Önmarketing, önreklám

10 dolog, amit nem tudtál az önmarketingről

Read Time:4 Minute, 28 Second

 

Önmarketing, önreklám – ijesztő kifejezések egy olyan ember számára, aki nem szívesen mutatja meg magát az online térben. Pedig lehet hatékony az önmarketing úgy is, ha nem magadat mutogatod állandóan.

Ma összegyűjtöttem 10 olyan dolgot, ami lehet, hogy te is rosszul tudtál ebben a témában. Kíváncsi vagyok, hogy hányas pontnál ismersz magadra! Mert, hogy magadra ismersz valamelyiknél, abban szinte biztos vagyok!

 

1. Az online láthatóság nem egyenlő a sikerrel

 

Tudom, hogy sokan emlegetik azt a mondást, hogy ha nem látszol, akkor nem játszol – vagyis, ha nem jelensz meg, akkor nem is lesznek ügyfeleid.

Bármennyire is egyetértek vele, azt kell mondanom, hogy attól, hogy látszol, még nem leszel automatikusan sikeres.

Ha az önmarketinged öncélú, vagyis csak arra fókuszálsz, hogy kitedd, hogy milyen nagyszerű szakember vagy, akkor az nem lesz más mint hencegés. A valódi, hatékony önmarketing középpontjában nem te állsz, hanem a célközönséged. Akkor lesz sikeres, ha valódi kapcsolatot tudsz kialakítani velük, és meg tudod mutatni nekik, hogy miért te tudsz nekik igazán segíteni.

 

2. Az önmarketing nem csupán a közösségi médiát jelenti

 

Bár a közösségi média egy fontos eszköz lehet, de egyáltalán nem ez az egyetlen módja annak, hogy megjelenj az online térben, és ügyfeleid legyenek.

A blogolás, a podcastek és videók készítése, és az online közösségekben való részvétel mind-mind fantasztikus eszközök – és függetlenek tudnak maradni a közösségi médiától.

Ne azt akard csinálni, mint mindenki más! Helyette találd meg azokat az eszközöket, amelyek illeszkednek a személyiségedhez!

 

3. Minőség helyett a mennyiségen legyen a hangsúly

 

Ne arra törekedj, hogy eláraszd az online teret mindenféle tartalommal! Helyette koncentrálj arra, hogy a tartalom olyan legyen, ami valóban értékes a célcsoportod számára!
Legyen inkább kevesebb követőd, de ők valóban a célcsoportodból származzanak!

 

4. Az önmarketing nem arról szól, hogy önmagadat dicsérd

 

Persze, fontos, hogy a célcsoportod lássa, hogy milyen jó szakember vagy. De ezt ne olyan formában tudasd velük, hogy vég nélkül sorolod az eredményeidet, az iskoláidat és a készségeidet. Ez nem vezet eredményre.

Ehelyett azt mutasd meg, hogy miért érdemes hozzád fordulniuk, miért vagy hiteles szakember, akiben megbízhatnak, és mindaz, amit te már megtapasztaltál hogyan válhat az ő hasznukra. Ezt értékelni fogják.

 

személyes márkaépítés, énmárka, személyes márka, personal branding, csekklista személyes márkaépítés

 

 

5. Nem egyszeri befektetés

 

Az önmarketing nem egy instant megoldás. Nem úgy működik, hogy ma megcsinálod és kész is vagy vele. Időre és energiára van szükség hozzá. Fontos, hogy tudatosítsd ezt magadba, mert enélkül hamar elveszítheted a motivációdat.

Próbáld az önmarketinggel kapcsolatos tevékenységeidet a mindennapjaid részévé tenni. Ne úgy gondolj rá, hogy egyszer elvégzel egy nagy feladatot és letudtad, hanem úgy, hogy minden nap megteszel egy apró lépést azért, hogy többen megismerjenek.

 

6. Nem csak a célközönség számára kell láthatóvá válnod

 

Most azt gondolhatod, hogy egy újabb nehézségre akarom felhívni a figyelmedet, de nem így van. Az önmarketing során nem muszáj csak a célcsoportodra koncentrálnod. Az is nagyon sokat tud segíteni, ha a szakma előtt is láthatóvá válsz. Gondold át a nagyobb képet is! Nézd meg, hogy kivel tudnál együttműködni, partnerségre lépni, és hosszú távon hogyan tudja ez erősíteni a te márkádat.

 

7. Muszáj, hogy törekedj az egyensúlyra

 

Nem, nem megy úgy, hogy mindent egy lapra teszel fel, és nem figyelsz oda magadra. Én mindig azt szoktam mondani az ügyfeleimnek, hogy nem szabad elfelejteni, hogy a vállalkozás mögött álló vállalkozó legalább annyira fontos, mint a vállalkozás. Mert ha az ember, a vállalkozó nincs rendben, akkor a vállalkozás sem lesz rendben.

Törekedj az egyensúlyra, figyeld a tested jelzéseit, és védd a magánéletedet! Fontos, hogy meg tudd húzni a határokat. Gondold át alaposan, hogy mit osztasz meg önmagadról, és az, amit meg szeretnél osztani, valóban kell-e hogy lássa a célközönséged – szolgálja-e az ő érdeküket?

 

8. Az önmarketing nem a tökéletességről szól

 

Hibázni, valódinak lenni ér. Sőt, szerintem kötelező. A sebezhetőség egy kulcsfontosságú tényező a személyes márkaépítésben és az önmarketingben is. Az emberek úgysem hiszik el, hogy te tökéletes vagy, hiszen tökéletes ember nem létezik. Éppen ezért, ha te azt szeretnéd magadról elhitetni, akkor hiteltelenné válsz, és nehezebben bíznak meg benned.

Nyugodtan vállald fel, ha hibáztál, ha benéztél dolgokat. De ha megosztod a közönségeddel ezeket, akkor mindig fűzz hozzá olyan gondolatokat is, hogy mit tanultál ezekből, illetve ők mit tudnak tanulni belőle. Így tudtok egymáshoz kapcsolódni.

 

9. Az önmarketing nem egy verseny

 

Könnyen beleeshetsz abba a hibába, hogy önmagadat hasonlítgatod másokhoz. Ez mindannyiunkkal megesik. De azt ne felejtsd el, hogy mindenkinek az útja egyedi. Nem tudhatod, hogy az, akivel összehasonlítod magad, éppen melyik részén jár a saját utazásának.

Te csak a saját utadra koncentrálj!

 

10. Az önmarketing egy utazás

 

Szerintem ez a hasonlat nagyon jól tudja szemléltetni, hogy miről szól az önmarketing. Nem egy sprint, nem csupán egyetlen megálló a metrón, hanem egy igazi utazás. Fontos, hogy legyél türelmes önmagaddal és a folyamattal, koncentrálj arra, hogy a fejlődés és az utazás folyamatos legyen. Ne csüggedj, ha nem minden úgy alakul, ahogy eltervezted! Arra koncentrálj, hogy ne állj meg az úton, hanem folyamatosan haladj!

 

Ha ezt a 10 pontot szem előtt tartod, akkor képes leszel hatékony önmarketinget folytatni, és ennek köszönhetően értékes ügyfeleket bevonzani.

 

Ha pedig úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, és jól jönne egy kis kapaszkodó abban, hogy hogyan is indulj ez az önmarketing útján, akkor kattints az alábbi képre, és ismerd meg az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programot!
Ez hasznos segítség lesz a számodra, ezt garantálom!

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük