7.Ne gondold, hogy nincs mit mondanod!
Hányszor hallom a vállalkozóktól, hogy fogalmuk sincs, hogy mit mondjanak, miről posztoljanak, mi legyen a videók témája.
Ne keresd a témákat görcsösen. Minden ott van benned. Minden, amire szükséged van, az már ott van benned. Értékes vagy. Értékes tapasztalatokkal és tudással rendelkezel.
Állj meg egy pillanatra, és vizsgáld meg, hogy az, ami a te birtokodban van hogyan segíthet a célcsoportodnak. Ha megvan, akkor arról beszélj, hogyan tudod jobbá tenni az ő életüket, hogyan tudsz hozzájárulni ahhoz, hogy elérjék a céljaikat, leküzdjék a félelmeiket, és megvalósítsák az álmaikat. Ez bőven elegendő témával fog ellátni.
8.Azt hiszed, hogy már mindent elmondtak előtted – nem így van!
Lehet, hogy már mások is beszéltek a te témádról. De egészen biztos vagyok benne, hogy úgy, ahogy te tudsz beszélni róla, úgy még nem beszélt róla senki.
Mondd el a te egyedi meglátásaidat, az egyedi megtapasztalásaidat, és hidd el, hogy oda fognak figyelni rád.
Ne akarj másokat leutánozni, ne ugyanazokat a kliséket ismételgesd, hanem helyette gondold végig, hogy hogyan tudod te másképp, a saját értékrendednek, tapasztalataidnak és tudásodnak megfelelően elmondani azt, amit szeretnél.
Így fogod tudni megkülönböztetni önmagad, és így lesz az önmarketinged hatékony.
9.Kérj visszajelzéseket!
Lehet, hogy egy idő után annyira megrekedsz a saját fejedben, hogy megbénítod saját magad. Einstein mondta egyszer, hogy nem lehet a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, mint amivel létrehoztuk őket.
Neked is szükséged van új nézőpontokra, ezért kezdj el visszajelzéseket kérni. Kérhetsz ügyfelektől, partnerektől, de akár ismerősöktől is. Kérd meg őket, hogy mondják el, hogy miért fordultak hozzád, miért gondolják, hogy te a területed jó szakember vagy, mit emelnének ki a te személyiségedből, és mit gondolnak a legnagyobb erősségednek.
Ezek a visszajelzések jelentős mértékben tudják növelni az önbizalmadat, és a hallottakat be tudod építeni az önmarketingedbe is.
10.Válassz megfelelő eszközöket!
Sokszor látom, hogy a vállalkozók próbálják lemásolni a mások által használt eszközöket. Ha valaki népszerű az ő piacukon nagyon népszerű a Tiktokon, akkor ők is odamennek, mert azt remélik, hogy akkor ők is sikeresek lesznek.
Ezzel két baj is van.
Az egyik az, hogy nem látod a másik fél teljes stratégiáját. Nem tudod, hogy az adott felület milyen szerepet játszik benne, mi a célja vele, csak arra támaszkodik-e, esetleg más eszközöket is használ-e. Csak egy szeletét látod, és az alapján próbálod kitalálni, hogy mit is csinál. Ez sok esetben félrevisz.
A másik baj, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az az eszköz, amit ő használ, az neked is megfelelő lesz. Te akkor lehetsz sikeres az önmarketingben, ha a saját erősségeidre alapozol, illetve ha figyelembe veszed a személyiségedet. Ha ugyanis olyan eszközökkel próbálkozol, amik nem passzolnak hozzád, akkor nem is leszel eredményes. Az eredménytelenség miatt elveszíted a motivációdat, és egyenes úton robogsz a kiégés felé.
Ezért mondom mindig a vállalkozóknak, hogy introvertáltként nem másolunk, hanem csendben kiemelkedünk. Megkeressük a saját erősségeinket, majd ezekhez választunk eszközöket, ezzel pedig egy olyan biztos alapot teremtünk a vállalkozásunk számára, amire mindig támaszkodhatunk.
Gondolj csak bele!
Te is akkor vagy igazán elemedben, amikor valami olyan dolgot csinálsz, amiben jó vagy. Akkor érzed magad igazán energikusnak, magabiztosnak és megállíthatatlannak. Például egy hobbi esetén.
Akkor vállalkozóként miért akarsz olyan dolgokat csinálni, amiket utálsz? Miért nem keresed meg helyette azokat a módszereket, amelyekkel nem érzed munkának az önmarketinget, hanem azt érzed, hogy végre olyan dolgokat csinálsz, amik feltöltenek, amiket szeretsz!
Ha úgy érzed, hogy ehhez segítségre van szükséged, akkor kattints az alábbi képre, és ismerd meg az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programomat!